Gjest Anonymous Skrevet 27. mai 2004 #1 Skrevet 27. mai 2004 Jeg er litt gira i dag, så jeg må bare fortelle dere om dette. I dag møtte vi presten som skal vie oss. Hun var veldig hyggelig. Vi trodde vi kanskje skulle snakke med henne et kvarters tid, men vi var i kirken i halvannen time. Hun gikk gjennom hele vielsen fra begynnelse til slutt, og vi fikk valgt både tekster og salmer. Så nå kan vi lage program. Dessuten var vi inne i kirken og øvde på å knele ved alteret. :-) Det er fortsatt over to måneder igjen til bryllupet, men vi skal møte presten igjen et par dager før vielsen for å snakke mer da. Og hun syntes tydeligvis dette var veldig hyggelig hun også, for hun sa at vi bare måtte ringe hjem til henne hvis det var noe vi lurte på. Det eneste negative var at jeg oppdaget at vi må ha mye mer blomster i kirken enn jeg hadde tenkt. Så nå har jeg en ting til å tenke på...
Gjest Poirot Skrevet 27. mai 2004 #2 Skrevet 27. mai 2004 Det eneste negative var at jeg oppdaget at vi må ha mye mer blomster i kirken enn jeg hadde tenkt. Så nå har jeg en ting til å tenke på... MÅ dere? Dette velger dere vel selv?
Gjest Anonymous Skrevet 27. mai 2004 #3 Skrevet 27. mai 2004 Ja, vi velger det selvfølgelig selv. Jeg uttrykte meg nok litt klønete, Poirot. Men da vi var inne i selve kirkerommet, fant jeg ut at det nok må pyntes en god del der. Vi skal gifte oss i en kirke som ikke er så veldig spesiell innvendig. Kirkerommet er veldig enkelt, så vi må gjøre det vi kan for å skape høytidsstemning der. Jeg hadde egentlig tenkt at det holdt med blomster i vase på alteret og en krukke med blomster på trappa. Men jeg så nå at vi må ha store oppsatser ved alteret og pynt på de fremste radene.
Gjest Poirot Skrevet 27. mai 2004 #4 Skrevet 27. mai 2004 OK, dere har ikke sett kirken så mye innvendig før? Selv gifter jeg meg i en kirke jeg har vært mange ganger , har også vært i flere vielser der. Da blir det jo annerledes. Min kirke er også veldig enkel (ganske moderne innvendig). Kirken regner jeg med fixer blomster på alteret, og så har jeg tenkt til å ha litt i trappen og på noen rader. Resten får være som det er. Når det blir masse mennesker og bruden kommer og vielsen begynner blir det høytid nok av seg selv tror jeg.
Gjest Anonymous Skrevet 27. mai 2004 #5 Skrevet 27. mai 2004 Jo. Vi gifter oss i kirken vi tilhører og som bare ligger 60 meter unna blokka vi bor i. Og jeg har vært der før. Men jeg har aldri vært inne i den uten at det har vært mange andre mennesker der samtidig. Tror kanskje den så ekstra tom ut når det bare var vi og presten inne i kirkerommet. Med masse festpyntede mennesker inne blir det jo annerledes. Men det var egentlig ikke detaljene om blomster som var det viktigste i dag. Det viktigste var at vi fikk snakket lenge med en hyggelig prest, og nå gleder vi oss begge to mer og mer til bryllupet. :-)
kimmi Skrevet 27. mai 2004 #6 Skrevet 27. mai 2004 vi har en kirke som er liten, gammel og veldig koselig i seg selv. har ikke tenkt å ha andre blomster enn kanskje noe på trappen (... det er ingen trapp!) ... eller utenfor hovedinngangen. Døra - heter det ja!!
blyg Skrevet 27. mai 2004 #7 Skrevet 27. mai 2004 Det er fortsatt over to måneder igjen til bryllupet, Gulp... vi har ikke hørt fra/kontaktet presten ennå vi.. kanskje på tide at jeg tar en telefon.. Gleder meg veldig etter å ha lest hvor hyggelig det virker... blyg
helenaa Skrevet 28. mai 2004 #8 Skrevet 28. mai 2004 Vi skal møte presten på fredag om ei uke. Jeg gleder meg! (Mener ikke å stjele tråden din, ble bare litt revet med!!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå