Gå til innhold

Invitere kun til vielsen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det gjelder ikke disse. Jeg svarte generelt. Det kunne virke som den jeg stilet mitt innlegg til, tror at det er åpen kirke uansett under kirkelige vielser.

Å ja, selvfølgelig, :laugh:

Anonymous poster hash: c7fc4...30d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syntes nå det er litt tarvelig å bare invitere til vielse jeg da. Om det er perifere bekjente er det vel mye bedre å treffes litt mer uformelt senere og så kan de evt. gi gratulasjoner da. Nei, skal man invitere folk bør det være til hele pakka.

Anonymous poster hash: 09cc1...a69
  • Liker 2
Skrevet

Får vel kanskje understreke "uformelt invitere". Les: Tar kontakt med dem og sier "Hei, vielsen vår er i xxxxx kirke den xx/yy. Det hadde vært veldig hyggelig om dere kom i kirken".

Poenget var mest om det var frekt å kun si fra om når vielsen er, når de ikke er invitert til festen.

Neinei, det vil fort oppfattes som en skikkelig invitasjon, de må levere gave, men får ikke servering av gnitent vertskap. Be vennene dine lufte budskapet istedet tikforeldre og søsken; det er lov å komme i kirken for å se.

• Liker 2
Gjest Riskjeks
Skrevet

Neinei, det vil fort oppfattes som en skikkelig invitasjon, de må levere gave, men får ikke servering av gnitent vertskap. Be vennene dine lufte budskapet istedet tikforeldre og søsken; det er lov å komme i kirken for å se.

Enig.

Perifere slektninger og venner kommer gjerne i kirken, jungeltelegrafen går jo, så de får alltids vite når det er. Er jo bare å be de nærmeste nevne det for resten av familien. Er vel ikke akkurat slik at det er en hemmelighet når noen skal gifte seg - man får gjerne med seg sånt selv om det ikke er folk som er veldig nære.

• Liker 1
Skrevet

Synes det virker rart. De får vel vite fra de som skal i bryllupet når vielsen er, og kommer til vielsen dersom de ønsker.

• Liker 1
Skrevet

Vi har noen foreldrepar og søsken til nære venner som ikke er invitert til bryllupsfesten. Er det OK å kontakte dem og uformelt invitere til selve vielsen, eller blir dette rart/frekt?

Budsjett og plass i lokalet gjør at det blir litt vanskelig å ha dem med hele kvelden, men det hadde vært veldig hyggelig å inkludere dem litt.

Eg ville personlig ikkje gjort dette. Det er ikkje vanlig å invitera til kyrkja. Sjølv til dei som er bedt til bryllupsmiddag/fest blir ikkje "invitert" til kyrkja, sår berre ei "notis" om at vigsla skjer i XXX Kyrkje kl XX.

Annonser heller i avisa. Og som det også er nemnt, jungeltelegrafen går fort. Folk veit at vielser (i alle fall i kyrkja) vanlegvis er åpen for alle.

Så med tanke på dette, trur eg dei som ynskjer å sjå dykk bli gift kommer, uten invitasjon :)

• Liker 1
Skrevet

Mine kusiner møtte opp til vielsen, selv om de ikke var invitert i bryllupet. Foreldrene deres var invitert, så derfor viste de selvfølgelig om tid og sted.

Anonymous poster hash: 5b657...c4a

Skrevet

Jeg tror jeg ville følt meg litt snurt hvis jeg ble bedt om å komme i kirken men ikke fikk være med på festen etterpå

Skrevet

Det er vanlig i venninnegjengen at vi går i vielsen selv om man ikke er invitert til videre festiligheter. Men da henvender jeg meg til bruden og spør om hvor og når vielsen er, og om det er greit at vi kommer.

Jeg trur jeg hadde synes det var rart dersom brudeparet ringte rundt eller på andre måter sendte melding med "invitasjon". Jeg tenker at de som ønsker å komme i vielsen spør om detaljene på eget initiativ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...