Gå til innhold

Invitert uten barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men det er da ingen som har ment det ville vært noe annet enn frekt å møte opp med barna.

Jeg har kun invitert til refleksjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg ikke skjønner, er rett og slett at de aller fleste i dette landet syns det er mye mere kult med 60 drita folk i bryllupet sitt, enn 30 normale familier som klarer å beherske seg.

Nesten samtlige her argumenterer jo med at "barn og alkohol ikke hører sammen". For noe pisspreik! Barn og to glass vin kan fint være på samme selskap. Problemet er Harry, Ronny og Terje som faen meg aldri klarer å holde seg unna flaska, og som ser på bryllup som en billig fyllefest.

Mange som mener at barn og alkohol ikke passer sammen, mener også de situasjonene du beskriver som ok. Personlig drikker jeg moderate mengder alkohol når jeg er sammen med barna, men det er fagpersoner innen rus som mener at kun et par enheter alkohol endrer en voksens adferdsmønster så mye at det er skremmende for barnet. Og jeg har vært såpass mye i Sør-Europa at jeg har sett at de ikke alltid klarer å stoppe etter en halv flaske vin der heller.

• Liker 2
Skrevet

Selv om det ikke er noen fyllefest, så er det helt vanlig å ønske å ha et voksent selskap uten barn. Ikke noe galt i det.

Anonymous poster hash: eb02f...01a

Det er det som er hele poenget. Hvorfor skal jeg ha med barna på fest? Barna mine liker å løpe rundt og leke. Jeg synes det er hyggelig med en lang middag med god vin.

• Liker 3
Skrevet

Det jeg ikke skjønner, er rett og slett at de aller fleste i dette landet syns det er mye mere kult med 60 drita folk i bryllupet sitt, enn 30 normale familier som klarer å beherske seg.

Nesten samtlige her argumenterer jo med at "barn og alkohol ikke hører sammen". For noe pisspreik! Barn og to glass vin kan fint være på samme selskap. Problemet er Harry, Ronny og Terje som faen meg aldri klarer å holde seg unna flaska, og som ser på bryllup som en billig fyllefest.

Er det kun disse to alternativene altså? Drita fulle folk, eller familieselskap?

• Liker 13
Skrevet

Det er ikke frekt å be uten barn, og da skal man heller ikke dukke opp med barn. MEN jeg vil bare legge til at jeg syns brudeparet heller ikke skal bli sure fordi man takker nei fordi barna ikke er bedt. For meg ble det feil å skaffe barnevakt til min baby på 7mnd som ikke tok flaske og omtrent kun spiste morsmelk. Bruden ble svært snurt og skuffet over dette, og det ble litt ubehagelig faktisk:(Det er uansett ikke alle som er komfortable med å ha barnevakt i hytt og pine. Vi bor langt unna familie, og min 2åring hadde ikke vært trygg på å bli etterlatt hos min mor eller andre en natt. Anonymous poster hash: 539a5...abf

Totalt irrelevant, ingen har sagt noe om at brudeparet ikke kan bli sure eller barnevakt i hytt og pine.

Hvorfor blande dette inn her?

Anonymous poster hash: 40b81...296

• Liker 5
Skrevet

Du kan ikke skjønne hva som er så ille med å ha noen barn der?! Har du vært i bryllup før TS? Har du selv arrangert? Bryllup er fest for voksne, med brudeparets egne barn, nieser og nevøer. Sjelden andre barn.

Når er bryllupet, og hvor lenge er det siden dere fikk invitasjonen? Hvor lang tid har dere på å planlegge? Det er faktisk utrolig frekt om det dukker opp ubudne gjester i en bryllups-fest. Dere setter virkelig vennskapet med brudeparet på prøve ved å ikke respektere deres ønsker. Regner med dere har/har hatt god tid til å planlegge å skaffe barnevakt? Om barna deres må overnatte hos andre på hjemstedet deres en natt eller to så må vel det være mulig å få til en sånn avtale med noen? Får dere ikke barnevakt må enten bare den ene av dere dra, eller så må dere bli hjemme begge to. Så enkelt er det

• Liker 2
Skrevet

Mannen og jeg er invitert i et bryllup og barna våre er ikke invitert. Syntes dette er ganske frekt av brudeparet.

Tror dere det går å bare møte opp med barn uansett. og hvis de sier noe så sier vi at vi må ha gått glipp av det. De kan vel ikke forvente at vi skal dra igjen?

Anonymous poster hash: 7f346...e43

Ganske frekt å dukke opp med dem hvis de ikke er invitert.

• Liker 2
Skrevet

I kirken er da alle velkommen. At det er barn som oppfører seg som barn i kirken er bare hyggelig.

De tok selvfølgelig ungen også med i bryllupet.. Som sagt, dette var en svært intim vielse (kirken er knøttliten) og det viste seg at noen av de inviterte ikke fikk sitteplass, så det er ikke alltid at det er bare å dukke opp i kirken.. Og selvom jeg ikke la merke til det (jeg var veldig fokusert på vielsen) så kommenterte flere av gjestene på det senere at de syntes det var veldig forstyrrende med barn som knasket potetgull under vielsen. Slikt blir veldig merkbart, når kirken er så liten at man får det med seg hvis en flue nyser.. Jeg er langt i fra å være noen bridezille og jeg er veldig glad i min onkel og hans kone, men akkurat dette synes jeg var de kunne spart seg for.

Anonymous poster hash: d7314...af7

• Liker 5
Skrevet

Totalt irrelevant, ingen har sagt noe om at brudeparet ikke kan bli sure eller barnevakt i hytt og pine.

Hvorfor blande dette inn her?

Anonymous poster hash: 40b81...296

Jo, ca. 3 og en halv side med mennesker har sagt noe om at brudeparet mister retten til å bli sure dersom de inviterer uten barn og de inviterte ikke kan komme pga. mangel på barnevakt.

Gjest Silverstream
Skrevet

Har ikke lest gjennom hele tråden i og med at det er så mange innlegg som er blitt skrevet, så det kan hende noen allerede har skrevet det, men ...... kan dere ikke spørre en ungdom dere kjenner om å passe barna i noen timer mot betaling da?

Lillesøstra mi er ofte barnevakt hos folk, også når noen har vært i bryllup.

Skrevet

Da vil jeg stille spørsmål med foreldre som vil dra unger med til et bryllup hvor de tydleigvis er uønsket og festen er lagt opp uten barn. Vil du virkelig utsette ungene dine for en voksenfest?

Skjønner at dette er et troll. Det er overhode ikke umulig å få barnevakt for en kveld og overnatting sånn at dere kan dra uten barn.

Anonymous poster hash: cd3ec...060
  • Liker 3
Skrevet

lurer på hvilken relasjon du har til brudeparet jeg da Ts :)
Jeg selv mener at bryllup er en fest for hele familien, og at barn og tantebarn er en naturlig det av det!

MEN at man ordner seg til kvelden at noen tar seg av barna(eller drar hjem selv), slik at de slipper å oppleve "Harry, Terje og Veronica" som ikke ser bunnen i flaska.......

Anonymous poster hash: 68b79...f7d
Skrevet

Min onkel tok med seg sitt barnebarn (ikke invitert!) og en stor pose potetgull for å holde ungen i ro i kirken.. Jeg la ikke merke til det, hadde tankene andre steder, men noen av de andre gjestene ble mildt sagt rystet når ungen begynte å knaske og risle i posen midt i vielsen.. (En knøttliten kirke og veldig intim vielse)

Anonymous poster hash: d7314...af7

Man blir da vel ikke invitert i kirken. Vielsen er åpen for alle. Teit at han fikk potetgull, dog.

• Liker 1
Skrevet

Jeg selv mener at bryllup er en fest for hele familien, og at barn og tantebarn er en naturlig det av det!

MEN at man ordner seg til kvelden at noen tar seg av barna(eller drar hjem selv), slik at de slipper å oppleve "Harry, Terje og Veronica" som ikke ser bunnen i flaska.......

Og da må man også respektere at ikke alle vil ha barn der. Ergo fest og dag uten barn.

• Liker 3
Skrevet

Ja, da inviterer du jo selvsagt MED barn i DITT bryllup. Man må uansett respektere invitasjonen man får. Man tar rett og slett ikke med seg ubedne gjester!

• Liker 7
Skrevet

Jo, ca. 3 og en halv side med mennesker har sagt noe om at brudeparet mister retten til å bli sure dersom de inviterer uten barn og de inviterte ikke kan komme pga. mangel på barnevakt.

Hvis man ikke greier å skaffe seg barnevakt på flere måneders varsel, så er man bare vanskelig.

Anonymous poster hash: eb02f...01a

• Liker 7
Skrevet

Og da må man også respektere at ikke alle vil ha barn der. Ergo fest og dag uten barn.

Sa jeg at jeg ikke respekterer det..... :klo:

Jeg ville bare si hva jeg mener, som en motpol til "alle" her som mener noe annet, slik at andre kan se at noen mener det slik også ;)

Det er ikke nødvendigvis normalen med barnløse bryllup, selv om det ser ¨ånn ut på denne tråden her. Jeg tror vel heller de som hardnakket mener det er mennesker som lettere svarer på slike tråder enn de som da ikke mener det. ;)

Skrevet

Ja, da inviterer du jo selvsagt MED barn i DITT bryllup. Man må uansett respektere invitasjonen man får. Man tar rett og slett ikke med seg ubedne gjester!

Og jeg hadde selvfølgelig ikke tatt med barn om de ikke var invitert! man har da folkeskikk!

Bare sa hva JEG syns jeg ;)

• Liker 1
Skrevet

Sa jeg at jeg ikke respekterer det..... :klo:

Jeg ville bare si hva jeg mener, som en motpol til "alle" her som mener noe annet, slik at andre kan se at noen mener det slik også ;)

Det er ikke nødvendigvis normalen med barnløse bryllup, selv om det ser ¨ånn ut på denne tråden her. Jeg tror vel heller de som hardnakket mener det er mennesker som lettere svarer på slike tråder enn de som da ikke mener det. ;)

Igjen, blir man invitert UTEN barn kommer man ikke MED barn. Såre enkelt. Da blir ikke svaret ditt relevant for trådens tema, fordi brudeparet ønsket seg ikke barn og TS vil trumfe dette gjennom.

• Liker 5
Skrevet

Nå har TS tydeligvis forlatt tråden for lenge siden. Troll

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...