AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #41 Skrevet 19. oktober 2014 Meg over her. Det at det gjør vondt å tisse, er det verste akkurat nå. Jeg kan takle sårt underliv, være slapp, ha muskelsmerter og hodepine. Men å tisse, det skal være godt, og ikke smertefullt Hjelp? Anonymous poster hash: 8b5b9...111
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #42 Skrevet 19. oktober 2014 Meg over her. Det at det gjør vondt å tisse, er det verste akkurat nå. Jeg kan takle sårt underliv, være slapp, ha muskelsmerter og hodepine. Men å tisse, det skal være godt, og ikke smertefullt Hjelp? Anonymous poster hash: 8b5b9...111 Hei! Vet veldig godt hvordan du har det.. Det er førstegangsutbrudd ikke sant? Trøst deg med at førstegangsutbruddene som regel ALLTID er de aller, aller verste. Jeg hadde hovne, store lymfeknuter i lysken, hodepine, og nedsatt allmenntilstand, masse væskende sår i underlivet, og som du, hadde jeg også mensen samtidig, noe som var helt jævlig. Jeg kunne så vidt bruke truse, så noen ganger gikk jeg uten, med en stor tskjorte. (Satt på et håndkle). Jeg fikk xylocain på legevakten, det hjalp veldig. Men enda etter jeg hadde smurt på gelen, gjorde det sinnsykt vondt å tisse. Jeg har lest mye om at det hjelper å sette seg i et vannbad og tisse. I en stor balje.. Men prøvde aldri dette selv.. Vet ikke hva mer jeg kan si, uten at det blir bedre. Og utburddene blir mildere og mildere og sjeldnere og sjeldenere for hver gang, men de kan komme rundt hele underlivsområdet, også ved anus.. Det gjorde det på meg vet et tilfelle, og å gå på do og gjøre nummer 2 da, var en smerte jeg ikke kan beskrive....... Bare spør hvis du lurer på noe mer Anonymous poster hash: 90bf7...6d7
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #43 Skrevet 19. oktober 2014 Hei! Vet veldig godt hvordan du har det.. Det er førstegangsutbrudd ikke sant? Trøst deg med at førstegangsutbruddene som regel ALLTID er de aller, aller verste. Jeg hadde hovne, store lymfeknuter i lysken, hodepine, og nedsatt allmenntilstand, masse væskende sår i underlivet, og som du, hadde jeg også mensen samtidig, noe som var helt jævlig. Jeg kunne så vidt bruke truse, så noen ganger gikk jeg uten, med en stor tskjorte. (Satt på et håndkle). Jeg fikk xylocain på legevakten, det hjalp veldig. Men enda etter jeg hadde smurt på gelen, gjorde det sinnsykt vondt å tisse. Jeg har lest mye om at det hjelper å sette seg i et vannbad og tisse. I en stor balje.. Men prøvde aldri dette selv.. Vet ikke hva mer jeg kan si, uten at det blir bedre. Og utburddene blir mildere og mildere og sjeldnere og sjeldenere for hver gang, men de kan komme rundt hele underlivsområdet, også ved anus.. Det gjorde det på meg vet et tilfelle, og å gå på do og gjøre nummer 2 da, var en smerte jeg ikke kan beskrive....... Bare spør hvis du lurer på noe mer Anonymous poster hash: 90bf7...6d7 Det er mitt første utbrudd, ja. Utbruddet mitt startet vel på torsdag, og jeg fikk startet med tabletter på fredag. Hevelsen og smertene i kjønnsleppene er gått litt ned siden da. Nå kan jeg bevege meg nesten fritt. Jeg har ikke fått noe utbrudd i endetarmen, noe jeg er veldig glad for. Har hørt at folk heller får forstoppelse enn å gjøre nummer to fordi det gjør så vondt. Nå vet jeg folk reagerer forskjellig da. Men husker du når det ble bedre å tisse? Akkurat nå er jeg ferdig med en halvtime med gråting på toalettet, siden det svir sånn. Jeg vurderer å kjøpe xylocain, men dette funket ikke på deg mtp urinering? Kan kanskje være greit å ha i tilfelle fremtidige utbrudd da, hvis jeg får flere. Men tusen, tusen takk for svar! Anonymous poster hash: 8b5b9...111
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #44 Skrevet 19. oktober 2014 Første utbruddet er nesten alltid det værste, og det er frustrerende lite personliginfo på internetten, husket jeg googlet vettet av meg selv når jeg først ble smittet! Har hatt herpes nedentil i snart 2 år nå, og ingen av utbruddene har vært så grusomme som det første. Starten er værst, da det er vanlig å få en psykisk knekk av det hele, du føler deg ekkel, og blir veldig usikker på hvordan du skal klare å leve med dette resten av livet.. men det går seg til, du blir vant med det. Jeg får utbrudd enten en gang i mnd eller annen hver mnd. gjerne i sammenheng med mensen, og i tillegg om jeg stresser mye, de varer i ca en uke hver gang. men utbruddene er mye mildere enn første gang, de fleste ganger er det mer irriterende og ubehagelig. om det er vondt gjelder det bare i en dag eller to, og heldigvis ikke så mye at jeg blir satt ut av det, kan fortsatt jobbe, stå,sitte og gå som vanlig. I tillegg til blemmene og sårene nedentil får jeg influensaliknende symptomer, blir fryktelig sliten og trett, varm og kald om hverandre, men dette gjelder som oftest også bare de to første dagene. Får zovirax krem på resept av legen min som jeg smører på hver gang jeg kjenner at et utbrudd kommer. dette lindrer mye og korter ned tiden for hvert utbrudd. Merker at utbruddet er på vei ved at jeg får ømme lymfeknuter i lysken i tillegg til muskelsmerter (kjennes nesten ut som gangsperre i rumpe/lår). Anonymous poster hash: 9c442...619
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #45 Skrevet 19. oktober 2014 Angående tipset om sitron: sitrusfrukter er ganske allmenn kjent for å være no-no når det kommer til herpes! Det, samt sjokolade, nøtter, emosjonelt stress kan fremkalle. Er likevel usikker på om dette gjelder for begge typene, men kan garantere for at det gjelder for forkjølelsessår. Er det flere som ofte får munnsår etter å kyssing? Altså med noen som IKKE har viruset. Har ikke vært i fast forhold på en stund, men etter 3 av 5 ulike menn har jeg i ettertid fått munnsår. Sist gang for 2 uker siden Anonymous poster hash: 4a85c...9ea
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #46 Skrevet 19. oktober 2014 Er det flere som ofte får munnsår etter å kyssing? Altså med noen som IKKE har viruset. Har ikke vært i fast forhold på en stund, men etter 3 av 5 ulike menn har jeg i ettertid fått munnsår. Sist gang for 2 uker siden Anonymous poster hash: 4a85c...9ea Det går an å ha viruset uten å vite det. Så dersom de mennene har testet seg og fått negativt svar, kan man trygt si at de ikke har det. Hvis de ikke har testet seg, kan det godt hende at de har det likevel. Jeg er usikker på risikoen med smitte da. Det kan hende de mennene har hatt så små utbrudd at de ikke har merket det imens de kysset deg, men jeg vet ikke. Har lest at det går an å smitte selv om man ikke har utbrudd også. Jeg synes det er så dårlig med informasjon om dette på internett. Det er kjipt med munnsår, men vær så snill og ikke smitt deg på underlivet. Sett plaster på sårene dine, spesielt om natten. Det er så fort gjort å plukke på det i søvne og ta på kjønnsorganet i søvne. Det gjør så sykt vondt der nede. Anonymous poster hash: 8b5b9...111
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #47 Skrevet 19. oktober 2014 Det er mitt første utbrudd, ja. Utbruddet mitt startet vel på torsdag, og jeg fikk startet med tabletter på fredag. Hevelsen og smertene i kjønnsleppene er gått litt ned siden da. Nå kan jeg bevege meg nesten fritt. Jeg har ikke fått noe utbrudd i endetarmen, noe jeg er veldig glad for. Har hørt at folk heller får forstoppelse enn å gjøre nummer to fordi det gjør så vondt. Nå vet jeg folk reagerer forskjellig da. Men husker du når det ble bedre å tisse? Akkurat nå er jeg ferdig med en halvtime med gråting på toalettet, siden det svir sånn. Jeg vurderer å kjøpe xylocain, men dette funket ikke på deg mtp urinering? Kan kanskje være greit å ha i tilfelle fremtidige utbrudd da, hvis jeg får flere. Men tusen, tusen takk for svar! Anonymous poster hash: 8b5b9...111 Bare hyggelig Jeg husker ikke hvor lang tid det tok, muligens en uke. Det varte ganske lenge på meg første utbrudd. Ser at hun over her har utrbudd hver/annenhver måned. Jeg er så heldig at jeg har det kanskje 2-3 ganger i året. Og det siste utbruddet jeg hadde for etpar mnd siden skjønte jeg ikke var herpes før jeg tenkte meg om-fordi det var såpass mildt. Jeg vet ikke hvordan du har det psykisk med tanke på at du har fått herpesvirus, og skal ha det livet ut. Jeg var 14 da jeg fikk mitt første utbrudd, og jeg følte livet var over. Jeg gråt og gråt og satt hjemme og googlet som bare det om folk som hadde herpes. Fant en forum, det var på engelsk, men der kunne folk med herpes chatte om hvordan de levde med herpes og tips osv. Det hjalp en del. Men det tok faktisk ikke lange tiden før jeg følte meg som et normalt menneske igjen. Nå tenker jeg ikke på det en gang! (Mulig jeg overreagerte fordi jeg var i den alderen jeg var) men det er uansett ikke noe gøy å få vite at man har herpes! Eneste jeg tenker på innimellom er hvis jeg noen gang skulle bli singel igjen, hvordan jeg skal fortelle det til fremtidigere partnere.. Anonymous poster hash: 90bf7...6d7
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #48 Skrevet 19. oktober 2014 Bare hyggelig Jeg husker ikke hvor lang tid det tok, muligens en uke. Det varte ganske lenge på meg første utbrudd. Ser at hun over her har utrbudd hver/annenhver måned. Jeg er så heldig at jeg har det kanskje 2-3 ganger i året. Og det siste utbruddet jeg hadde for etpar mnd siden skjønte jeg ikke var herpes før jeg tenkte meg om-fordi det var såpass mildt. Jeg vet ikke hvordan du har det psykisk med tanke på at du har fått herpesvirus, og skal ha det livet ut. Jeg var 14 da jeg fikk mitt første utbrudd, og jeg følte livet var over. Jeg gråt og gråt og satt hjemme og googlet som bare det om folk som hadde herpes. Fant en forum, det var på engelsk, men der kunne folk med herpes chatte om hvordan de levde med herpes og tips osv. Det hjalp en del. Men det tok faktisk ikke lange tiden før jeg følte meg som et normalt menneske igjen. Nå tenker jeg ikke på det en gang! (Mulig jeg overreagerte fordi jeg var i den alderen jeg var) men det er uansett ikke noe gøy å få vite at man har herpes! Eneste jeg tenker på innimellom er hvis jeg noen gang skulle bli singel igjen, hvordan jeg skal fortelle det til fremtidigere partnere.. Anonymous poster hash: 90bf7...6d7 Huff, for en fæl tid i livet å få det. Hvis du blir singel, fant jeg en del tips i dag på hvordan man kunne fortelle det til ny partner. De fleste skal visst takle det fint og er glade for åpenheten, men det er jo individuelt. Jeg er tidlig i 20-årene, da. Jeg synes det var litt kjipt da jeg såg at det stemte med symptomene på internett. Jeg spurte om kjæresten min hadde noe å innrømme flere ganger, stakkar. Venninnene har sagt trøstende ord som "men det er jo helt normalt," eller "så bra det ikke var noe alvorlig" (jeg hadde en øm kul først), også har de tilbudt meg å lage mat til meg og sånt. Jeg føler jo meg litt alene oppi dette her, og jeg føler meg som det skrekkeksempelet man viser til russen for at de skal bruke kondom. Selve ordet "herpes" er jo stygt. MEN det er fint å lese at andre har et OK liv med herpes, og at jeg ikke er alene. Jeg synes det er veldig trøstende at første utbrudd er som oftest det verste. Og jeg kommer etter hvert til å kjenne igjen når utbruddene er på vei, og forminske de. Det har ikke helt gått opp for meg at det kan komme tilbake da. Akkurat nå gråter jeg mer fordi det er vondt og vil at det skal slutte, og ikke for at livet mitt har tatt en vending. Anonymous poster hash: 8b5b9...111
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #49 Skrevet 21. oktober 2014 Hvordan er det å reise med herpes? Jeg tenker f.eks. du er i utlandet eller er stuck på en hytte og plutselig kjenner at snart kommer det. Har dere med dere tabletter i tilfelle? Er det skikkelig krise hvis dere ikke får tak i medisin? Jeg har bare snakket med legevakten om sykdommen og fikk litt lite informasjon, forståelig nok. Jeg tenkte å snakke med fastlegen om det etter at jeg har fått resultatene på virusprøven legevakten tok. Anonymous poster hash: 8b5b9...111
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #50 Skrevet 27. oktober 2014 Hvordan er det å reise med herpes? Jeg tenker f.eks. du er i utlandet eller er stuck på en hytte og plutselig kjenner at snart kommer det. Har dere med dere tabletter i tilfelle? Er det skikkelig krise hvis dere ikke får tak i medisin? Jeg har bare snakket med legevakten om sykdommen og fikk litt lite informasjon, forståelig nok. Jeg tenkte å snakke med fastlegen om det etter at jeg har fått resultatene på virusprøven legevakten tok. Anonymous poster hash: 8b5b9...111 Dytter fordi jeg fortsatt lurer! Nå har det gått en og en halv uke siden utbruddet, og blemmene har sprukket. Nå er det bare sår igjen, tror jeg. Jeg ser ikke så godt, men det klør og svir av og til. Jeg venter fortsatt svar fra testene på legevakten, og gleder meg til det er over for denne gangen. Anonymous poster hash: 8b5b9...111
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #51 Skrevet 17. november 2014 Meg igjen.. Nå har det gått over en måned siden det første utbruddet, og jeg har fortsatt ikke fått svar fra prøvene hos legen Sårene er grodd igjen og alt ser relativt normalt ut der nede, kanskje noen arr. Men dersom jeg kommer borti underlivet (f.eks. vasker det med klut eller tar på det) eller strekker meg når jeg f.eks. bøyer meg, så svir det. Det er ikke smertefullt eller noe, men det har vært sånn i noen uker nå. Jeg kan ikke ha samleie på grunn av dette og det føles som livet er over. Er dette normalt med tanke på sykdommen? Jeg tror ikke jeg har noen utbrudd.. Anonymous poster hash: 8b5b9...111
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #52 Skrevet 17. november 2014 Jeg er kanskje ikke representabel som svar her, men jeg har fått det påvist jeg også, men det var først etter tredje legebesøk...! Mitt "sykdomsforløp" var litt annereldes. Jeg hadde verken uutholdelige smerter, febersymptomer eller noe av det dere beskriver. Javisst, det sved og var ikke direkte behagelig. Men det var ikke ille. Det så ikke ut som væskefylte blemmer, og ble aldri skroper. Jeg fikk til slutt anbefalt av den siste legen å smøre på med Canesten, og ta en av de pillene. Det hjalp over natten! Men den siste legen tok likevel en prøve for å finne ut av hva det var, og det var funnet herpes... Desverre :/ Tenkte det ville være lurt å dele "andre siden av spekteret". Det behøver ikke være så ille Anonymous poster hash: 578b6...d89 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #53 Skrevet 16. august 2015 Hei! Dytter opp tråden! Jeg fikk første herpesutbrudd nedentil i slutten av juni. Fikk det fra eksen som hadde vært utro. Ble påvist Herpes 1. Hadde da et kraftig utbrudd, svei når jeg tissa osv, tok en stund før det gikk over, når det gikk over følte jeg hele tida at jeg fikk utbrudd, så fikk jeg nytt utbrudd et par uker etterpå, dette varte kanskje halvannen/to uker, så gikk det en uke fra det var over til det oppsto en ny blemme!! Har fått den sterkeste zoviraxen av legen, men virker ikke som det biter på! Etter førstegangs utbruddet roet jeg meg ned og tenkte at, ja sånn er det, dette er jo ganske vanlig og mest sannsynlig vil jeg ikke få noe særlig mer utbrudd. Nå som jeg har hatt 3 utbrudd på rappen inkludert det første føler jeg meg helt psykisk knekt! Føler meg så skitten og ekkel. Hvordan skal man date/finne seg kjæreste når man har herpes? Føler det er en umulig oppgave. Jeg er helt nedbrutt! Det går så utover livskvaliteten min, det stresser meg veldig at jeg må tenke på herpes hver eneste dag, sjekke underlivet hver eneste dag. Jeg er sikker på at jeg får utbrudd fordi jeg stresser over nye utbrudd. Det skal da ikke være slik? At man har utrbudd hele tiden? Jeg har et relativt godt immunforsvar, er nesten aldri syk (*bank i bordet), men jeg er en energisk og emosjonell person, og hverdagslivet her går jo i 120 med omsorg for ett barn. Jeg trener mye og spiser forholdsvis sunt. Jeg føler meg så utrolig deppa. Anonymous poster hash: 90fb0...056
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #54 Skrevet 16. august 2015 Ingen? Anonymous poster hash: 90fb0...056
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #55 Skrevet 20. august 2015 Jeg lurer på om noen har utbrudd ved at det bare klør og svir, og ingen blemmer? Og om det klør på kjønnsleppene eller om det kan klø lenger opp på vaginaområdet (opp til der hårene slutter å vokse) og i lysken også? Anonymous poster hash: 70b50...15e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå