Gå til innhold

Plutselig varte menstruasjonen bare 2-3 dager!? Hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hele tiden hatt menstruasjoner på ca 6 dager og svært regelmessig. Denne gangen kom den på fredagsmorgen og har allerede gått over. Noen som har opplevd dette før? Hva kan det være?

Har ikke tatt noen form for p- piller og eneste prevansjon er kondom.

Anonymous poster hash: b9313...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innimellom oppfører kroppen seg litt annerledes. Det har med samspilet mellom hormoner å gjøre, og har ofte ingen grunn i det hele tatt. Foklaringen kan for eksempel være en syklus uten eggløsning, noe alle opplever en gang i blant. Det er i alle fall ingenting å bekymre seg over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt at da er du sunn og frisk hvis du bare har mens 2-3 dager, mens 6 dager da er det hormonsvingninger og slapp kropp.



Anonymous poster hash: 2f6b4...49d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt at da er du sunn og frisk hvis du bare har mens 2-3 dager, mens 6 dager da er det hormonsvingninger og slapp kropp.

Anonymous poster hash: 2f6b4...49d

Det er i alle fall bare tull :fnise: Utrolig hvor mye rart folk trur på...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innimellom oppfører kroppen seg litt annerledes. Det har med samspilet mellom hormoner å gjøre, og har ofte ingen grunn i det hele tatt. Foklaringen kan for eksempel være en syklus uten eggløsning, noe alle opplever en gang i blant. Det er i alle fall ingenting å bekymre seg over.

Ts her: Så merkelig, har hatt menstruasjon i 25 år, uten at jeg har opplevd dette før ( annet enn da jeg brukte spiral eller p- sprøyte) . Men det er jo egentlig bare greit da! :)

Anonymous poster hash: b9313...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts igjen: Lurte litt på om det kunne ha en sammenheng med at jeg har stresset mye i det siste, men når jeg har hatt store påkjenningen før så fikk jeg gjerne menstruasjon med to ukers mellomrom.

Anonymous poster hash: b9313...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan det være overgangsalderen? Da kommer mensen ofte som mer sparsom,og ofte mer skjelden enn tidligere.



Anonymous poster hash: 7af9a...b2e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være overgangsalderen? Da kommer mensen ofte som mer sparsom,og ofte mer skjelden enn tidligere. Anonymous poster hash: 7af9a...b2e

Var kanskje litt tidlig og dette skjedde jo som sagt plutselig og er foreløpig et engangstilfelle.

Anonymous poster hash: b9313...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kanskje litt tidlig og dette skjedde jo som sagt plutselig og er foreløpig et engangstilfelle.

Anonymous poster hash: b9313...cd1

For noen starter overgangsalderen i 30-årene.

Anonymous poster hash: 7af9a...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts igjen: Lurte litt på om det kunne ha en sammenheng med at jeg har stresset mye i det siste, men når jeg har hatt store påkjenningen før så fikk jeg gjerne menstruasjon med to ukers mellomrom.

Anonymous poster hash: b9313...cd1

Kan det være overgangsalderen? Da kommer mensen ofte som mer sparsom,og ofte mer skjelden enn tidligere. Anonymous poster hash: 7af9a...b2e

Jeg har selv opplevd at om jeg stresser, hvilket vil si nesten hele tiden, så varer mensen min 2-5 dager. Alt etter som. I fjor en måned hadde jeg mensen kun ėn dag, fordi jeg fikk vite at mamma hadde fått kreft og påkjenningen var enorm.

For min del er det neppe overgangsalderen, men for mye stress. Jeg får min likevel innenfor "normal tid" hver måned. :P

Anonymous poster hash: 44a3f...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her: den kom tilbake i morges, så den hadde tydeligvis bare tatt seg en liten " ferie" på et døgn, - og det var forsåvidt like merkelig og ikke noe jeg har opplevd før.

Anonymous poster hash: b9313...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her: den kom tilbake i morges, så den hadde tydeligvis bare tatt seg en liten " ferie" på et døgn, - og det var forsåvidt like merkelig og ikke noe jeg har opplevd før.

Anonymous poster hash: b9313...cd1

Det skjer av og til under stress. Jeg hadde og en mens som kom en dag en uke og så stoppet den, og kom igjen i uka etter. Varte da i tre dager til.

Anonymous poster hash: 44a3f...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her: den kom tilbake i morges, så den hadde tydeligvis bare tatt seg en liten " ferie" på et døgn, - og det var forsåvidt like merkelig og ikke noe jeg har opplevd før.

Anonymous poster hash: b9313...cd1

Ta en test..jeg hadde sånn mensen da jeg var gravid, og tenkte derfor at "det er bare stress, jeg er ikke gravid". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta en test..jeg hadde sånn mensen da jeg var gravid, og tenkte derfor at "det er bare stress, jeg er ikke gravid". ;)

Oisann!

Ja, jeg får vente å se! Hadde vært litt overraskende. Vi har liten haug med barn fra før, så vi har et ganske avslappet forhold til om det skulle dukke opp en til. Eneste grunnen til at vi ikke har planlagt en til er at barn ikke er samleobjekter. ;)

Anonymous poster hash: b9313...cd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...