AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #1 Del Skrevet 23. februar 2014 Jeg begynte å få kynnere etter uke 20 en gang, da var det en om dagen eller to, og det merktes ved at magen/livmoren blir knallhard i et minutt eller mer, ingen smerter. Dette har økt og de kommer stadig oftere, opptil flere ganger i timen de siste ukene, men også sjeldnere, men jeg tar det med ro når de står på. MEN den siste uka(etter at jeg kom inn i 3.trimester) så har jeg 3-4ggr daglig fått en ilende, meget intens smerte nede på venstre side av mage/livmor sånn i eggstokkområdet omtrent. Da verker det bak i ryggen på venstre side, litt nedover skinka og på framsida blir det så vondt at jeg går i knestående og puster meg gjennom det. Varer i ca.1 min så det er ikke det helt store. Men jeg har vært skånet for smerter hele svangerskapet og dette minner meg fælt om smertene fra mine 2 hjemmeaborter etter MA`er. Men så er det bare på en side, veldig spesifikt plassert og veldig kortvarig. Jordmor hadde ingen forslag til hva det kunne være, bare at jeg måtte ta kontakt med lege om det ble verre. Vil bare høre om andre har lignende erfaringer?? Anonymous poster hash: 46cf8...2ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #2 Del Skrevet 23. februar 2014 Det kan jo muligens være hodet som treffer nervene dine på den siden? Ligger barnet med hodet ned? Og er det festet? Jeg får vondt hver gang babyen presser ned med hode Jeg begynte å få kynnere etter uke 20 en gang, da var det en om dagen eller to, og det merktes ved at magen/livmoren blir knallhard i et minutt eller mer, ingen smerter. Dette har økt og de kommer stadig oftere, opptil flere ganger i timen de siste ukene, men også sjeldnere, men jeg tar det med ro når de står på. MEN den siste uka(etter at jeg kom inn i 3.trimester) så har jeg 3-4ggr daglig fått en ilende, meget intens smerte nede på venstre side av mage/livmor sånn i eggstokkområdet omtrent. Da verker det bak i ryggen på venstre side, litt nedover skinka og på framsida blir det så vondt at jeg går i knestående og puster meg gjennom det. Varer i ca.1 min så det er ikke det helt store. Men jeg har vært skånet for smerter hele svangerskapet og dette minner meg fælt om smertene fra mine 2 hjemmeaborter etter MA`er. Men så er det bare på en side, veldig spesifikt plassert og veldig kortvarig. Jordmor hadde ingen forslag til hva det kunne være, bare at jeg måtte ta kontakt med lege om det ble verre. Vil bare høre om andre har lignende erfaringer??Anonymous poster hash: 46cf8...2ed Anonymous poster hash: 3626f...ee3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #3 Del Skrevet 24. februar 2014 Er selv i 3 trimester og opplever noe lignende som du. Plutselig intes smerte i siden. Klarer ikke helt ta om jeg får det på venstre side men vertfall på høyre. Kjenner det kun i siden jeg da og ikke i ryggen som du men smertene er så store at jeg "knekker sammen". Regner med det bare er livmorbåndene som strekkers for jeg får det oftes når jeg snur meg for fort i sengen eller bøyer meg og sånn og magen har jo blitt ekstra tung nå som det går mot slutten av svangerskapet. Er det noen spesiell situasjon de oppstår hos deg? Anonymous poster hash: 6d007...ca6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #4 Del Skrevet 24. februar 2014 Tusen takk for svar!! Ja, da jeg var hos jordmor, to dager etter første gangen jeg opplevde dette så sa hun at hodet nå lå nedover, og det har det ikke gjort før. Så det er godt mulig at han stanger mot noen nerver! (syns jm kunne foreslått dette ) Hun mente ikke at det var festet, og at han hadde god tumleplass til å snu seg flere ganger enda. Jeg har også tenkt på livmorbåndene, men syns de burde strekke seg litt på den andre siden også etterhvert Takk for innspill, det er jo mye aktivitet på krabaten så ikke direkte bekymret, men litt uvant når det har vært såpass smertefritt fram til dette startet. Men det er jo nå han skal vokse og legge på seg mye så det blir vel ikke lettere nei Anonymous poster hash: 46cf8...2ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå