AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #1 Skrevet 23. februar 2014 Hei! vil fornye garderoben min:) Hvilke klær er in i motebildet? Hvilke klær må man ha? er 26 år, jobber på kontor, og vil være litt fashion. Gi meg gjerne linker hvis noen vil svare meg:) Er converse sko in enda, eller er det kanskje gått ut? En goose jakke, eller acne skjerf? er disse inn lengre? Anonymous poster hash: 1e887...efe
Miss Lucky Skrevet 23. februar 2014 #2 Skrevet 23. februar 2014 (endret) Converse og Canada goose synst ikke jeg hører hjemme på kontor i det hele tatt. Som fritidsantrekk derimot er det helt ok, selv om jeg personlig foretrekker en litt penere classy stil Endret 23. februar 2014 av Miss Lucky 5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #3 Skrevet 23. februar 2014 "Fashion" finner du ikke i merkelapper. (Canada goose er foresten så hardt ut som det går an å få). Anonymous poster hash: fddaf...50f 3
Gjest energystar Skrevet 23. februar 2014 #4 Skrevet 23. februar 2014 Ok Takk for svar:) Jeg skal ikke kjøpe en slik jakke da. Jeg er helt ny på jobb og er veldig usikker på hvordan jeg bør kle meg. Så setter veldig pris på at dere svarer meg. Er acne skjerf ok da?
Tigerstaden Skrevet 23. februar 2014 #5 Skrevet 23. februar 2014 er ikke acne skjerf ut nå etter avsløringene som har vært? 2
Gjest Nanne70 Skrevet 24. februar 2014 #6 Skrevet 24. februar 2014 Når man jobber på kontor er det vanlig å kle seg litt mer enkelt og klassisk, men man kan fint være moderne og moteriktig uten nødvendigvis å måtte gjøre et "fashion statement" hver eneste dag. Disse merkevarene du nevner er i grunnen litt "fjortis" og ikke nødvendige i en jobbgarderobe. "Kleskoder" kan variere fra arbeidssted til arbeidssted, og noen steder er det ikke kleskode i det hele tatt. En grei "hverdagsuniform" på jobb kan f.eks. være smale jeans, en litt penere t-skjorte eller topp, en stilig dressjakke og støvletter, ankelboots eller pene sneakers. Sneakers er forøvrig populært i år, det samme gjelder jakker i "biker"-stil, både i skinn og andre materialer, dressjakker i ulike varianter, videre bukser i dressbukse- eller chinosfasong, og gensere i college-fasong eller korte og vide modeller. Det er det jeg kommer på i farta. Ellers er det jo bare å surfe litt på nettet eller vindusshoppe litt i klesbutikker, så ser du jo fort hvilke trender som gjelder.
Safiye Skrevet 24. februar 2014 #7 Skrevet 24. februar 2014 er ikke acne skjerf ut nå etter avsløringene som har vært? Avsløringene som har vært? Du mener vel den saken om at skjerfene er "laget av angora fra angorakanin som blir torturert" som egentlig er av 100% lammeull? Ikke sats på å kjøpe bare klær som "er in nå", men mer klær som kan brukestil enhver tid. Om en skal fornye klesskapet bør basicklær være første prioritert. 4
anybody Skrevet 24. februar 2014 #8 Skrevet 24. februar 2014 Jeg er fan av blazer outfits jeg altså, tidløst og klassisk. Og det passer jo utmerket til kontor. Dessuten kan det jo gjøres både "classy" og "casual". http://www.pinterest.com/nhutruong/blazers-outfits/ http://www.pinterest.com/annaelerihart/black-blazers/ http://www.pinterest.com/emmymarie2313/blazer-style/ 2
kills Skrevet 24. februar 2014 #9 Skrevet 24. februar 2014 Skaff deg en oversized kåpe! De er fortsatt stilige nå og kåper i pastell blir stort i vår. :-) 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #10 Skrevet 24. februar 2014 Acne-skjerf er først og fremst store og veldig varme, så det er litt teit å kjøpe det i slutten av februar. Det samme med gåsejakke, for det første er det helt passé, og du er jo ingen 13-åring fra vestkanten. I tillegg så er det jo snart vår! De er også kjempevarme, og selv om folk kjøper disse tingene for stilen så er det faktisk også supervarme vinterklær. Hvis du skal fornye garderoben bør du tenke litt mer langsiktig. Jeg jobber med mange unge jenter med fin klesstil og relativt høy inntekt, men de går ikke rundt og kler seg etter hva som er "in". Converse er da alltid en klassiker, men siden du stilte spørsmålet kan jeg garantere at du ikke er en Converse-jente og dermed burde droppe det. Det er litt sent å begynne nå, det blir litt krampeaktig. Jeg er like gammel som deg, men har brukt Converse i 11-12 år allerede, så det er litt mer naturlig del av stilen min. Svaret på hva som er "in" er jo det som er i butikkene, butikkene er trendhorer. Men kjøp noe som kler deg, for pokker. Skjorter er fint på de fleste og kan brukes både på jobb og fritid. Anonymous poster hash: 93bf9...578
Lady Skrevet 24. februar 2014 #11 Skrevet 24. februar 2014 Oxford skjorte fra Ralph Lauren er vel alltid en klassiker 4
Gjest Lille-pus Skrevet 25. februar 2014 #12 Skrevet 25. februar 2014 Fine, klassike skjorter går vel aldri av mote. De har i allefall ikke gjort det så langt jeg kan huske. Sørg bare for at du finner skjorter som har en fasong som passer din egen fasong. Enkelte modeller og merker er mindre fasongsydd enn andre. Det er da du ofte må velge mellom noe som er 'in' akkurat i øyeblikket, men som kanskje ikke passer din kropp... eller velge samme stil, men fra en annen produsent... en som kanskje ikke er like 'hypet' i det Norske motebildet der og da. - dette er en utfordringe jeg har kjent på i 25 år. Og, siden kuen har en veldig klar erindirng om at hun har vært kalv... så minnes jeg at rundt 26 - 31 var for min del den perioden i livet hvor stilen min begynte å feste seg. - økonomien ble bedre, omgangskretsen var businessmennesker på alle nivåer, og jeg plukket nok opp mye i omgang med dem ja... Alltid lurt å kaste et blikk til hva normal kutyme på din arbeidsplass er, men ikke å følge den aldeles slavisk. Legg inn dine preferanser i detaljer og i snitt. - og du... ikke glem skoene
Gjest Tigress Skrevet 25. februar 2014 #13 Skrevet 25. februar 2014 Det viktigaste for å sjå bra ut er å alltid ha klede som passar ein - fargar ein ikkje ser bleik ut i, fasongar som er flatterande på kroppen din, klede i rett storleik, og sko som er nypussa. Sjå på kva som er kleskoden der du jobbar, og finn din måte å tilpasse han. Bruk den delen av moten som passar deg, hald deg unna det som ikkje ser bra ut på deg... Somme tider bør ein la moten berre gå over av seg sjølv, og heller halde seg til å oppdatere tilbehøret. Eit par tips: Ei dressbukse som passar perfekt, helst i tynn ull. Ein blazer (eller dressjakka som høyrer til broka over) gjer dei fleste antrekk meir formelle Ei nøytral kåpe i klassisk modell Eit par nøytrale svarte pumps i glatt skinn (lettare å pusse), rund tå, ikkje platå Ein nøytral cardi Eit nøytralt skjørt som sit perfekt Eit par toppar i god kvalitet, anten silkebluser eller ullgensrar. Så gjer du det heile litt meir oppdatert med silkeskjerf i ein motefarge som kler deg, motesmykke, gensrar som er moteprega osb. Hugs at det aldri går av moten å sjå bra ut, og det gjer ein i klede som sit godt og er i god kvalitet.
Gjest Evans Skrevet 25. februar 2014 #14 Skrevet 25. februar 2014 Skaff deg en oversized kåpe! De er fortsatt stilige nå og kåper i pastell blir stort i vår. :-) Har du sett det i butikkene nå? Syns alle kåpene er borte og det nesten bare er vårparkaser i butikkene nå om dagen.. Kontor er vanskelig for det er så forskjellig fra kontor til kontor hva som er kleskoden. På de kontorene jeg har jobbet har det vært veldig, veldig, veldig avslappet stil: Du kan gå i hettegenser og jaktbukse om du ønsker. Jeg har desverre ikke så peiling på hva som er inn, men en fin skjorte med god passform er altid greit å ha i skapet. Den kan du bruke til dressbukser, løse olabukser, stramme olabukser, under en genser og blazer. Ellers er en nøytral cardigan kjekt å ha på kontoret.
kills Skrevet 25. februar 2014 #15 Skrevet 25. februar 2014 Har du sett det i butikkene nå? Syns alle kåpene er borte og det nesten bare er vårparkaser i butikkene nå om dagen.. Kontor er vanskelig for det er så forskjellig fra kontor til kontor hva som er kleskoden. På de kontorene jeg har jobbet har det vært veldig, veldig, veldig avslappet stil: Du kan gå i hettegenser og jaktbukse om du ønsker. Jeg har desverre ikke så peiling på hva som er inn, men en fin skjorte med god passform er altid greit å ha i skapet. Den kan du bruke til dressbukser, løse olabukser, stramme olabukser, under en genser og blazer. Ellers er en nøytral cardigan kjekt å ha på kontoret. Nja, har sett en del på internett enn så lenge. Fant en fin i rosa på Zara noen uker siden, men det er en farge jeg ikke kommer til å kle meg i uansett om det er "in". Kunne tenkt meg en i blått. Ellers så er jo lys grå et fint alternativ dersom man ikke ønsker å gå for sukkertøyfargene.
Gjest Evans Skrevet 25. februar 2014 #16 Skrevet 25. februar 2014 Nja, har sett en del på internett enn så lenge. Fant en fin i rosa på Zara noen uker siden, men det er en farge jeg ikke kommer til å kle meg i uansett om det er "in". Kunne tenkt meg en i blått. Ellers så er jo lys grå et fint alternativ dersom man ikke ønsker å gå for sukkertøyfargene. Rosa er helt uaktuelt for min del også. Grått og svart syns jeg er fint, hehe
kills Skrevet 25. februar 2014 #17 Skrevet 25. februar 2014 Rosa er helt uaktuelt for min del også. Grått og svart syns jeg er fint, hehe Denne blå kåpen fra Designers Remix er visst på vei ut i butikkene nå. Synes fargen er litt for mørk, men likte formen
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #18 Skrevet 26. februar 2014 Denne blå kåpen fra Designers Remix er visst på vei ut i butikkene nå. Synes fargen er litt for mørk, men likte formen Å nei, telt er fortsatt in?! Anonymous poster hash: 82b78...bdc 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå