AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #1 Skrevet 23. februar 2014 En bekjent av meg har en datter på 7 år. Han og moren til jenta er ikke sammen (var en engangsgreie), og han har datteren noen dager innimellom. Greia er at moren til jenta drikker mye og ofte, og kan være fryktelig slem mot jenta når hun er dritings. Hun er gal ellers også, men når hun drikker blir hun slem i tillegg. Dette er jo fryktelig for den lille jenta. Hun trives hos faren sin, og vil jo helst bare bo hos han, siden der er det stabilt, trygt og godt. Men faren har ikke noe valg, han må sende datteren sin tilbake til moren med hovedomsorg, selvom han vet hvor vondt datteren har det der. Når faren kjempet om omsorgen for jenta, anklaget moren nemlig faren for vold mot henne (mot moren altså, ikke datteren). Han har aldri rørt henne, dette vet jeg med sikkerhet. Som jeg nevnte tidligere, denne damen er helt gal. Barnevernet vet at moren drikker, alle vet det. Men når voldsanmeldelsen mot faren kom frem, stod alle på hennes lag, og hun fikk hovedomsorgen. Så, "alle" vet at hun drikker; politi, barnevern og alle rundt jenta. Men dommeren i saken overså dette med en gang moren anmeldte faren for vold og ga henne hovedomsorgen. Hva gjør man?? Jeg kan ikke stå på sidelinjen og se på at jenta har det vondt hos moren. Bare hun ser en ølboks stivner hun til og blir livredd. Faren tør ikke gjøre noe, for han har jo voldsanmeldelsen på seg. Jeg skjønner ikke barnevernet i denne saken Anonymous poster hash: b3ebc...f84 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #2 Skrevet 23. februar 2014 Dette var lignende min situasjon når jeg var liten, bortsett fra at faren min ikke prøvde på å få omsorgen og mora mi var sprø. Det er nok ikke så mye mer dere kan gjøre, når bv og alt allerede er inni bildet så må dere bare vente på at det blir verre eller at jenta gir beskjed om at hun vil flytte vekk. Anonymous poster hash: c74fe...0ad
Medusa13 Skrevet 23. februar 2014 #3 Skrevet 23. februar 2014 Det pleier ofte å være flere sider i en slik sak, enn de man umiddelbart ser med det blotte øye eller kjenner til. Er det virkelig bekreftet med bevis styrke at situasjonen er slik som du beskriver den? I fall dette er noe mange er vitne til direkte, så må man jo tilkalle barnevernsvakta i det øyeblikk moren er full og åpenbart er slem mot jenta. Da kommer de til "rette tidspunkt" 1
aquiz Skrevet 23. februar 2014 #4 Skrevet 23. februar 2014 sånn barneloven er... far har ikke mye å si uansett... Blir å bare fortsette å kjempe og er det ikke bra nok så kan hun velge selv når hun blir 18.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #5 Skrevet 24. februar 2014 En bekjent av meg har en datter på 7 år. Han og moren til jenta er ikke sammen (var en engangsgreie), og han har datteren noen dager innimellom. Greia er at moren til jenta drikker mye og ofte, og kan være fryktelig slem mot jenta når hun er dritings. Hun er gal ellers også, men når hun drikker blir hun slem i tillegg. Dette er jo fryktelig for den lille jenta. Hun trives hos faren sin, og vil jo helst bare bo hos han, siden der er det stabilt, trygt og godt. Men faren har ikke noe valg, han må sende datteren sin tilbake til moren med hovedomsorg, selvom han vet hvor vondt datteren har det der. Når faren kjempet om omsorgen for jenta, anklaget moren nemlig faren for vold mot henne (mot moren altså, ikke datteren). Han har aldri rørt henne, dette vet jeg med sikkerhet. Som jeg nevnte tidligere, denne damen er helt gal. Barnevernet vet at moren drikker, alle vet det. Men når voldsanmeldelsen mot faren kom frem, stod alle på hennes lag, og hun fikk hovedomsorgen. Så, "alle" vet at hun drikker; politi, barnevern og alle rundt jenta. Men dommeren i saken overså dette med en gang moren anmeldte faren for vold og ga henne hovedomsorgen. Hva gjør man?? Jeg kan ikke stå på sidelinjen og se på at jenta har det vondt hos moren. Bare hun ser en ølboks stivner hun til og blir livredd. Faren tør ikke gjøre noe, for han har jo voldsanmeldelsen på seg. Jeg skjønner ikke barnevernet i denne saken Anonymous poster hash: b3ebc...f84 Neste gang hu er dritings og alene med ungen, så får du ringe barnevernsvakten eller politi Anonymous poster hash: df0c6...560 7
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #6 Skrevet 24. februar 2014 Dette var lignende min situasjon når jeg var liten, bortsett fra at faren min ikke prøvde på å få omsorgen og mora mi var sprø. Det er nok ikke så mye mer dere kan gjøre, når bv og alt allerede er inni bildet så må dere bare vente på at det blir verre eller at jenta gir beskjed om at hun vil flytte vekk. Anonymous poster hash: c74fe...0ad Sånn var det hos meg også:\ Synes det er fælt at det alltid tendenserer til at mor får barnet, og at falske anklager fører frem. Men synes ikke BF må gi opp her, hun har det jo ikke bra hos mor. Har dessverre ingen konkrete råd for jeg er ikke så kjent med hvordan barnevernet jobber. Anonymous poster hash: b0adf...c51
Nordvesta Skrevet 24. februar 2014 #7 Skrevet 24. februar 2014 Da melder du inn bekymringsmelding på mor. 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #8 Skrevet 24. februar 2014 Ring politiet når moren er full og slem. De må sende bekymringsmelding til barnevernet. Anonymous poster hash: 5ee0c...1cb 3
AnAngel Skrevet 24. februar 2014 #9 Skrevet 24. februar 2014 Enig med de andre over her: ring BV eller politi når du vet at hun er dritings. Kan du alliere deg med naboer av mor? Jo fler bekymringsmeldinger, jo "bedre". BV er vel forpliktet til å undersøke om det kommer bekymringsmelding? Men voldsanmeldelsen bør du jo bli kvitt! En anmeldelse er jo ikke en dom. Hva skjer med denne saken da? Det kan jo ikke være sånn at en anmeldelse (som ikke er avsagt dom) avgjør en barnefordelingssak. Greit nok at man venter med å gi far omsorgen til saken er avgjort (ift. anmeldelsen), men dette barnet har jo det ikke bra hos mor uansett. Hvis "alle" vet om denne drikkingen hennes, inkluderte barnevernet, og far er voldelig (i følge anmeldelse) så er jo omsorgovertakelse eneste utvei.
Gjest Runforit Skrevet 24. februar 2014 #10 Skrevet 24. februar 2014 Hvor gammel er barnet? Kan hun ringe dere neste gang mor er full så dere kan ringe BV evt politiet? Da stiller jo far sterkere mht omsorg. Og at hun har anmeldt han for vold er jo ikke ensbetydig med at han faktisk har utøvd vold. Hadde hun bevis? Bilder? Når til og med BV vet at hun er alkoholiker så må de vel skjønne at det med voldsanklagen mest sannsynlig er en løgn?
Moija Skrevet 24. februar 2014 #11 Skrevet 24. februar 2014 For all del.. ikke be datteren ringe når mor er drita... ungen skal ikke ordne opp i dette, uansett hvor gammel ungen er vil det bli galt. Kan ikke tro noe annet.... Det du absolutt bør gjøre er å ringe barnevernet og melde fra, altså en bekymringsmelding. NÅ! Det virker ikke som om du er i tvil om at ungen ikke har det bra- og at dette er pga ustabil mor som også drikker i barnets nærvær. Dette er grunn mere enn nok til å ta en telefon. Om ingenting skjer og du fortsatt er bekymret, så ring igjen! Vær så snill å ikke vær den dama som visste alt men som ikke gadd å forsøke å hjelpe...
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #12 Skrevet 24. februar 2014 I mitt tilfelle så var det levert flere bekymringmeldinger til bv, over 100 har jeg lest i ettertid, men ingenting ble gjort. Barnevernet har faktisk ikke så mye de skulle ha sagt til tross for hva mange tror. Barnevernet kunne ikke gjøre en dritt før jeg faktisk reiste hjemmefra selv når jeg var 12. Dette begynner jo å bli en del år siden men det er ikke så mye som er endret etter hva jeg forstår på venner som jobber innenfor systemet. Anonymous poster hash: c74fe...0ad
xinnia Skrevet 25. februar 2014 #13 Skrevet 25. februar 2014 En bekjent av meg har en datter på 7 år. Han og moren til jenta er ikke sammen (var en engangsgreie), og han har datteren noen dager innimellom. Greia er at moren til jenta drikker mye og ofte, og kan være fryktelig slem mot jenta når hun er dritings. Hun er gal ellers også, men når hun drikker blir hun slem i tillegg. Dette er jo fryktelig for den lille jenta. Hun trives hos faren sin, og vil jo helst bare bo hos han, siden der er det stabilt, trygt og godt. Men faren har ikke noe valg, han må sende datteren sin tilbake til moren med hovedomsorg, selvom han vet hvor vondt datteren har det der. Når faren kjempet om omsorgen for jenta, anklaget moren nemlig faren for vold mot henne (mot moren altså, ikke datteren). Han har aldri rørt henne, dette vet jeg med sikkerhet. Som jeg nevnte tidligere, denne damen er helt gal. Barnevernet vet at moren drikker, alle vet det. Men når voldsanmeldelsen mot faren kom frem, stod alle på hennes lag, og hun fikk hovedomsorgen. Så, "alle" vet at hun drikker; politi, barnevern og alle rundt jenta. Men dommeren i saken overså dette med en gang moren anmeldte faren for vold og ga henne hovedomsorgen. Hva gjør man?? Jeg kan ikke stå på sidelinjen og se på at jenta har det vondt hos moren. Bare hun ser en ølboks stivner hun til og blir livredd. Faren tør ikke gjøre noe, for han har jo voldsanmeldelsen på seg. Jeg skjønner ikke barnevernet i denne saken Anonymous poster hash: b3ebc...f84 En voldsanmeldelse blir vel ikke tatt hensyn til om den er henlagt og det ikke er noe hold i det? Far må jo bare ta en ny runde, få dokumenter alt fra barnehage/skole etc .. han kan jo ikke bare la slikt skure å gå! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå