Gå til innhold

Trodde ikke det kunne bli værre!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fulgt med i abort og downs tråden og har sitti med hakeslepp mer enn en gang, men nå har det nådd nye høyder!

Hva mener dere om personer som syntes det er greit å ta abort pga. leppe- og ganespalte? Ja, for i den andre tråden er det noen som syntes det er helt greit!!!

Hvor skal dette enda? Hva feiler det folk?

Anonymous poster hash: 6a60f...ed2
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mister troen på menneskeheten når jeg leser slikt.

Blir skuffet og dårlig og tenker at det er tydelig at noen ikke har fått den beste oppdragelsen, og det er synd. For hvem kan si noe sånt om man har hatt en god barndom og fått med seg verdier som empati, medmenneskelighet og kjærlighet?

• Liker 10
Skrevet

Jeg mener det må være opp til den enkelte når det gjelder det å ta abort.

Det er da ingen andre enn den det faktisk gjelder så har noe med det.

Årsakene til at folk tar abort er varierte. For noen så er tidspunktet feil, andre ganger er det noe galt med fosteret osv. Hva som passer for noen passer ikke for andre. For noen vil det å få et barn med leppe og ganespalte være relativt uproblematisk. For andre så er ikke det et alternativ.

Jeg kjente en med leppe og ganespalte, og han har vært et mobbeoffer som siden han var liten. Det å bli mobbet konstant i 30 år kan ødelegge et menneske. Så på bakgrunn av min erfaring med leppe og ganespalte så ville faktisk jeg også tatt abort, mest sannsynlig.

Anonymous poster hash: 4fe62...634
  • Liker 8
Skrevet

Jeg mener det må være opp til den enkelte når det gjelder det å ta abort.

Det er da ingen andre enn den det faktisk gjelder så har noe med det.

Årsakene til at folk tar abort er varierte. For noen så er tidspunktet feil, andre ganger er det noe galt med fosteret osv. Hva som passer for noen passer ikke for andre. For noen vil det å få et barn med leppe og ganespalte være relativt uproblematisk. For andre så er ikke det et alternativ.

Jeg kjente en med leppe og ganespalte, og han har vært et mobbeoffer som siden han var liten. Det å bli mobbet konstant i 30 år kan ødelegge et menneske. Så på bakgrunn av min erfaring med leppe og ganespalte så ville faktisk jeg også tatt abort, mest sannsynlig.

Anonymous poster hash: 4fe62...634

Men unger kan da mobbe hverandre for alt mulig rart! Er det greit at to rødhårede som da antagelig vil få en rødhåret unge tar abort fordi ungen kanskje kan bli mobbet? :hakeslepp: Hva med fregner?

Jeg er ikke imot abort, men dersom grunnen til at man tar abort KUN er at barnet vil bli født med noe den kan bli mobbet for så er det noe galt et sted (les: hos foreldrene). Nå kan jo ikke noe av dette ses særlig tydelig på UL i uke 12 (gudskjelov!!!!), så vi slipper heldigvis denne problemstillingen i Norge, for nå......

Jeg mener seriøst at dersom man tar abort på et slikt grunnlag (utseende) burde man i samme omgang sterilisere seg. Jeg blir sjokkert over å høre slikt, og trodde ikke noen kunne tenke slik en gang! At andre her inne også sier at det er helt greit er bare ufattelig trist!

Er det ingen andre som syntes dette er helt horribelt?

Å ta abort pga. kosmetiske feil hos en baby?!?!

Æsj, får rett og slett ikke lyst til å være her lenger!

• Liker 5
Skrevet (endret)

Ville ikke tatt abort for det, nei... Og ja, man kan bli mobbet for hva som helst. Det er en ting å abortere pga utviklingshemming psykisk og kanskje fysisk, pluss andre medfødte feil man vet et syndrom medfører, men gane/leppe-spalte har ingenting med det å gjøre.

Når det er sagt er jeg for selvbestemt abort, og hvis noen velger å ta abort pga spalte, så er det dem sin sak.

Endret av Pusheen
Skrevet

Det er stoooor forskjell på hareskår og DS.... :sjokkert:

Jeg har jobbet sammen med DEN råfine jenta, hun hadde hareskår som barn og blitt operert... Gutta var veldig enig de og skal jeg si dere. :fnise:

Men jeg hadde ikke klart å ta vare på det eksisterende barnet jeg har og et barn med DS etterpå... :(

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det skal være mer greit å ta abort på et friskt barn enn et barn med feil og mangler? Hvorfor blir folk så opprørte når andre mennesker velger bort slike barn?

Anonymous poster hash: 31975...162
  • Liker 8
Skrevet

Hvorfor hetse de stakkarne som faktisk tørr å være åpne? De er mennesker med rettigheter, egne liv og egne meninger. Bare fordi de ikke tenker slik som dere så er de dårlige mennesker? Nå vet jeg ikke så mye om ganespalte, og hvor mye operasjoner og risikoer det medfører, men jeg lurer på; på hvilken måte skader det dere, dersom noen tar abort grunnet GS eller andre "skjønnhetsfeil" /syndromer osv?

• Liker 7
Skrevet

Jeg synes faktisk det er ganske sjarmerende med "hareskår"arr, litt som smilekopper :) For å ta abort pga av noe slikt så må man være ufattelig overfladisk.

• Liker 1
Skrevet

Enig med Novemberellie og TS - det er veldig trist å høre om slikt. Å ta abort fordi livssituasjonen ikke er bra for barn, er en ting, men abort fordi barnet kan bli mobbet? Da er det foreldrenes syn på lytet (f.eks. hareskår) som er problemet - man takler ikke noe annet enn lytefritt, tydeligvis.

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det skal være mer greit å ta abort på et friskt barn enn et barn med feil og mangler? Hvorfor blir folk så opprørte når andre mennesker velger bort slike barn?

Anonymous poster hash: 31975...162

Jeg henger meg faktisk litt på denne. Man forsvarer retten til abort på friske fostre når eneste grunn er "det passer ikke nå". Det er mange kommentarer á la "jeg er for selvbestemt abort jeg assa, men om det bare er fordi ungen har Downs syns jeg det er galt"..

"Hareskår" er heller ikke "bare kosmetisk". Noen er lett rammet og får bare et lite arr, slik at det bare blir et sjarmerende særtrekk. Men det kan også være snakk om mange og vanskelige operasjoner langt opp i alder, vansker med å prate og spise, problemer med alt som har med tenner, kjeve og munn å gjøre. Jeg klarer å se at noen finner dette vanskelig å skulle måtte takle.

Anonymous poster hash: eb0ed...1f3

• Liker 2
Skrevet

Forskjellen er vel at når man aborterer et friskt barn så passet det ikke å få barn. Når man aborterer pga f.eks downs syndrom har man muligens planlagt barnet og tar det bort fordi det ikke er bra nok for deres standard

Anonymous poster hash: 2b839...c81

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nå leste jeg over at det er synlig etter uke 12, men om det hadde vært før ville det i mine øyne vært en bedre grunn enn abort pga. "er ikke klar for barn akkurat nå, kanskje om 1 år?".

Endret av Eriks
  • Liker 1
Skrevet

Forskjellen er vel at når man aborterer et friskt barn så passet det ikke å få barn. Når man aborterer pga f.eks downs syndrom har man muligens planlagt barnet og tar det bort fordi det ikke er bra nok for deres standard

Om det ikke passer å få barn, når barnet er friskt, så passer det vel ikke å få et sykt barn heller, selv om situasjonen kanskje er noe endret? Da må det vel være god nok grunn, så lenge man kan abortere et friskt barn på det grunnlaget?

Anonymous poster hash: eb0ed...1f3

• Liker 1
Skrevet

Det blir en forferdelig verden å leve i om vi skal fjerne alt som ikke er "perfekt"

• Liker 1
Skrevet

Nei, det passer ikke å få et barn med spesielle behov. Hele livet til de øvrige i familien blir endret.

At folk tar abort fordi det er noe feil med fosteret plager meg ikke i det hele tatt. Det som blir problematisk er om man blir pålagt å abortere vekk foster som ikke tilfredsstiller kravene myndighetene setter. Vi er heldigvis ikke der, men det er jo mulig vi kommer opp i etiske problemstillinger etter hvert. Skal for eksempel foreldrene til et ufødt barn få lov til å bestemme selv om barnet skal fødes ved følgende eksempel. Barnet som fødes vil dø før det fyller 5 år. Frem til da vil det være uten kommunikasjonsevne og bo på institusjon. Dette vil koste samfunnet kr 5 mill pr år. Penger som må tas fra et budsjett som medfører at 3 unge kreftpasienter ikke får en dyr livsforlengende eller helbredende behandling.

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet

det synes mer med en feit snusleppe enn hareskår avogtil(snuser selv) at folk kan være så kyniske og matrialistiske å mene at man burde ta abort pga hareskår, blir sseriøst kvalm. magnus wolff eikrem f eks har hareskår og spiller på landslaget og premier league.

ta abort på de med ryggmargsbrokk født med dårlig bein, cp, rødhårede og fregner. dette er bare hitler anno 2014 som kan ha slike meninger om abort.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke noen som tar abort i uke 12 pga. karriere, ego, vil heller reise, er ikke sammen med faren osv. er noe bedre enn pga. en fysisk 'feil'.

Enten er man for abort eller ikke. Fosterert beveger seg mot et barn i uke 12, uavhengig av ens personlige grunner. Er tullete med rasjonalisering av ubegrunnet abort hvis man skjemmer de som har en grunn man ikke liker.

Anonymous poster hash: 2d36d...596
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker som så er det nok er greit at en del mennesker tar abort, for de hadde aldri taklet å få et barn som ikke var "perfekt". Og da tror jeg ikke det er mobbing fra andre barn man trenger å være redd for, men omsorgssvikt fra foreldrene.

Og så er det nok disse menneskene som fører til at et barn blir mobbet (uansett årsak), for ungene får sine holdninger med hjemmefra.

Jeg tok abort pga sykt foster for over 20 år siden, og står ved valget. Men mitt barn hadde ikke overlevd fødselen, og jeg var ikke sterk nok til å gå gjennom svangerskapet og deretter føde et dødt barn.

Anonymous poster hash: 162ad...a7c
Skrevet

Kommer sikkert til å bli hatet for det jeg nå skal si, men det skal være klart at jeg aldri ville sett ned på noen som har tatt abort for det er en personlig ting, å i noen tilfeller er det ikke annet å gjøre.
Men når folk tar abort fordi de ikke har økonomien på plass eller er for unge eller sånne type grunner, da blir jeg egentlig litt forbanna for meg selv.

Jeg mener det at alle i dagens samfunn vet at sex kan føre til graviditet, uansett hvor mye man beskytter seg, derfor bør man være voksen nok til å ta ansvar når man tar det valget. Vil man ikke ha barn eller ikke har råd til et barn, da lar man vær å sex, enkelt å greit :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...