AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #41 Skrevet 23. februar 2014 det er frekt å ta med ungene når det står klart og tydelig i invitasjonen at det er UTEN BARN! er da helt vanlig å bli bedt uten barn. skaff barnevakt eller ikke dra! Anonymous poster hash: 7ffa0...885 6
Jade Skrevet 23. februar 2014 #42 Skrevet 23. februar 2014 Jeg tok med meg bestemora mi og bikkjene hennes i bryllup, jeg, for jeg hadde ingen til å passe dem. Jeg la bare plast i stolen til bestemor. Bikkjene hadde det kjempefint, de lå på kjøkkenet. Bruden gråt, men jeg tror ikke det var derfor. Vi ble over til neste dag fordi jeg ble litt full men det gjorde ikke noe. Bestemor er vant til å sitte og sove og bikkjene hadde jo mat på kjøkkenet. 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #43 Skrevet 24. februar 2014 Vær så snill, bli hjemme eller dra uten barn! I vårt bryllup dukket faktisk et par opp med barnet sitt til tross for at de tydelig var forklart, per telefon fra min mann (hans familie) at det var uten barn. Det var litt av et sjokk å se de komme der med 6-åringen sin. Heldigvis fikset restauranten det greit, med en ekstra plass ved bordet (uten bordkort, så flaut for vår del! Men han var jo ikke invitert!) og fikk servert han litt av den maten han ville ha mest av. Vi hadde ingen barnemeny, for barn var jo ikke invitert! Det gikk jo greit nok så lenge han var eneste barn, blir ikke så mye styr da, og han var jo artig nok, og foreldrene måtte bare forstå at alle selvsagt drakk alkohol og festet uansett. De fikk bare gå på rommet når det ble for mye. Det gikk greit, men da vi så de kom så var vi ikke annet enn fryktelig oppgitte og svært irriterte egentlig, for det er frekt, skaper problemer og får oss til å føle oss som dårlige verter, fordi ingenting var tilrettelagt for barn! De kunne i det minste sagt i fra at han måtte bli med, hvis ikke kunne de ikke komme. Så kunne vi sikkert tilrettelagt for guttungen. Men å ta med ubudne gjester uten å si i fra...*fres* Slikt gjør man jo ikke. Anonymous poster hash: 1b7ef...d43 17
Teeny Skrevet 24. februar 2014 #44 Skrevet 24. februar 2014 Jeg var ikke så kean på å invitere andre barn annet enn tantebarna i mitt bryllup. Men en venninne fikk ta med sin 11 år gamle sønn fordi hun skulle ha han med på reisen og klarte ikke si nei da...Den ungen sovnet i løpet av kvelden ogmin yngste niese så ut som hun kjeda seg ihjel. Ble jo mye fulle folk etterhvert, kanskje ikke så representabelt for små barn. 1
Jade Skrevet 24. februar 2014 #45 Skrevet 24. februar 2014 TS: tar du med deg barn på julebord også? 7
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #46 Skrevet 24. februar 2014 Ts her! Vi kommer ikke til å få barnevakt, så de må bli med uansett Anonymous poster hash: 7f346...e43 Nei selvfølgelig må de ikke bli med uansett. Hvis man blir invitert i bryllup som det står er UTEN barn, og man ikke har mulighet for å skaffe barnevakt (som innimellom skjer) så gir man beskjed til brudeparet at man dessverre ikke får kommet, da man ikke klarer å skaffe barnevakt, og ønsker de en fin dag allikevel. Jeg har da selv gått glipp av flere bryllup (i aller nærmeste familie) da jeg ikke har hatt mulighet til å skaffe barnevakt, har informert om dette, og fått beskjed tilbake at barn ikke har vært ønsket. Da har jeg bare informert om at da får dessverre ikke jeg kommet heller, da alle de jeg vanligvis benytter som barnevakt selv skulle i bryllupet. Ikke ble jeg sur og sint fordi det ikke kunne tilpasses barn heller. Jeg er mor, så selvfølgelig kommer det til å være ting jeg går glipp av innimellom. Slik er det bare! Anonymous poster hash: deac3...918 6
Chloe- Skrevet 24. februar 2014 #47 Skrevet 24. februar 2014 TS: Hvorfor er dine barn viktigere enn alle andres barn? Eller tenker du at alle skal kunne ha med seg barna? Kanskje 20 ekstra gjester i snitt - hvertfall! 6
Jolene Skrevet 24. februar 2014 #48 Skrevet 24. februar 2014 Det er en grunn til at barn ikke er invitert, hadde brudeparet ønsket barn der hadde det stått i invitasjonen. Barn+fest+alkohol hører dessuten ikke sammen. Fulle mennesker og barn? Ikke bra. 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #49 Skrevet 24. februar 2014 Mannen og jeg er invitert i et bryllup og barna våre er ikke invitert. Syntes dette er ganske frekt av brudeparet. Tror dere det går å bare møte opp med barn uansett. og hvis de sier noe så sier vi at vi må ha gått glipp av det. De kan vel ikke forvente at vi skal dra igjen? Anonymous poster hash: 7f346...e43 Dette er brudeparet sin dag ikke deres. Ha respekt at de ønsker kun voksne ikke barn. Synes du er frekk som tar de med uansett. Jeg hadde blitt forbanna hadde det skjedd meg. Hvorfor er det så vanskelig for barneforeldre og skjønne at alt handler ikke om ungene. Ingen barnevakt ingen bryllup hvor vanskelig er det og forstå? Anonymous poster hash: fbcf7...d1b 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #50 Skrevet 24. februar 2014 Hahaha.. Hadde du kommet med barn i mitt bryllup, så hadde jeg sporenstreks bestillt taxi til deg, mannen og ungen. Jeg er utdannet barnevernspedagog, og er ikke interessert i å blande barn og alkohol. Anonymous poster hash: 0315e...dee 13
Blod Skrevet 24. februar 2014 #51 Skrevet 24. februar 2014 (endret) Hvis det er et bryllup som er egnet kun for voksne driter dere dere skikkelig ut om dere dukker opp sammen med barna. Det er jo skikkelig respektløst uansett, hvorfor ikke bare spørre dem? Det er også dyrt å ha bryllup. Så om du tar med barna kan du ikke forvewnte at de skal få spise Endret 24. februar 2014 av Blod 2
Gjest Daenerys Skrevet 24. februar 2014 #52 Skrevet 24. februar 2014 Ikke lite frekt å dukke opp med barn når de ikke er invitert. Har du tenkt at de skal spise noe? Er ikke sikkert det er nok mat. Om brudeparet ønsker et barnløst bryllup syns jeg dere skal ta hensyn til det.
Megana Skrevet 24. februar 2014 #53 Skrevet 24. februar 2014 Det spiller virkelig ingen rolle hva du mener TS, du er invitert uten barn, så enkelt er det! Enten kommer du som gjest slik du er bedt, uten barn, eller så kommer du ikke. Makan hva folk skal sutre over... 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #54 Skrevet 24. februar 2014 Det er ikke frekt å be uten barn, og da skal man heller ikke dukke opp med barn. MEN jeg vil bare legge til at jeg syns brudeparet heller ikke skal bli sure fordi man takker nei fordi barna ikke er bedt. For meg ble det feil å skaffe barnevakt til min baby på 7mnd som ikke tok flaske og omtrent kun spiste morsmelk. Bruden ble svært snurt og skuffet over dette, og det ble litt ubehagelig faktisk:( Det er uansett ikke alle som er komfortable med å ha barnevakt i hytt og pine. Vi bor langt unna familie, og min 2åring hadde ikke vært trygg på å bli etterlatt hos min mor eller andre en natt. Anonymous poster hash: 539a5...abf 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #55 Skrevet 24. februar 2014 Min onkel tok med seg sitt barnebarn (ikke invitert!) og en stor pose potetgull for å holde ungen i ro i kirken.. Jeg la ikke merke til det, hadde tankene andre steder, men noen av de andre gjestene ble mildt sagt rystet når ungen begynte å knaske og risle i posen midt i vielsen.. (En knøttliten kirke og veldig intim vielse)Anonymous poster hash: d7314...af7 5
Bernardette Skrevet 25. februar 2014 #56 Skrevet 25. februar 2014 Det jeg ikke skjønner, er rett og slett at de aller fleste i dette landet syns det er mye mere kult med 60 drita folk i bryllupet sitt, enn 30 normale familier som klarer å beherske seg. Nesten samtlige her argumenterer jo med at "barn og alkohol ikke hører sammen". For noe pisspreik! Barn og to glass vin kan fint være på samme selskap. Problemet er Harry, Ronny og Terje som faen meg aldri klarer å holde seg unna flaska, og som ser på bryllup som en billig fyllefest. 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #57 Skrevet 25. februar 2014 Det jeg ikke skjønner, er rett og slett at de aller fleste i dette landet syns det er mye mere kult med 60 drita folk i bryllupet sitt, enn 30 normale familier som klarer å beherske seg. Nesten samtlige her argumenterer jo med at "barn og alkohol ikke hører sammen". For noe pisspreik! Barn og to glass vin kan fint være på samme selskap. Problemet er Harry, Ronny og Terje som faen meg aldri klarer å holde seg unna flaska, og som ser på bryllup som en billig fyllefest. Enda en grunn til å holde barn unna bryllup. Anonymous poster hash: 429ad...e05 6
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #58 Skrevet 25. februar 2014 Det jeg ikke skjønner, er rett og slett at de aller fleste i dette landet syns det er mye mere kult med 60 drita folk i bryllupet sitt, enn 30 normale familier som klarer å beherske seg. Nesten samtlige her argumenterer jo med at "barn og alkohol ikke hører sammen". For noe pisspreik! Barn og to glass vin kan fint være på samme selskap. Problemet er Harry, Ronny og Terje som faen meg aldri klarer å holde seg unna flaska, og som ser på bryllup som en billig fyllefest. Selv om det ikke er noen fyllefest, så er det helt vanlig å ønske å ha et voksent selskap uten barn. Ikke noe galt i det. Anonymous poster hash: eb02f...01a 11
Gjest Blondie65 Skrevet 25. februar 2014 #59 Skrevet 25. februar 2014 Det jeg ikke skjønner, er rett og slett at de aller fleste i dette landet syns det er mye mere kult med 60 drita folk i bryllupet sitt, enn 30 normale familier som klarer å beherske seg. Nesten samtlige her argumenterer jo med at "barn og alkohol ikke hører sammen". For noe pisspreik! Barn og to glass vin kan fint være på samme selskap. Problemet er Harry, Ronny og Terje som faen meg aldri klarer å holde seg unna flaska, og som ser på bryllup som en billig fyllefest. Jeg er helt enig i at bryllup og barn ikke nødvendigvis er fy-fy og at jeg glatt hadde foretrukket veloppdragne barn fremfor dritafulle Harry, Ronny og Terje når som helst. Men når - fordi de som inviterer er teite, heter Ronny og Sjasmine-Timothea eller bor i en trailer, eller vått evva - invitasjonen sier uten barn så er man temmelig - Terje og Gunnille-Belinda eller noe - uhøflig om kan likevel stiller med barn. Hvis man har så vondt for å akseptere at brudeparet ikke elsker alle barna så får man heller la være å gå.
Montefalco Skrevet 25. februar 2014 #60 Skrevet 25. februar 2014 Min onkel tok med seg sitt barnebarn (ikke invitert!) og en stor pose potetgull for å holde ungen i ro i kirken.. Jeg la ikke merke til det, hadde tankene andre steder, men noen av de andre gjestene ble mildt sagt rystet når ungen begynte å knaske og risle i posen midt i vielsen.. (En knøttliten kirke og veldig intim vielse)Anonymous poster hash: d7314...af7 I kirken er da alle velkommen. At det er barn som oppfører seg som barn i kirken er bare hyggelig. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå