Gå til innhold

Hvor mange kalorier trenger jeg egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mann 1.87 høy, 22 år, og veier 96 kg

Har litt høyere fettprosent enn jeg liker, men er ikke tjukk. Vil ned i fettprosent, og opp eller i det minste vedlikeholde muskelmassen. Ikke si dette er umulig, for det er det ikke. Det er vanskeligere ja, men ikke umulig.

Jeg jobber i butikk, alt fra 3-5 dager i uka, og da går jeg mye.

Trener hard styrke 5 dager i uka, med en halvtime kardio på elipsemaskin 3-4 ganger i uka rett etter styrke.

Noen sider sier man skal gange vekta si med 30-35, som blir for meg 2880-3360 kcal.

TN, skriver at man skal gange vekta med 28 hvis man vil ned i fettprosent som blir så lavt som 2688 kcal.

Hva tror dere blir mitt CA. vedlikeholdsinntak? Og burde jeg ligge litt under eller litt over mtp. vedlikehold/bygging av masse?

Sånn at jeg har et tall som jeg kan ta utgangspunkt i og heller gi det noen uker og se hvordan vekta/kroppen forandrer seg :)

Anonymous poster hash: be231...0b4
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Mann 1.87 høy, 22 år, og veier 96 kg Har litt høyere fettprosent enn jeg liker, men er ikke tjukk. Vil ned i fettprosent, og opp eller i det minste vedlikeholde muskelmassen. Ikke si dette er umulig, for det er det ikke. Det er vanskeligere ja, men ikke umulig. Jeg jobber i butikk, alt fra 3-5 dager i uka, og da går jeg mye. Trener hard styrke 5 dager i uka, med en halvtime kardio på elipsemaskin 3-4 ganger i uka rett etter styrke. Noen sider sier man skal gange vekta si med 30-35, som blir for meg 2880-3360 kcal.TN, skriver at man skal gange vekta med 28 hvis man vil ned i fettprosent som blir så lavt som 2688 kcal. Hva tror dere blir mitt CA. vedlikeholdsinntak? Og burde jeg ligge litt under eller litt over mtp. vedlikehold/bygging av masse? Sånn at jeg har et tall som jeg kan ta utgangspunkt i og heller gi det noen uker og se hvordan vekta/kroppen forandrer seg :)Anonymous poster hash: be231...0b4

Gå på Fitnessbloggen. De kan hjelpe deg med kosthold og treningsprogram for å oppnå høyere muskelmasse og lavere fettprosent.

Skrevet

Regnestykket du snakker om er vekt ganger 27 minus 33. For ditt vedkommende blir resultatet 2559 kcal.

Anonymous poster hash: 4b5eb...675
Skrevet

Hvorfor minus 33? Det er jo bare en dråpe i havet.

Anonymous poster hash: d786b...c65

Skrevet

Hvorfor minus 33? Det er jo bare en dråpe i havet.

Anonymous poster hash: d786b...c65

Fordi det er en forenklet formel...

Anonymous poster hash: 4b5eb...675

Skrevet

ca. 3000kcal for vedlikehold. Om du skal ned i fettprosent så reduserer du med 15-20%, så 2400-2550kcal.

Men dra å spør på fitnessbloggen. Masse menn(og kvinner) som har mer peiling.

Anonymous poster hash: 68a94...117

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...