Gå til innhold

Flytte sammen med kjæresten. Mine og dine barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten og jeg ønsker å flytte sammen. Han bor i nabokommunen og vi har begge barn fra før. Jeg har hovedomsorgen for min datter, mens min ex har samvær annenhver helg. Har delt foreldreansvar.

Har oppfordret han til å ha mer samvær, men ikke interessert.

Samværet kan opprettholdes kun 30 min å kjøre.

Jeg har ikke pratet med min ex om dette ennå, for jeg vet at han vil prøve å sette seg på bakbena pga flytting.

Kan han nekte oss?

Anonymous poster hash: 8ffbe...c86
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er det ikke lettest om din flytter til deg da?

Endret av Millimani
Skrevet

Din eks kan ikke nekte deg, men du har en varslingsplikt på 6 uker, så han kan gå til sak og stoppe flyttingen hvis han ønsker det.

Skrevet

Dere flytter sammen i din kommune, slik at ungene slipper å bytte skole/barnehage.

Anonymous poster hash: 40089...05e

Skrevet

Dere flytter sammen i din kommune, slik at ungene slipper å bytte skole/barnehage.

Anonymous poster hash: 40089...05e

Hva med kjærestens barn da?

Gjest Runforit
Skrevet

Hva med kjærestens barn da?

Med samvær annenhver helg så ser jeg ikke problemet med at de flytter til kommunen til den som har hovedomsorg for barn.

Skrevet

Med samvær annenhver helg så ser jeg ikke problemet med at de flytter til kommunen til den som har hovedomsorg for barn.

Nei? Det hun skriver er at ex har samvær annenhver helg, hun sier ikke et ord om hvor ofte kjæresten har samvær med sine/sitt barn.

Gjest Runforit
Skrevet

Nei? Det hun skriver er at ex har samvær annenhver helg, hun sier ikke et ord om hvor ofte kjæresten har samvær med sine/sitt barn.

Å, leste litt fort. Uansett så burde da TS kunne flytte om det ikke er lange kjøreturen for samvær kun annenhver helg til ex.

Skrevet

Min kjæreste har barna sine 50/50, så derfor vi ønsker å flytte til hans kommune. Jeg har utdannelse hvor det er lett å få jobb.

HI

Skrevet

Så lenge du har hovedomsorgen kan han ikke nekte, men du har varslingsplik på 6 uker (som nevnt tidligere i tråden).

30 minutter er ikke lange tiden så samværet kan fint opprettholdes slik det er nå og da er det vel ingen grunn til at han skal sette seg på bakbeina. Er det?

Skrevet

Jo, for han setter seg egentlig på bakbena for alt. Men han har forandret seg litt etter at jeg fortalte at jeg fikk kjæreste. Lettere å samarbeide med osv.. Han har psykopatiske trekk og samarbeidet har vært utrolig vanskelig opp igjennom årene.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...