AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #1 Skrevet 23. februar 2014 Jeg er så lei, så denne gangen hadde vi samleie bare 2 ganger rundt eggløsningen, jeg bare orket ikke! Jeg var også syk og sliten etter prøving i snart 2 år. Jeg fikk regelmessig mensen for 3-4 mnd siden. Og ut ifra det så er mensen min på 28 dager. De siste gangene har jeg alltid fått mensen 2 dager tidligere enn forrige mensen. Sist fikk jeg mensen 24 januar. Og denne gangen ventet jeg egentlig mensen 22 februar, hvis det skal være riktig.. Og det er en dag over, er det sjanse for at jeg kan være gravid? Jeg har ikke noe symptomer, utenom humørsvingninger! De siste mnd har jeg hatt innbilt svangerskap, så jeg har trodd jeg har vært gravid.. Men da fikk jeg mensen den dagen jeg ventet den. Men denne gangen føler jeg at jeg ikke er gravid.. Humørsvingningene kom på fredag, da jeg var på jobb. Våknet av at jeg ble sint for den minste ting! Jobber bak kassa på en butikk, så det er ufordragelige folk som handler. Jeg har aldri brydd meg om dem før nå på fredag, det var på nippet jeg svarte enkelte av folkene. Jeg holdt på å sprekke... Også er det fint igjen, også kommer sinnet helt uten grunn. Sånn har jeg aldri vært før.. Jeg blir egentlig sint bare å tenke på dette. Jeg blir fort irritert over ting som jeg aldri har vært sint på tidligere. Jeg har aldri vært sånn før, men er det sånn at man kan få humørsvingninger før mensen kommer? Jeg vil ikke ha mensen, vil være gravid..! Anonymous poster hash: 02965...f86
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #2 Skrevet 23. februar 2014 Ta en test. Anonymous poster hash: a6610...fc5
Biloba Skrevet 24. februar 2014 #3 Skrevet 24. februar 2014 Ja, man kan få humørsvingninger før mens. Har du ikke hørt vitsen om hvorfor de kaller det pms? Mad cow disease was already taken...;-) Ellers har du min største medfølelse for så lang prøvetid! Vi har mye kortere prøvetid enn deg, og har gått på privat utredning og funnet ut at det sannsynlig ikke vil fungere på egenhånd. Anbefaler utredning hvis dere ikke har gjort det, så kan dere også få hjelp.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #4 Skrevet 24. februar 2014 Ja, man kan få humørsvingninger før mens. Har du ikke hørt vitsen om hvorfor de kaller det pms? Mad cow disease was already taken...;-) Ellers har du min største medfølelse for så lang prøvetid! Vi har mye kortere prøvetid enn deg, og har gått på privat utredning og funnet ut at det sannsynlig ikke vil fungere på egenhånd. Anbefaler utredning hvis dere ikke har gjort det, så kan dere også få hjelp. Haha, jeg fikk mensen i dag... Noe så kjipt, aldri merket humørsvingninger før mensen før. Takk, siden regelmessige mensen ikke kom før om noen mnd siden, bestemte vi oss for å vente noen mnd for å se, men nå mistet vi motivasjonen, så vi får håpe den er på plass neste eggløsning. Hvis det ikke hjelper, så skal vi stikke innom for å høre. Anonymous poster hash: 02965...f86
Sunniv Skrevet 24. februar 2014 #5 Skrevet 24. februar 2014 Jeg vil også anbefale deg å ta skrittet videre når dere har prøvd så lenge. Vi ventet og håpet i hele 8 år før vi tok skrittet... Å stadig håpe, uten å vite hva som er årsaken til at man ikke lykkes er veldig tøft. Etter vi fikk noen konkrete svar på hva som var galt, har det vært mye enklere å takle det å ikke bli gravid på egenhånd. I mange tilfeller kan det også være mannens svømmere det er noe galt med, og da er det veldig vanskelig å lykkes på egenhånd.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #6 Skrevet 25. februar 2014 Jeg vil også anbefale deg å ta skrittet videre når dere har prøvd så lenge. Vi ventet og håpet i hele 8 år før vi tok skrittet... Å stadig håpe, uten å vite hva som er årsaken til at man ikke lykkes er veldig tøft. Etter vi fikk noen konkrete svar på hva som var galt, har det vært mye enklere å takle det å ikke bli gravid på egenhånd. I mange tilfeller kan det også være mannens svømmere det er noe galt med, og da er det veldig vanskelig å lykkes på egenhånd. Oi.. Jeg har bare ikke helt turt.. Så redd det skal være noe galt med meg eller samboer.. Jeg skal jo til legen for å sjekke meg for endometriose, fordi jeg har my smerter under mensen og kvalm osv.. Så må inn for å sjekke det. Anonymous poster hash: 02965...f86
Athene Skrevet 25. februar 2014 #7 Skrevet 25. februar 2014 Når dere har prøvd i to år er det bare å søke hjelp. Det tok over 1,5 år fra første henvisning ble sendt, til vi var i gang med prøverør, så ofte har man nok av tid til å prøve videre på hjemmebane mens man venter på å komme videre i systemet. Og det å prøve 2 ganger rundt eggløsning er mer enn nok. Har dere plikt-sex er det ødeleggende for forholdet på sikt. Sex 2-3 ganger i uka er nok for å treffe eggløsning.
Sunniv Skrevet 26. februar 2014 #8 Skrevet 26. februar 2014 Oi.. Jeg har bare ikke helt turt.. Så redd det skal være noe galt med meg eller samboer.. Jeg skal jo til legen for å sjekke meg for endometriose, fordi jeg har my smerter under mensen og kvalm osv.. Så må inn for å sjekke det. Anonymous poster hash: 02965...f86 Det er akkurat slik jeg også var. Jeg var livredd for selve svarene, for marerittet mitt var at noe skulle være galt så vi ikke kunne få barn. Denne tanken tæret utrolig mye på meg. I ettertid har jeg forstått selv at det er usikkerheten som gjorde at jeg ble lei meg hver eneste gang vi ikke fikk klaff. Jeg forstod jo ikke hvorfor vi ikke lyktes og jeg var så redd noe skulle være galt med meg. Utredningen vår viste jo egentlig vårt største mareritt... Min mann var 100% steril. Den dagen vi fikk beskjeden, raste verden vår sammen totalt. Vi var begge i dyp sorg over denne sjokkerende og urettferdige beskjeden. Et lite håp hadde vi siden han skulle utredes noe mer, men vi forberedte oss på dårlige beskjeder også der. Og dårlige beskjeder fikk vi også. Ettersom tiden gikk, ble dette enklere og takle og vi diskuterte muligheten for å benytte oss av donor. Valget om donor ble faktisk enklere enn jeg hadde trodd. Vi ønsker oss barn sammen, og dette var muligheten vår. Jeg kan fortsatt huske den enorme frustrasjonen og sorgen jeg følte ved disse vonde beskjedene. Samtidig var det faktisk godt å få noen konkrete svar på hvorfor vi aldri hadde lyktes. Plutselig var det ikke lenger skuffelser hver gang mensen kom, og plutselig fikk vi et helt annet samliv enn hva vi hadde hatt (hvor prøvingen hadde preget oss mye den siste tiden). Så uansett hvor tung beskjeden var å få, så ble det hele mye enklere og greiere å takle. Og uansett om problemet ligger hos deg eller han, så finnes det massevis av muligheter for å allikevel få barn. Det åpner seg en ny verden når man begynner å sette seg inn i alt dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå