Tinnmannen Skrevet 23. februar 2014 #1 Skrevet 23. februar 2014 Vi har noen foreldrepar og søsken til nære venner som ikke er invitert til bryllupsfesten. Er det OK å kontakte dem og uformelt invitere til selve vielsen, eller blir dette rart/frekt? Budsjett og plass i lokalet gjør at det blir litt vanskelig å ha dem med hele kvelden, men det hadde vært veldig hyggelig å inkludere dem litt.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #2 Skrevet 23. februar 2014 Om vielsen skal foregå i kirken er den jo åpen for alle ...Anonymous poster hash: 0f605...e4d 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #3 Skrevet 23. februar 2014 Det blir kjemperart. Man inviterer jo ikke til vielsen, den er jo åpen. Anonymous poster hash: dcc25...eb4 9
mandel92 Skrevet 23. februar 2014 #4 Skrevet 23. februar 2014 Synes ikke det er rart, og trodde det var ganske vanlig?
Tinnmannen Skrevet 23. februar 2014 Forfatter #5 Skrevet 23. februar 2014 Får vel kanskje understreke "uformelt invitere". Les: Tar kontakt med dem og sier "Hei, vielsen vår er i xxxxx kirke den xx/yy. Det hadde vært veldig hyggelig om dere kom i kirken". Poenget var mest om det var frekt å kun si fra om når vielsen er, når de ikke er invitert til festen. 2
Gjest Naria Skrevet 23. februar 2014 #6 Skrevet 23. februar 2014 Det er jo vanlig at folk som ikke er invitert i bryllupet allikevel kommer i vielsen, dersom de har anledning til det. Synes allikevel det blir rart å invitere til det, kirken er jo uansett åpen for alle - også under vielser. 2
Tinnmannen Skrevet 23. februar 2014 Forfatter #7 Skrevet 23. februar 2014 Den er grei Har aldri vært i vielser hvor jeg ikke skulle til festen ennå, så visste ikke helt hva som var vanlig. Regner med de får med seg dato og tidspunkt når barna deres tross alt skal dit og vi kjenner dem godt, så de dukker nok opp hvis de vil
Gjest Hjertesukk Skrevet 24. februar 2014 #8 Skrevet 24. februar 2014 Det er mange vielser som er lukkede. Jeg har gitt beskjed (muntlig) til venner av familie etc. som ikke er invitert om at det er kjempehyggelig om de dukker opp i vielsen Vi kommer også til å annonsere tid/sted på fjesboka et par dager før, slik at de som har lyst til å se oss bli gift, har mulighet for dette! Men ja - man sender ikke invitasjon om at de er invitert til vielse.. Eller, det har jeg iallefall aldri hørt om
Gjest Ciegus Skrevet 24. februar 2014 #9 Skrevet 24. februar 2014 Det er jo vanlig at folk som ikke er invitert i bryllupet allikevel kommer i vielsen, dersom de har anledning til det. Synes allikevel det blir rart å invitere til det, kirken er jo uansett åpen for alle - også under vielser. Men hvordan skal de vite hvor og når vielsen er hvis man ikke "inviterer"?
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #10 Skrevet 24. februar 2014 Det virker bare som dere fisker etter gaver fra dem som ikke er invitert på festen. Frekt. Anonymous poster hash: 21ee5...b2f 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #11 Skrevet 24. februar 2014 Men hvordan skal de vite hvor og når vielsen er hvis man ikke "inviterer"? Det er da fremdeles folk som annonserer i avisen, i tillegg til at det gjerne blir snakket om det. Jeg vet om mange tilfeller hvor venner av brudeparets foreldre kommer til vielsen, men ikke til festen. De synes vel at det er fint å se et barn de har sett vokse opp stifte egen familie. Men man inviterer ikke, det blir for teit og krampeaktig. Anonymous poster hash: 61042...e3c 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #12 Skrevet 24. februar 2014 Det virker bare som dere fisker etter gaver fra dem som ikke er invitert på festen. Frekt. Anonymous poster hash: 21ee5...b2f Og dette klarte du å tolke ut i fra innlegget? Imponerende! Anonymous poster hash: e6a59...b02 4
Gjest Naria Skrevet 24. februar 2014 #13 Skrevet 24. februar 2014 Men hvordan skal de vite hvor og når vielsen er hvis man ikke "inviterer"? Det AB skrev. De man vil invitere til vielsen vil uansett få høre om det via andre.
Gjest Ciegus Skrevet 24. februar 2014 #14 Skrevet 24. februar 2014 Det AB skrev. De man vil invitere til vielsen vil uansett få høre om det via andre. Det er jo ikke sikkert, spørs jo hvor mange man kjenner der man gifter seg, hvor mange andre som kommer, hvilken omgangskrets man har osv? Jeg har da selv opplevd å se bilde av folk på Facebook og tenkt "HÆH, var det i dag de giftet seg??" Nå snakker jeg jo generelt og ikke spesifikt ut fra TS sin situasjon. Men jeg hadde hvertfall likt å få en uformell "invitasjon" til vielsen.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #15 Skrevet 24. februar 2014 Og dette klarte du å tolke ut i fra innlegget? Imponerende! Anonymous poster hash: e6a59...b02 Han spør jo om det er frekt. Det er nok du som må lære deg å lese. Anonymous poster hash: 21ee5...b2f 1
Gjest Eurodice Skrevet 24. februar 2014 #16 Skrevet 24. februar 2014 Om vielsen skal foregå i kirken er den jo åpen for alle ...Anonymous poster hash: 0f605...e4d I prinsippet er det åpen kirke, men brudeparet kan be om lukket. 2
Gjest Naria Skrevet 24. februar 2014 #17 Skrevet 24. februar 2014 Det er jo ikke sikkert, spørs jo hvor mange man kjenner der man gifter seg, hvor mange andre som kommer, hvilken omgangskrets man har osv? Jeg har da selv opplevd å se bilde av folk på Facebook og tenkt "HÆH, var det i dag de giftet seg??" Nå snakker jeg jo generelt og ikke spesifikt ut fra TS sin situasjon. Men jeg hadde hvertfall likt å få en uformell "invitasjon" til vielsen. Jeg tenker at dersom man er så perifer at mn ikke får høre om når bryllupet er vil det være veldig kunstig å invitere, men det et meg.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #18 Skrevet 24. februar 2014 I prinsippet er det åpen kirke, men brudeparet kan be om lukket. Hvis de skulle ha lukket kirke hadde de vel ikke vært opptatt av å invitere bekjente til vielsen? Anonymous poster hash: c7fc4...30d
#Sunrise Skrevet 24. februar 2014 #19 Skrevet 24. februar 2014 Er vel bare hyggelig og ringe og si du ønsker og se dem i kirka:) det hadde jeg satt pris på
Gjest Eurodice Skrevet 24. februar 2014 #20 Skrevet 24. februar 2014 Hvis de skulle ha lukket kirke hadde de vel ikke vært opptatt av å invitere bekjente til vielsen? Anonymous poster hash: c7fc4...30d Det gjelder ikke disse. Jeg svarte generelt. Det kunne virke som den jeg stilet mitt innlegg til, tror at det er åpen kirke uansett under kirkelige vielser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå