Pimpel Skrevet 23. februar 2014 #1 Skrevet 23. februar 2014 Har dere fått noen reaksjoner fra gjestene? Her gleder alle seg. Unntatt svogeren min. (Samboer til svigerinnen min) Men han trenger jo absolutt ikke bli med, om han ikke har lyst
Montefalco Skrevet 23. februar 2014 #2 Skrevet 23. februar 2014 Jeg forstår at bryllup i utlandet ikke passer for alle. Det blir ofte en del dyrere enn bryllup i Norge (for gjesten), og det er mer logistikk som må på plass. Når det er sagt, ville jeg selv reist om jeg ble invitert. 2
Kardinal Skrevet 25. februar 2014 #3 Skrevet 25. februar 2014 Har ikke peiling! Vi gifter oss i hemmelighet, så spent på hvordan familie og venner reagerer på det. Men jeg bryr meg virkelig ikke visst de blir sure eller noe. Vi gjør det som vi vil Og det er tross alt vår dag. Gidder ikke gå på akkord med ønskene våre bare for å unngå at venner/familie blir sure etc 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #4 Skrevet 25. februar 2014 Vi skal gifte oss alene i et annet land, vi :D Bare vi to. Anonymous poster hash: c30dc...2e7 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #5 Skrevet 25. februar 2014 Har ikke peiling! Vi gifter oss i hemmelighet, så spent på hvordan familie og venner reagerer på det. Men jeg bryr meg virkelig ikke visst de blir sure eller noe. Vi gjør det som vi vil Og det er tross alt vår dag. Gidder ikke gå på akkord med ønskene våre bare for å unngå at venner/familie blir sure etc Bare pass på at du ikke sårer noen. Eneste gangen jeg har sett mamma gråte (av tristhet) var en natt jeg våknet av at jeg var tørst og gikk ned og hun satt i sofaen og gråt fordi hennes søster (min tante) hadde giftet seg uten at hun visste om det. Tror hun følte det var leit at de hadde valgt andre forlovere og at hun ikke var ansett som å være "viktig nok" til å være med på den store dagen, om du skjønner. Anonymous poster hash: afa55...c7d 16
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #6 Skrevet 25. februar 2014 Bare pass på at du ikke sårer noen. Eneste gangen jeg har sett mamma gråte (av tristhet) var en natt jeg våknet av at jeg var tørst og gikk ned og hun satt i sofaen og gråt fordi hennes søster (min tante) hadde giftet seg uten at hun visste om det. Tror hun følte det var leit at de hadde valgt andre forlovere og at hun ikke var ansett som å være "viktig nok" til å være med på den store dagen, om du skjønner. Anonymous poster hash: afa55...c7d Noen jeg kjenner fortalte det til sine søsken og foreldre dagen før de reiste, så de visste om det på forhånd, men ikke fikk mulighet til å reise med de.Vet ikke om de reagerte med glede eller ble såret. Jeg tror det kan være veldig sårt for mødre og søsken. Hvertfall om andre har visst om det. Anonymous poster hash: 5ed68...28c 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #7 Skrevet 25. februar 2014 Har dere fått noen reaksjoner fra gjestene? Her gleder alle seg. Unntatt svogeren min. (Samboer til svigerinnen min) Men han trenger jo absolutt ikke bli med, om han ikke har lyst Jeg som gjest ville reagert slik 1. hvis det var en nær venn/familie ville jeg reist med. Så sant det ikke ble uforholdsmessig dyrt 2. hvis det var mer perifert ville jeg vurdert om mine feriedager og feriepenger var verdt bruke for å reise et sted jeg egentlig ikke hadde tenkt meg Hadde jeg fått invitasjon i dag på bryllup i utlandet senere i år hadde jeg ikke hatt flere feriedager å ta av, da jeg har planlagt alle de 5 ukene, så da måtte jeg tatt fri uten lønn i tillegg til å betale reisen og gave til brudeparet. Så det hele hadde falt på en vurdering om jeg hadde hatt råd (kommer an på reisemål) og hvor nær jeg står brudeparte. Anonymous poster hash: 5ed68...28c
Kardinal Skrevet 25. februar 2014 #8 Skrevet 25. februar 2014 Tror ikke det blir noe problem i denne familien gitt Mammaen min mener at ekteskap er bare tull. Hun ser vell helst at vi ikke gifter oss! Haha! Det har hun vell egentlig sagt rett ut også Men kommer til å fortelle det noe på forhånd, slik at hun vett om det. Svigers er i boks. De bare gleder seg på våres vegne Og vi skal ha en fest i etterkant altså, så ingen blir "snurt" for en fest
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2014 #9 Skrevet 25. februar 2014 Med mindre det var familie som skulle giftet seg ville jeg bare gitt fanden i hele bryllupet og ikke nevnt det heller. 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #10 Skrevet 26. februar 2014 vet ikke helt hva jeg syntes om bryllup i utlandet der gestene skal betale opphold og reise. det er litt sånn frekkt synes jeg. Brudeparet legger litt penger i mat men gestene beteler masse for reise, opphold og så gave i tillegg. Det er litt som å be noen på middag og så be de om å betale for det... Det er du som inviterer da burde du betale... Anonymous poster hash: 3367e...c50 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #11 Skrevet 26. februar 2014 Vi skal i bryllup i utlandet i sommer. Jeg gleder meg mye! Likevel er jeg egentlig ikke noe særlig for å invitere venner og slekt og hele pakka ti utlandet. Dersom det hadde blitt for dyrt for oss så kunne det fort blitt litt vond stemning og såre følelser. Tenk på de som må si nei, kansje blir brudeparet veldig lei seg. Og folk snakker jo om slikt! "De gidder ikke å ta seg råd nei" osv osv Anonymous poster hash: 02154...6b5
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #12 Skrevet 26. februar 2014 vet ikke helt hva jeg syntes om bryllup i utlandet der gestene skal betale opphold og reise. det er litt sånn frekkt synes jeg. Brudeparet legger litt penger i mat men gestene beteler masse for reise, opphold og så gave i tillegg. Det er litt som å be noen på middag og så be de om å betale for det... Det er du som inviterer da burde du betale... Anonymous poster hash: 3367e...c50 Må si meg enig her. En ting er å reise langt i norge. Å måtte reise utenlands blir fort mye dyrere, også fordi reisen ofte er lengre. Vi (jeg og samboer) snakker om å gifte oss i utlandet men da betaler vi selvfølgelig reise og opphold. Og skal man først ha bryllup i utlandet hvor man ikke betaler reise og opphold så krever man iallefall ikke gave tenker jeg. Anonymous poster hash: b4a4e...e1f 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #13 Skrevet 26. februar 2014 Vi gifter oss i utlandet, men hadde kun med foreldre og søsken. Vi og foreldrene våre gikk sammen om å betale reise og opphold for søsknene våre, så de fikk bare en "gratis ferie". Foreldrene våre ville uansett vært med å betale bryllupet (våre alskens brylluper har kostet dem mer, for å si det sånn). Så de eneste vi har fått negative reaksjoner fra er tanter som vi uansett ikke hadde lyst til å invitere Anonymous poster hash: 1c8d8...996
Pimpel Skrevet 26. februar 2014 Forfatter #14 Skrevet 26. februar 2014 Gjestene betaler flyreise selv. Ellers betaler vi resten. Ikke ønsker vi gaver heller. Så jeg syns ikke det er så ille
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 26. februar 2014 #15 Skrevet 26. februar 2014 Med mindre det var familie som skulle giftet seg ville jeg bare gitt fanden i hele bryllupet og ikke nevnt det heller. Håper du hadde kontaktet dem for å takke nei til å delta. Det er ikke gøy å oppleve at en eller to-tre personer bare gir blaffen i å svare på en innbydelse.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2014 #16 Skrevet 26. februar 2014 Håper du hadde kontaktet dem for å takke nei til å delta. Det er ikke gøy å oppleve at en eller to-tre personer bare gir blaffen i å svare på en innbydelse. Det ville jeg naturligvis ha gjort. 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 26. februar 2014 #17 Skrevet 26. februar 2014 Det ville jeg naturligvis ha gjort. Det er bra.
Brud2014 Skrevet 1. mars 2014 #18 Skrevet 1. mars 2014 Jeg har vært i 3 bryllup i mitt voksne liv og 2 av dem var i utlandet (et i Tyskland og et i Polen). Nå har det vært sånn at jeg har hatt råd og mulighet til å dra i begge bryllupene og jeg synes det bare har vært koselig. Fått sett steder jeg kanskje ellers ikke ville ha dratt til. Ingen av brudeparene betalte noe av reise/opphold, men de sa at de så klart ikke forventet noen gave (men det ga jeg likevel). Dette har vært bryllup til nære venner begge gangene. Jeg kan forstå at noen ikke har råd eller anledning (som nevnt over; ikke flere feriedager f.eks.), men jeg har iallfall ikke hatt noe imot å bli bedt til utenlandsbryllup Gjør som dere vil, bare akseptér at noen takker nei av forskjellige grunner 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #19 Skrevet 1. mars 2014 Altså om du inviterer til bryllup i utlandet så får du betale hele reisen og oppholdet til de inviterte. Anonymous poster hash: b259a...968 2
Tarsan97 Skrevet 1. mars 2014 #20 Skrevet 1. mars 2014 Har dere fått noen reaksjoner fra gjestene? Her gleder alle seg. Unntatt svogeren min. (Samboer til svigerinnen min) Men han trenger jo absolutt ikke bli med, om han ikke har lyst Jeg giftet meg uten att noen var invitert å sendte alle en video av bryllupet etterpå. Hehe, har vart i 21 år det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå