AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #61 Skrevet 25. februar 2014 Går ikke an å diskutere bipolaritet. Spesielt ikke de som ikke er det mot de som er det. Blir krig av sånt.. Anonymous poster hash: a78b5...07d 1
Blod Skrevet 25. februar 2014 #62 Skrevet 25. februar 2014 Går ikke an å diskutere bipolaritet. Spesielt ikke de som ikke er det mot de som er det. Blir krig av sånt.. Anonymous poster hash: a78b5...07d Svaret er at de er like forskjellige som alle andre. Det sterkeste fellestrekket er jo at humøret svinger ofte, og det varierer også fra person til person hvor sterkt det svinger.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #63 Skrevet 25. februar 2014 Nettopp. Og de ekstreme svingningene er en av grunnene til at det kan være vanskelig å få forhold til å fungere. Det vil kreve mer av den som har lidelsen OG partneren enn i forhold hvor alle er friske. I følge noen her så er visst bipolar lidelse bare en dans på roser, og er helt irrelevant i forhold til hvordan man relaterer, og blir relatert til av andre mennesker. Jaja. Anonymous poster hash: a609c...86a Det KAN men ikke nødvendigvis. Ingen her som har sagt at bipolar er en dans på roser. Men jrg fungerer helt fint medmiedisinering og har ingen problemer med å være i forhold pga minsykdom.Anonymous poster hash: 3ab86...b77
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #64 Skrevet 25. februar 2014 Jeg vet ikke om du forsøker å være spydig eller morsom. Jeg kan forsikre deg om at hverken mine barn eller jeg ler. Barna mine har bodd hos fedrene sine i perioder når ting har blitt for vanskelig her hjemme. Det er ikke gøy. Ikke for noen. Godt at du ikke er syk da. Det ville jo vært forferdelig. Anonymous poster hash: a609c...86a Har bodd hos fedrene sine.... Say no more. Anonymous poster hash: f3383...dfb 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #65 Skrevet 25. februar 2014 Har bodd hos fedrene sine.... Say no more. Anonymous poster hash: f3383...dfb Å herregud!!! At en kvinne har barn med to fedre eller at en mann har to barn med to mødre er jo vanlig og har da ingen sammenheng med bipolarAnonymous poster hash: 3ab86...b77
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #66 Skrevet 25. februar 2014 Å herregud!!! At en kvinne har barn med to fedre eller at en mann har to barn med to mødre er jo vanlig og har da ingen sammenheng med bipolarAnonymous poster hash: 3ab86...b77 At barna må sende barna til fedrene er selvfølgelig ikke optimalt for barnet, men når alternativet er å være hjemme hos syk mor er jeg ikke i tvil om hva som er best. Anonymous poster hash: 10ac8...9ab
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #67 Skrevet 25. februar 2014 At barna må sende barna til fedrene er selvfølgelig ikke optimalt for barnet, men når alternativet er å være hjemme hos syk mor er jeg ikke i tvil om hva som er best. Anonymous poster hash: 10ac8...9ab Det er i allefall IKKE optimalt for barna!!! Anonymous poster hash: f3383...dfb 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #68 Skrevet 26. februar 2014 Det virker som det var det du mente. Ville tenkt meg om litt bedre før jeg svarer på innlegg, var jeg deg. Anonymous poster hash: 55f3f...603 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #69 Skrevet 26. februar 2014 Svaret er at de er like forskjellige som alle andre. Det sterkeste fellestrekket er jo at humøret svinger ofte, og det varierer også fra person til person hvor sterkt det svinger. Feil igjen. Humøret trenger ikke svinge ofte. Noen har to svingninger pr år mens andre har 10. Individuelt med andre ord. Anonymous poster hash: 3ab86...b77
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #70 Skrevet 26. februar 2014 Jeg ville ikke vært sammen med en bipolar. Anonymous poster hash: 10ac8...9ab
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #71 Skrevet 26. februar 2014 Nettopp. Og de ekstreme svingningene er en av grunnene til at det kan være vanskelig å få forhold til å fungere. Det vil kreve mer av den som har lidelsen OG partneren enn i forhold hvor alle er friske. I følge noen her så er visst bipolar lidelse bare en dans på roser, og er helt irrelevant i forhold til hvordan man relaterer, og blir relatert til av andre mennesker. Jaja. Anonymous poster hash: a609c...86a Hjelpes! Ser du virkelig ikke selv at du har et problem med hvordan du tolker andres kommentarer her.....? Du angriper aggressivt og feiltolker fullstendig det andre sier og leker martyr. Det er ingen her som har sagt at bipolaritet er en dans på roser eller helt irrelevant i forhold. Det er derimot flere som sier at du overforenkler, ser dette sort/ hvitt, og ikke ser ut til å helt ha forstått kriteriene. Jeg tør derimot anta at du nok har alt for mye ved din egen måte å fortolke andre på og nok å jobbe med selv, til at du kan få et forhold med en som er bipolar til å fungere... Anonymous poster hash: d791d...09a
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #72 Skrevet 26. februar 2014 Hvor i all verden har du dette fra? 1. I manisk fase kan man ha vrangforestillinger, og agere/argumentere ut fra disse. Andre vil da oppfatte en som manipulerende, eventuelt også egoistisk. 2. I depressiv fase vil man kunne virke egoistisk, da deprimerte ha en tendens til å bli selvsentrerte. 3. Det er ingen sammenheng mellom bipolar lidelse og det å være langt over gjennomsnittet empatisk. 4. Man HAR sett at en betydelig andel pasienter med emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse er langt over snittet empatisk. Fint å kunne litt før man uttaler seg om diagnoser. Anonymous poster hash: 55f3f...603 Kilder? Anonymous poster hash: d791d...09a
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #73 Skrevet 26. februar 2014 Jeg fungerer godt selv om jeg er bipolar, siden trening og medisiner stabiliserer meg veldig. Man kan bare merke at jeg er kreativ i perioder, og unormalt sliten og tung i kroppen når har nedturer. Er i jobb, tar kurs, har kjæreste og lever et godt liv. Etter flere år med terapi takler jeg ofte ting i livet, mer rasjonelt enn mine friske venninner. Det er jeg som trøster og støtter dem, ikke omvendt. En rød varsellampe bør blinke, når jeg stresser for mye. Det kan gjøre meg ustabil, og er noe jeg bør unngå. Jeg har lært meg å leve med sykdommen, og synes det er trist at mange av dere har så mye fordommer mot bipolaritet. Mange av oss kan være gode partnere. Uansett psykisk sykdom, krever det mye styrke å komme seg ovenpå igjen. Å takle den og leve med den. Ikke alle klarer det. Ikke døm dem nord og ned av den grunn. Det er forøvrig en fysisk sykdom som gir seg psykiske utslag. Anonymous poster hash: 742d8...b87
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #74 Skrevet 26. februar 2014 Kilder? Anonymous poster hash: d791d...09a Fant dette hos Norsk psykologforening forresten, og det var veldig interessant...! Det står ingenting om prevalensen for kun vrangforestillinger knyttet til diagnosen. Men relativt få bipolare får psykoser så vidt jeg vet, selv om noen får det. "I den noe mildere hypomanien kan en være kreativ, produktiv og offensiv med økt seksuell energi, men overoptimistisk, irritabel eller overdrevent oppstemt, aggressiv overfor motforestillinger og bagatelliserende til fare og regelbrudd. Likevel er hallusinasjoner eller vrangforestillinger ikke aktuelle i hypomani. Dette var særlig interessant:Vansker med å fokusere, organisere og fullføre ideer og aktiviteter kan følge episoden uten å kjennetegne personen generelt, eller kognitiv funksjonssikt kan være tyngre og mer vedvarende assosierte symptomer. Det er påvist overforekomst av kognitive funksjonsforstyrrelser hos personer i alle aldre med bipolar lidelse med hensyn til både oppmerksomhet, hukommelse, verbal flyt, tolkning av ansiktsuttrykk og eksekutive funksjoner uavhengig av symptomfase (Dickstein & Leibenluft, 2006) Her er hele artikkelen forresten. Den handler aller mest om bipolar lidelse hos barn. http://www.psykologtidsskriftet.no/?seks_id=67856&a=2 Anonymous poster hash: d791d...09a
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #75 Skrevet 26. februar 2014 Kognitiv kan svikt kan skje med alderen dersom lidelsen går ubehandlet over mange år. Depresjoner og psykoser er årsaken til den kognitive sviktende. Kommer man tidsnok i behandling og tar sine medisiner, kan man unngå det. Irritabilitet er ikke et definitivt symptom. Ikke alle bipolare er det. Anonymous poster hash: 742d8...b87
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #76 Skrevet 26. februar 2014 Bagatelliserende ovenfor fare og regelbrudd er heller ikke et definitivt symptom som gjelder alle bipolare. Anonymous poster hash: 742d8...b87
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #77 Skrevet 26. februar 2014 Heller ikke aggressiv ovenfor motforestillinger. Huff! Amatørhobbypsykologer leser psykologi som Fanden leser Bibelen. Anonymous poster hash: 742d8...b87
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #78 Skrevet 26. februar 2014 Fant dette hos Norsk psykologforening forresten, og det var veldig interessant...! Det står ingenting om prevalensen for kun vrangforestillinger knyttet til diagnosen. Men relativt få bipolare får psykoser så vidt jeg vet, selv om noen får det. "I den noe mildere hypomanien kan en være kreativ, produktiv og offensiv med økt seksuell energi, men overoptimistisk, irritabel eller overdrevent oppstemt, aggressiv overfor motforestillinger og bagatelliserende til fare og regelbrudd. Likevel er hallusinasjoner eller vrangforestillinger ikke aktuelle i hypomani. Dette var særlig interessant:Vansker med å fokusere, organisere og fullføre ideer og aktiviteter kan følge episoden uten å kjennetegne personen generelt, eller kognitiv funksjonssikt kan være tyngre og mer vedvarende assosierte symptomer. Det er påvist overforekomst av kognitive funksjonsforstyrrelser hos personer i alle aldre med bipolar lidelse med hensyn til både oppmerksomhet, hukommelse, verbal flyt, tolkning av ansiktsuttrykk og eksekutive funksjoner uavhengig av symptomfase (Dickstein & Leibenluft, 2006) Her er hele artikkelen forresten. Den handler aller mest om bipolar lidelse hos barn. http://www.psykologtidsskriftet.no/?seks_id=67856&a=2 Anonymous poster hash: d791d...09a stemmer men nå har du kun tatt for deg hypomani. det finnes også mani, som er langt verre og pasienten som er i mani kan gå inn i psykose. Anonymous poster hash: 3ab86...b77
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #79 Skrevet 26. februar 2014 Kognitiv kan svikt kan skje med alderen dersom lidelsen går ubehandlet over mange år. Depresjoner og psykoser er årsaken til den kognitive sviktende. Kommer man tidsnok i behandling og tar sine medisiner, kan man unngå det. Irritabilitet er ikke et definitivt symptom. Ikke alle bipolare er det.Anonymous poster hash: 742d8...b87 flertallet av symptomene er ikke definitivt. ikke alle blir irritable. ikke alle får økt seksuell lyst. ikke alle blir agressive. ikke alle får mindre matlyst, osv. Anonymous poster hash: 3ab86...b77
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #80 Skrevet 26. februar 2014 Hei jeg er har ikke fått diagnosen bipolar, selv om noen personer i min slekt har det, blant annet fetteren min.Jeg var til utredning, men jeg sa ikke hvor ille det egentlig var, med selvmordstanker, hallusinasjoner, paranoide tanker. Men jeg føler meg til tider bipolar, og tenker på meg selv som det, jeg skal til nok en utredning for det. For meg er alt bare blitt verre med tiden, jeg har tre menn jeg har kontakt med, den ene er jeg sammen med, den andre også, i følge han, jeg vet aldri hva jeg vil, en dag elsker jeg den ene, den neste dagen er jeg fryktelig forelsket i den andre,den ene av dem burde fått en medalje for å holde ut med meg, for jeg er så forvirret, jeg klarer ikke bestemme meg for hvem jeg vil ha, jeg vil være fri, samtidig som jeg vil ha noen der, men hvem, jeg vet aldri når følelsene mine blir den neste dagen, hvem jeg føler mest for da.Jeg aner ikke hva jeg vil, jeg har nettopp i dag blitt sammen med eksen som jeg slo opp med forrige uke, men nå rett etter angrer jeg, så jeg tror egentlig det er best å være alene, stakkars de mennene som har kontakt med meg Anonymous poster hash: c6527...123
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå