AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #81 Skrevet 1. mars 2014 Man blir da vel ikke invitert i kirken. Vielsen er åpen for alle. Teit at han fikk potetgull, dog. Hvor jeg kommer fra er det IKKE vanlig at de som ikke er invitert i bryllupet, kommer i kirken. Den er på en måte "holdt av" mens vielsen foregår og det vitner om dårlig folkeskikk å møte opp når man ikke er invitert. (Nå snakker jeg generelt og ikke om "mitt tilfelle").Anonymous poster hash: d7314...af7 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #82 Skrevet 1. mars 2014 Hvor jeg kommer fra er det IKKE vanlig at de som ikke er invitert i bryllupet, kommer i kirken. Den er på en måte "holdt av" mens vielsen foregår og det vitner om dårlig folkeskikk å møte opp når man ikke er invitert. (Nå snakker jeg generelt og ikke om "mitt tilfelle").Anonymous poster hash: d7314...af7 Hvor kommer du fra da? Et sted de har laget nye regler for sånt? Kriken er åpen for alle, og alle kan delta i både bryllup og dåp om man vil. Det er ansett som en hyggelig gest å overvære vielsen selvom man ikke er invitert. Anonymous poster hash: ef4d4...f90 4
Gjest Ingaborga Skrevet 1. mars 2014 #83 Skrevet 1. mars 2014 Hvor kommer du fra da? Et sted de har laget nye regler for sånt? Kriken er åpen for alle, og alle kan delta i både bryllup og dåp om man vil. Det er ansett som en hyggelig gest å overvære vielsen selvom man ikke er invitert.Anonymous poster hash: ef4d4...f90 Det er nå absolutt ikke slik at man kan komme i hvem som helst sitt bryllup? Hvis du ikke er invitert har du ingenting der å gjøre. Og hvis det i tillegg bare akkurat går opp med plasser, er det rett og slett respektløst å ta noen sin plass slik at noen som brudeparet faktisk vil ha i kirka må stå.
Muscae Skrevet 1. mars 2014 #84 Skrevet 1. mars 2014 Det er nå absolutt ikke slik at man kan komme i hvem som helst sitt bryllup? Hvis du ikke er invitert har du ingenting der å gjøre. Og hvis det i tillegg bare akkurat går opp med plasser, er det rett og slett respektløst å ta noen sin plass slik at noen som brudeparet faktisk vil ha i kirka må stå. Det er da vanlig at andre kan komme i kirka. Selvfølgelig dumt hvis kirka er veldig lita, men ellers er det ikke noe respektløst ved det. Vanlig at venner som ikke er invitert, kollegaer, venner av foreldrene, og ellers bekjente som ikke er invitert kan komme i kirka og se vielsen. 3
Gjest Haaploes Skrevet 1. mars 2014 #85 Skrevet 1. mars 2014 Det handler vel ikke nødvendigvis bare om at de voksne drikker seg fulle og er håpløse - sånn som flertallet av dagens barn tilsynelatende blir oppdratt ville de ikke kunne klart å utvise normal folkeskikk i et selskap heller.
Gjest Solstråla88 Skrevet 1. mars 2014 #86 Skrevet 1. mars 2014 Det er ikke bare noen timer, vi må også reise to timer hver vei! Jeg kan ikke skjønne hva som er så ille med å ha noen barn der! Hilsen ts Anonymous poster hash: 7f346...e43 Hadde dere kommet i vårt bryllup med barn, hadde jeg sendt dere hjem igjen! Barn har ingenting i et bryllup og gjøre.. 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #87 Skrevet 4. mars 2014 Det handler i grunn ikke om inntak av alkohol, men om det faktum at barna ikke er invitert. Ville du tatt med deg en kompis i en middag du er invitert i? Nei? Fordi han ikke er ønsket der? Fordi det ikke er dekket til eller beregnet nok mat til han? Vel, det er akkurat det samme med dine barn. Om jeg skal ha ståkete unger eller ikke i mitt bryllup er faktisk opp til meg og mannen min. Ikke gjestene! Klarer du ikke skaffe barnevakt får du melde avbud. Null stress. Anonymous poster hash: f8dda...2cf 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #88 Skrevet 4. mars 2014 Det er nå absolutt ikke slik at man kan komme i hvem som helst sitt bryllup? Hvis du ikke er invitert har du ingenting der å gjøre. Og hvis det i tillegg bare akkurat går opp med plasser, er det rett og slett respektløst å ta noen sin plass slik at noen som brudeparet faktisk vil ha i kirka må stå. Selvfølgelig er det det. Om man gifter seg i en kirke er denne åpen for alle. Enkelt og greit. Sånn er det - deal with it Anonymous poster hash: ef4d4...f90 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå