Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere er på ferie i et ukjent land med mye kriminalitet, øde veier, og dere velger å reise med buss eller tog, og ingen av dere har reist denne strekningen før, er det da greit at han uten å si ett ord bare lukker øynene for å sove og overlater til deg å passe på at dere kommer dere av på riktig sted? Og da spesielt når du vet at han har kommet for sent til både buss, fly, tog, tidligere, og tilogmed sovnet på bussen slik at han havnet på endestoppet midt på natten med tomt telefonkort og ingen muligheter til å få varslet noen?

Når dere er på kino, og enige om valget av film, og ti minutter inn i filmen oppdager du at han har valgt å sove fordi han fant filmen så utrolig kjedelig. Istedenfor å se filmen ferdig, og snakke/tiske med deg. Og da spesielt når det var han som inviterte deg på kino?

Dette er bare noen få eksempler, og jeg reagerte med å bli veldig skuffet da dette var en voksen mann som sa han ikke likte folk som gjorde slikt, og at han etter å ha tabbet seg ut på den bussturen hadde innsett at han var nødt til å følge med og ikke ta slike sjanser.

Jeg følte jeg var sammen med et barn. Et barn kan unnskyldes, men ikke en voksen. Men når jeg snakker med han om dette har han bare tusen unnskyldninger som at han var trøtt bla bla bla. Som om ikke jeg også var trøtt. Og hva med risikoen? Og han sa jeg også kunne sove... Jeg trodde ikke mine egne ører. Vi visste ikke hvor vi skulle av, og han sier jeg kan sove??? Og filmen, ja den var kjedelig, men jeg syns det må gå an å se den ferdig for det. I tillegg snorket han, så hele kinosalen lo av han.

Jeg syns han oppførte seg så egoistisk. Er det virkelig greit med en slik oppførsel? Han ville jeg skulle bare glemme hva han hadde gjort, for det var ikke så viktig, liksom.

Verste ferien og verste kinoturen jeg har vært på.

Anonymous poster hash: d0ffe...c31
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg høres det ut som om han har en søvnproblem. Er ikke normalt å sovne støtt og stadig..

• Liker 3
Skrevet

For meg høres det ut som om han har en søvnproblem. Er ikke normalt å sovne støtt og stadig..

Han pleier ikke sovne ellers utenom vanlige sovetider, så nei han har ikke et søvnproblem.

Skrevet

Han har tydeligvis et god sovehjerte! Og det med den bussturen skjønte jeg ikke helt, dere bare satt dere på bussen og ingen av dere visste hvor dere skulle av? Kunne dere ikke spørre noen heller?

Anonymous poster hash: 59e34...dc2
  • Liker 2
Skrevet

Han har tydeligvis et god sovehjerte! Og det med den bussturen skjønte jeg ikke helt, dere bare satt dere på bussen og ingen av dere visste hvor dere skulle av? Kunne dere ikke spørre noen heller?

Vi visste hva stedet hette, men dette var i et land med dårlige skilter osv og mye kriminalitet. Du er ikke trygg på bussen engang.

• Liker 1
Skrevet

Hehe, jeg ser ikke problemet.

Anonymous poster hash: 08ace...796
  • Liker 5
Skrevet

Tja, hvor mye galt kunne hendt på den bussturen så lenge du var våken og fulgte med? Antar du hadde klart å vekke ham dersom noen hadde ranet dere? Og når dere skulle av?

Jeg er enig i at det er uhøflig å be noen med på kino, for deretter å sovne, men tipper det er lett å sovne i kinomørket dersom filmen ikke fenger.

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke problemstillingen. Om han velger å ta seg en blund eller ikke har vel ingen verdens ting med deg å gjøre? Han er nemlig ikke et barn, men en voksen mann som velger selv. Om han driter seg ut på kinoen så blir det vel opp til han om han vil ta seg nær eller ikke.

Kjærester er fortsatt to selvstendige individer som tar sine egne avgjørelser. Dere lever ikke i en symbiose!

Anonymous poster hash: fa4f8...213

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor skulle jeg ha ansvaret helt alene? Det skjedde ikke bare en gang under hele reisen. Det skjedde flere ganger at jeg satt der med ansvaret for å passe på alt!

• Liker 2
Skrevet

Kinoen syns jeg han burde blitt unnskylt for hvertfall.. er jo mørkt å er du trøtt så er det innmari vanskelig å holde seg våken.. har selv sovnet på kino når jeg ble invitert av ex typen.. drit flaut, men klarte ikke å holde meg våken etter travel dag + kjip film :P

Anonymous poster hash: a0aa4...7de

Skrevet

Hvorfor skulle jeg ha ansvaret helt alene? Det skjedde ikke bare en gang under hele reisen. Det skjedde flere ganger at jeg satt der med ansvaret for å passe på alt!

Nei, slapp av da. Høres ut som du er veldig nervøs/redd for å reise? Det holder jo at èn er våken og passer på når man skal av. Om dere reise på ferie til et sted der dere begge måtte konstant være på vakt pga. kriminalitet - vel, dårlig valg av reisemål.

Anonymous poster hash: 3e4f2...6c1

• Liker 4
Skrevet

Det høres mer ut som du er et barn, som blir livredd når kjærsten sovner på bussen. Ta litt ansvar da.

Anonymous poster hash: 401d7...180
  • Liker 8
Skrevet

Greit at det er kjipt at han overlater ansvaret til deg for å komme av på riktig stopp, men det kunne dere enkelt ordnet ved å spørre bussjåføren.

Når det kommer til kino, reagerer jeg mer på at du mener det er ok å hviske og tiske under filmen. Ufattelig irriterende med folk som tror de er hjemme i sin egen stue når de er på kino!

Anonymous poster hash: 24b93...9e1

• Liker 10
Skrevet

Det høres jo ut som dere har vært på ferie i Nigeria. Finn et litt tryggere reisemål neste gang hvor det går an å ta seg en dupp på bussen.

• Liker 1
Skrevet

Kinoen syns jeg han burde blitt unnskylt for hvertfall.. er jo mørkt å er du trøtt så er det innmari vanskelig å holde seg våken.. har selv sovnet på kino når jeg ble invitert av ex typen.. drit flaut, men klarte ikke å holde meg våken etter travel dag + kjip film :P

Anonymous poster hash: a0aa4...7de

Han var ikke trøtt, og han valgte å sove fordi det var kjedelig. (Hans egne ord)

Skrevet

Han var ikke trøtt, og han valgte å sove fordi det var kjedelig. (Hans egne ord)

Hadde jeg vært på en Så kjip film Hadde jeg antageligvis bare gått å gjort noe annet. Han ble sittende med deg hvert fall

Anonymous poster hash: fa4f8...213

Skrevet

Skjønner ikke problemet. Si at han skal droppe å sove hvis du er trøtt og skal sove selv. Ellers må han da gjerne sove.

Anonymous poster hash: d17e8...49f
  • Liker 1
Skrevet

Han er da ærlig, ihvertfall!

Skrevet (endret)

Jeg følte jeg var sammen med et barn. Et barn kan unnskyldes, men ikke en voksen. Men når jeg snakker med han om dette har han bare tusen unnskyldninger som at han var trøtt bla bla bla. Som om ikke jeg også var trøtt. Og hva med risikoen? Og han sa jeg også kunne sove... Jeg trodde ikke mine egne ører. Vi visste ikke hvor vi skulle av, og han sier jeg kan sove??? Og filmen, ja den var kjedelig, men jeg syns det må gå an å se den ferdig for det. I tillegg snorket han, så hele kinosalen lo av han.

:ler:

Jeg synes det er ok at folk sovner, til og med på fremmede plasser. Bare en trenger å passe på :)

Endret av Evilposelos
Skrevet

Det høres jo ut som dere har vært på ferie i Nigeria. Finn et litt tryggere reisemål neste gang hvor det går an å ta seg en dupp på bussen.

Jeg vet ikke hva det er med dere som svarer her, nei det var ikke små dupper han tok. Han valgte å sove fordi han kjedet seg. Tilogmed på den reisen. Hele tiden, om han kjedet seg, valgte han å sove, istedenfor å være bevisst sitt eget ansvar. Jeg var mer utslitt når jeg var kommet hjem enn da jeg dro. Det ble ikke noen ferie for meg, når jeg måtte passe på alt fordi han oppførte seg som et barn hele veien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...