Gå til innhold

Jeg vil aldri gå uten sminke- er dette greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg poster dette i singelforumet fordi jeg ønsker tilbakemelding fra menn.

Jeg er en kvinne som vil ALDRI vise mitt ansikt uten litt sminke. Til daglig bruker jeg det vanlige (mascara, foundation og eyeliner) og jeg kunne aldri latt noen jeg er interessert i se meg uten sminke - jeg må minst ha eyeliner.

Jeg er stygg uten sminke. Pen med sminke. Og det er utrolig hvordan litt sminke kan gjøre allverdens forskjell.

Ville du likt å være i et forhold med noen som dette? Er det en direkte turnoff?

Jeg ser på det som en måte å spare han for smerten av å vite at dama hans ikke er så pen som hun virker som. Har ellers mye selvtillit...

Anonymous poster hash: 4784b...7a3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville syntes at det var et ganske stort minus. Men så kan det hende jeg ikke er målgruppa di heller :)

• Liker 7
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du spør menn. De vil selvfølgelig svare at det er turnoff. Men de fleste menn ser ikke så godt om man har sminke eller ikke, så lenge man ikke bruker mye. Så bare lat som du ikke bruker noe særlig sminke. Men problemet er jo ved overnatting og slikt. For du skal jo helst vaske bort sminken om kvelden. Og gjør du ikke det mange kvelder på rad, så blir vel ikke huden/øyevippene så pene. Men du kan vel tatovere på eyeliner.

Anonymous poster hash: 75aac...5b3
Skrevet

Nå er ikke jeg mann da, men jeg ville nok syns det var slitsomt med en som måtte bruke lang tid på badet bare for å hente posten..

Hadde nok også satt pris på at den jeg skulle være sammen med klarte å være såpass avslappa i mitt selskap, uten å måtte bruke en time på badet bare for å sitte sammen med meg i sofaen på en søndag..

• Liker 6
Gjest Hyssingen
Skrevet

Står du opp før mannen står opp for å sminke deg, og så legge deg igjen?

• Liker 2
Skrevet

De fleste jeg har møtt har foretrukket sminke, men så klart taklet at jenta sover uten. Men han jeg driver på med nå, han liker ikke sminke. Joda, det er greit at jeg sminker meg litt, men det må ikke vises og han ser gjerne at jeg går uten. Jeg liker å sminke meg og kunne aldri gått ut uten sminke, men kjenner at for han kunne jeg nok gått uten sminke hjemme av og til. Sover så klart uten om jeg har tid å vaske den bort :P

Jeg synes også jeg er mindre pen uten sminke. Bruker ikke masse, men foundation, eyeliner på undersiden av de øvre vippene -som da egentlig ikke vises så mye, pittelitt skygge i globalen og maskara, det må jeg ha.

Om jeg var gutt, så hadde jeg nok syntes det var merkelig om jenta aldri kunne vise seg uten sminke når man bare er hjemme. Greit at man ikke gjør det helt i begynnelsen, men etter hvert?

Anonymous poster hash: cc9f9...e56
Skrevet

Må også kommentere det du sier om at du er stygg uten sminke og pen med:

Dette kommer jo ann på smak og behag, men jeg synes ikke noen blir veldig mye penere med sminke. Det er rett og slett to forskjellige uttrykk. Jeg synes mørske øyne og rød leppestift kan være hot! Men synes usminket kan være veldig alveaktig og utstråler en selvstendig sårbarhet. Jeg er ikke så glad i "standardsminke", men det går som nevnt over mer på smak, at jeg synes det ser så kjedelig ut.

Synes at de som er mindre pene uten sminke fremdeles er mindre pene med. Og de som er pene med sminke er pene med. Tror det kunne hjulpet deg å jobbe litt med selvbildet ditt.

• Liker 2
Skrevet

Nå er ikke jeg mann da, men jeg ville nok syns det var slitsomt med en som måtte bruke lang tid på badet bare for å hente posten..

Hadde nok også satt pris på at den jeg skulle være sammen med klarte å være såpass avslappa i mitt selskap, uten å måtte bruke en time på badet bare for å sitte sammen med meg i sofaen på en søndag..

Nå har jeg ikke sagt at jeg bruker lang tid på badet. Det tar meg maks 15. minutter å gjøre meg klar. Så lenge jeg har eyeliner på har jeg det bra med meg selv.

Skrevet

Må også kommentere det du sier om at du er stygg uten sminke og pen med:

Dette kommer jo ann på smak og behag, men jeg synes ikke noen blir veldig mye penere med sminke. Det er rett og slett to forskjellige uttrykk. Jeg synes mørske øyne og rød leppestift kan være hot! Men synes usminket kan være veldig alveaktig og utstråler en selvstendig sårbarhet. Jeg er ikke så glad i "standardsminke", men det går som nevnt over mer på smak, at jeg synes det ser så kjedelig ut.

Synes at de som er mindre pene uten sminke fremdeles er mindre pene med. Og de som er pene med sminke er pene med. Tror det kunne hjulpet deg å jobbe litt med selvbildet ditt.

Da har du ikke møtt meg :fnise:

Skrevet

Står du opp før mannen står opp for å sminke deg, og så legge deg igjen?

Ville nok fjernet all sminke på kvelden og tatt på litt eyeliner og concealer. Helt greit om det blir ufint om morgenen. ts

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du spør menn. De vil selvfølgelig svare at det er turnoff. Men de fleste menn ser ikke så godt om man har sminke eller ikke, så lenge man ikke bruker mye. Så bare lat som du ikke bruker noe særlig sminke. Men problemet er jo ved overnatting og slikt. For du skal jo helst vaske bort sminken om kvelden. Og gjør du ikke det mange kvelder på rad, så blir vel ikke huden/øyevippene så pene. Men du kan vel tatovere på eyeliner.

Jeg spør menn fordi jeg er hetero. Bryr meg ikke så veldig mye om hva kvinner mener om denne saken.

• Liker 4
Skrevet

Jeg poster dette i singelforumet fordi jeg ønsker tilbakemelding fra menn.

Jeg er en kvinne som vil ALDRI vise mitt ansikt uten litt sminke. Til daglig bruker jeg det vanlige (mascara, foundation og eyeliner) og jeg kunne aldri latt noen jeg er interessert i se meg uten sminke - jeg må minst ha eyeliner.

Jeg er stygg uten sminke. Pen med sminke. Og det er utrolig hvordan litt sminke kan gjøre allverdens forskjell.

Ville du likt å være i et forhold med noen som dette? Er det en direkte turnoff?

Jeg ser på det som en måte å spare han for smerten av å vite at dama hans ikke er så pen som hun virker som. Har ellers mye selvtillit...

Hvordan kan du vite at du er stygg uten sminke? Har mange sakt at du er det?

Jeg ser ofte at det er mange jenter som går rundt med for mye sminke.

Når du sier du har bra selvtillit har du jo ikke det. Du er jo avhengig av å sminke ansiktet ditt for å føle deg bedre.

Anonymous poster hash: b77c9...5a3

• Liker 1
Skrevet

Du er sikkert penere uten sminke enn du tror, men jeg forstår veldig godt hvordan du har det.. Føler det litt på samme måte, har ikke kjæreste nå, men kvier meg for den dagen jeg får det og må vise meg uten sminke. Du kunne kanskje prøvd en selvbruningskrem eller bodylotion med selvbruning for å få litt ekstra glød i ansiktet? Eller så går det an å tatovere på eyeliner som noen her har sagt, men synes personlig ikke det er så fint. Husk at om en gutt liker utseendet ditt med sminke vil han nok like det uten også. Du kan jo gradvis begynne å "venne" deg til å gå med mindre sminke feks når du skal på butikken osv, start med å ikke bruke maskara, så ikke maskara eller foundation osv. Prøv å bli glad i deg selv med det utseendet du har - både med og uten sminke! Du kan jo fortsatt bruke sminke, det håper jeg til fleste menn synes er greit, men blir kanskje litt problematisk når dere skal sove sammen, så da er det jo fint å være komfortabel uten sminke (noe ikke jeg heller er, men tror man bare må hoppe i det når man får kjæreste. Jeg føler også at jeg er ei pen jente med sminke og vanlig/ikke så pen uten. Tror nok de fleste som bruker sminke føler seg penere med, er vel derfor vi bruker det, men har et inntrykk av at menn ofte mener noe annet, at dem like kjæresten sin uten sminke også) :)

Anonymous poster hash: 44303...eb0
Skrevet

Har du noen gang vert i et forhold? Hva når kanskje en dag skal gifte deg å få barn? Tror ikke alltid det blir så lett å prioritere sminke da..

• Liker 2
Skrevet

Nå er jeg jente, men hadde nylig denne samtalen med kompisgjengen (hvor ene av de har begynt å innlede noe seriøst med ei som ikke vil vise seg uten sminke, gikk å la seg med alt på)
De kom fram til at det var et minus, ikke sånn i hverdagen - men hva om de skulle bade på ferie, hvordan ville hun takle å reise rundt uten sminke på stranda og slike ting.
Okei, samtalen var kanskje ikke så seriøs - satt mest å flira over konklusjonene - men det kom jo opp "Er hu stygg uten sminke da?" Hvorpå han sa at han ikke hadde sett henne uten sminke, men kunne ikke skjønne hvorfor det var farlig uten. Så vidt han visste så hadde hun ikke noen stygge arr/kviser og slikt som måtte dekkes til, bare normal hud som alltid hadde sminke på seg.

(Nå, jeg som jente - vet jo at enkelte har jo lyse bryn/vipper - og disse gjerne "forsvinner" når man ikke bruker sminke)

Anonymous poster hash: fff89...4ec
Gjest heihade
Skrevet

Er du sikker på at du er stygg uten sminke? Sminke fargelegger jo bare og fremhever trekkene du allerede har. Eventuelt skjuler små skavanker. Men det endrer ikke ansiktsstrukturen din noe nevneverdig.

Jeg kan synes jeg er dritstygg uten sminke akkurat når jeg tar det av, fordi da er kontrasten så stor til hvordan jeg så ut med. Men når jeg har dager (eller uker) der jeg aldri rører sminke (jeg sminker meg kun ordentlig for fest, og bare litt for jobb. Aldri for butikkturer o.l) synes jeg at jeg ser pen ut uten fordi jeg er vant til det ansiktet og ser ingen sterke kontraster til hvordan det kunne ha vært ENDA bedre.

• Liker 2
Skrevet

Så når du overnatter eller flytter inn med kjæresten, skal du sove med sminke da? Nei du det går ikke. Jeg er sikker på at du ikke er så stygg som du tror, jeg hadde også enn sånn periode når jeg var 15-16.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er slik som deg! Går ikke ut uten å i det minste sminke huden litt. Men nå har jeg mange aknearr i ansiktet da. Må i det minste dekke til arrene med concealer før jeg kan gå ut.

• Liker 1
Skrevet

Uansett hvordan du ser ut uten sminke, ville jeg ikke orket å leve med et menneske som ikke kan forholde seg til realiteter. Du blir garantert ikke noe finere som nypult, med hår som et lykketroll, zombieøyne og gørr sivende ut mellom skinkene. Da er det kun selvtilliten din som bærer deg. Jeg vil vite hvordan du ser ut uten både klær og sminke, før jeg tar en endelig avgjørelse.

Det blir akkurat som å kjøpe bruktbil på finn. Er det en stor våt flekk under bilen, vil lakken være fryktelig ripet i virkeligheten. Den ser bare glinsende ut på bildet, sålenge den er våt.

• Liker 4
Skrevet

Uansett hvordan du ser ut uten sminke, ville jeg ikke orket å leve med et menneske som ikke kan forholde seg til realiteter. Du blir garantert ikke noe finere som nypult, med hår som et lykketroll, zombieøyne og gørr sivende ut mellom skinkene. Da er det kun selvtilliten din som bærer deg. Jeg vil vite hvordan du ser ut uten både klær og sminke, før jeg tar en endelig avgjørelse.

Ja, damene står nok i kø for å gå opp til den eksamenen der.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...