AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #1 Skrevet 23. februar 2014 Hva er regelen på når man kan få disse varene gratis? Et par dager før best før-dato? Er det forskjell på "best før" eller "siste forbruksdag" om man skal få varene gratis? Vet nemlig om en butikk med masse øl som passerer "best før"-datoen 1.mars og 6.mars. Har meget lyst til å raske med meg disse gratis:-) Gjelder dette med gratis utgåtte varer bare for Kiwi, eller også alle andre butikker? Har man KRAV på å få en utgått vare gratis? Anonymous poster hash: 65b95...e62
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #2 Skrevet 23. februar 2014 Nei, man har ikke krav på noe som helst. Hvorfor sjekker du ikke Kiwis nettsider? Anonymous poster hash: 75076...b1c 5
Gjest Violetta Skrevet 23. februar 2014 #3 Skrevet 23. februar 2014 Du får uansett ikke alkoholholdige varer gratis. Du får i så fall pengene i stedet. 7
Hoppetaujenta Skrevet 23. februar 2014 #4 Skrevet 23. februar 2014 (endret) http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=174103"I garantien til butikkkjeden er det slik at du får ny vare dersom varen går ut samme dag eller dagen etter.Har ikke Kiwi flere eksemplarer av varen har du krav på varens pris i kontanter. Kontanter får du ogsådersom du finner snus eller øl som er gått ut på dato." Endret 23. februar 2014 av Hoppetaujenta
Emmi9 Skrevet 23. februar 2014 #5 Skrevet 23. februar 2014 (endret) Hvis varen går ut på dato i morgen eller samme dagen, får du den varen gratis - ingen penger. Bortsett fra hvis det er tobakk eller alkohol, da får du pengene. Hvis det allerede har gått ut på dato får du lik vare gratis, og bare dersom de ikke har det får du penger. Hvis du allerede har betalt for varen og finner ut at den hadde gått ut, får du tilbake pengene og en ny, lik vare, sånn at den blir gratis. (Jeg har jobbet på Kiwi, jeg er ikke over gjennomsnittet glad i å lete etter utgåtte varer...) Endret 23. februar 2014 av Emmi9
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #6 Skrevet 23. februar 2014 Hvis varen går ut på dato i morgen eller samme dagen, får du den varen gratis - ingen penger. Bortsett fra hvis det er tobakk eller alkohol, da får du pengene. Hvis det allerede har gått ut på dato får du lik vare gratis, og bare dersom de ikke har det får du penger. Hvis du allerede har betalt for varen og finner ut at den hadde gått ut, får du tilbake pengene og en ny, lik vare, sånn at den blir gratis. (Jeg har jobbet på Kiwi, jeg er ikke over gjennomsnittet glad i å lete etter utgåtte varer...) Takker for svar. Fant også ut av litt på Kiwis hjemmesider. Jeg har aldri heller letet etter så mye som èn eneste utgått vare, bare tilfeldigvis kom på dette med dato da jeg kjøpte denne ølen.. Anonymous poster hash: 65b95...e62
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #7 Skrevet 24. februar 2014 Ts her. Fant idag ut av at det dreier seg om øl til over 700 kroner.. Men tanken på å gå til kassa med dette og kreve pengene, er litt pinlig og flaut.. Kan ansatte nekte å gå med på dette, tross i holdbarhetsgarantien? Kan de bli sinte? Anonymous poster hash: 65b95...e62
strawberry Skrevet 24. februar 2014 #8 Skrevet 24. februar 2014 Ville tatt det på et tidspunkt da der er få andre og handler iallefall De har jo en garanti, og da kan de jo ikke slå seg vrange på det synes jeg. Men om du treffer på noen der som ikke kjenner til garantien, så kan de nok bli irriterte ja, men da kan du jo bare klage videre til sjefen.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #9 Skrevet 24. februar 2014 Ts her. Fant idag ut av at det dreier seg om øl til over 700 kroner.. Men tanken på å gå til kassa med dette og kreve pengene, er litt pinlig og flaut.. Kan ansatte nekte å gå med på dette, tross i holdbarhetsgarantien? Kan de bli sinte? Anonymous poster hash: 65b95...e62 Ølet holder seg lenger enn 1 mars og da har du sikkert drukket det opp Anonymous poster hash: b2a15...272
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #10 Skrevet 24. februar 2014 Øl må gå ut på dato den dagen du er der, eller allerede være utgått hvis du skal få penger. De har ikke lov til å gi ut alkohol (og røyk, snus) gratis. Og siden de ikke går ut før 1. mars, må du være der 1. mars og ikke 28. februar Anonymous poster hash: 2f2bf...fa4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #11 Skrevet 24. februar 2014 Ølet holder seg lenger enn 1 mars og da har du sikkert drukket det opp Anonymous poster hash: b2a15...272 Jeg er jo ikke så dum at jeg kjøper ølet først Anonymous poster hash: 65b95...e62
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #12 Skrevet 24. februar 2014 Øl må gå ut på dato den dagen du er der, eller allerede være utgått hvis du skal få penger. De har ikke lov til å gi ut alkohol (og røyk, snus) gratis. Og siden de ikke går ut før 1. mars, må du være der 1. mars og ikke 28. februar Anonymous poster hash: 2f2bf...fa4 Okei, takker:-) Anonymous poster hash: 65b95...e62
Emmi9 Skrevet 24. februar 2014 #13 Skrevet 24. februar 2014 Øl må gå ut på dato den dagen du er der, eller allerede være utgått hvis du skal få penger. De har ikke lov til å gi ut alkohol (og røyk, snus) gratis. Og siden de ikke går ut før 1. mars, må du være der 1. mars og ikke 28. februar Anonymous poster hash: 2f2bf...fa4 Nei, jeg er rimelig sikker på at du tar feil nå. Holdbarhetsgarantien gjelder på samme måte for alkohol og tobakk, i den forstand at det kan gå ut dagen etter også. Men det er som du, jeg og andre har sagt ikke lov å gi det ut gratis, så man får penger uansett hvilken dag man kommer. Ts her. Fant idag ut av at det dreier seg om øl til over 700 kroner.. Men tanken på å gå til kassa med dette og kreve pengene, er litt pinlig og flaut.. Kan ansatte nekte å gå med på dette, tross i holdbarhetsgarantien? Kan de bli sinte? Anonymous poster hash: 65b95...e62 Snakker av erfaring nå; jeg har jobbet under flere butikksjefer, og alle har ønsket å være til stede når såpass store beløp utbetales, så det er en sjanse for at du blir bedt om å komme tilbake hvis du gjør dette på kvelden. Ville dratt på dagtid en ukedag, da butikksjefen mest sannsynlig er på jobb, hvis du vil unngå mest mulig styr. Og ja, det er dessverre en mulighet for at de ikke blir så blide, selv om policyen er å ikke krangle på det.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #15 Skrevet 25. februar 2014 Men hvis butikken har samme type øl i hylla som ikke er utgått på dato, får man ikke penger for den utgåtte ølen da? Anonymous poster hash: acbb5...cb1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #16 Skrevet 2. mars 2014 Du får uansett ikke alkoholholdige varer gratis. Du får i så fall pengene i stedet. Tror du betjeningen kommer til å kverulere på det? Leste nemlig ikke noe om øl i holdbarhetsgarantien til Kiwi.. Eller er de bare glad for at noen rydder opp i butikken deres..? Anonymous poster hash: 65b95...e62
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #17 Skrevet 2. mars 2014 Tror du betjeningen kommer til å kverulere på det? Leste nemlig ikke noe om øl i holdbarhetsgarantien til Kiwi.. Eller er de bare glad for at noen rydder opp i butikken deres..?Anonymous poster hash: 65b95...e62 Det er ulovlig etter norsk lov og dele ut alkohol gratis, så ja det vil de kverulere på. De kan miste salgsbevillingen om de gjør det. Anonymous poster hash: 71562...b59 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #18 Skrevet 2. mars 2014 Har datoen gått ut får du alkohol gratis. Ja, det kan godt hende de blir sure. På Kiwibutikken her jeg bor blir de DRITsure. Skjønner ikke hvorfor de har de garantiene, egentlig, når de ikke har lyst til å håndheve dem. Har sluttet å handle på Kiwi, de har så dårlig service. Anonymous poster hash: e8377...c62
Gjest bustyvel Skrevet 2. mars 2014 #19 Skrevet 2. mars 2014 Litt off-topic, men vi har den dude på butikken jeg jobbet på før (ikke Kiwi), som gjemmer unna varer som nesten har gått ut på dato (type plasserer dem bak hylla e.l.), for så å hente de frem igjen dagen de går ut. Sorry mac, du er ikke på Kiwi nå Tok sin tid før han innså det
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #20 Skrevet 2. mars 2014 Jeg har ikke lest svarene du har fått, men hvis varen går ut samme dag eller dagen etter får du den gratis. Hvis varen har gått ut får du ny vare, eventuelt tilsvarende sum penger hvis varen er utsolgt. Når det gjelder tobakk, snus og alkohol får du KUN penger Anonymous poster hash: 3cf34...880
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå