Gå til innhold

Litt dømmende..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i en fast food kjede og jeg må innrømme at jeg blir kvalm av å se overvektige mennesker som stadig kommer innom og bestiller den største burgeren med ekstra dressing, ekstra ost og ekstra bacon.. Flere som tenker sånn? Jeg synes det er så synd at de ikke vil ta vare på seg selv..

Anonymous poster hash: 3a903...f87
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dømmende eller bekymra? Når jeg ser venner leve slik, så blir i hvert fall jeg bekymret. Men er vel kanskje mer dømmende, når det er fremmede. Da tar jeg meg i å tenke at dette er folk, som ikke bryr seg om seg selv eller de rundt seg.

Anonymous poster hash: e6c17...cd0
  • Liker 1
Gjest New_Girl
Skrevet

Litt dømmende?

Hvis du faktisk blir kvalm av det så foreslår jeg at du ser deg om etter en annen jobb. Kanskje fruktavdelinga på Kiwi hadde vært noe for deg?

• Liker 12
Gjest Coolaid
Skrevet

Jeg kjenner mange overvektige. Veldig mange er redde for hva andre tenker om dem, som du ts gjør. Mange av dem er redd for å drikke brus eller spise usunn mat offentlig.

Vi ser overvektige. Som gjerne tar seg en pils, en burger eller en sjokolade. Vi vet ingenting mer om dem enn det, vi kjenner dem ikke. Vet dere hvor mye de trener, spiser sunt eller teller kalorier ? Og hvorfor reagere man ikke på samme måten når normalvektige gjør akkurat det samme ? - Overvektige er mennesker akkurat som meg og deg.

Ts, du står og pusher ut usunn mat. Du er en del av problemet, ikke løsningen. Kanskje du burde skamme deg litt for både fordommer og for jobben din? Tenk i hvert fall over det.

Oppfordrer deg å lese Kristian Fjellanger sin bok "Feit". Den kan gi deg litt innsyn.

Skrevet

Litt dømmende?

Hvis du faktisk blir kvalm av det så foreslår jeg at du ser deg om etter en annen jobb. Kanskje fruktavdelinga på Kiwi hadde vært noe for deg?

Må innrømme jeg og at det er litt ekkelt å se veldig store mennesker hvor magen henger nedenfor t-skjorte og med en stor big mac meny i handa..

Skrevet

Jeg kjenner mange overvektige. Veldig mange er redde for hva andre tenker om dem, som du ts gjør. Mange av dem er redd for å drikke brus eller spise usunn mat offentlig.

Vi ser overvektige. Som gjerne tar seg en pils, en burger eller en sjokolade. Vi vet ingenting mer om dem enn det, vi kjenner dem ikke. Vet dere hvor mye de trener, spiser sunt eller teller kalorier ? Og hvorfor reagere man ikke på samme måten når normalvektige gjør akkurat det samme ? - Overvektige er mennesker akkurat som meg og deg.

Ts, du står og pusher ut usunn mat. Du er en del av problemet, ikke løsningen. Kanskje du burde skamme deg litt for både fordommer og for jobben din? Tenk i hvert fall over det.

Oppfordrer deg å lese Kristian Fjellanger sin bok "Feit". Den kan gi deg litt innsyn.

Morsomt hvordan man ikke har lov til å ha egne meninger på KG uten å få sånne tilbakemeldinger ^^ Jeg jobber her fordi det er ikke lett å få jobb her til lands

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

Morsomt hvordan man ikke har lov til å ha egne meninger på KG uten å få sånne tilbakemeldinger ^^ Jeg jobber her fordi det er ikke lett å få jobb her til lands

Du har lov å ha akkurat de meninger som du selv ønsker. Også fordommer. Jeg skrev også "kanskje". Det jeg mente var at du skulle utfordre tankene dine litt. Du har fordommer mot overvektige, samtidig som du selger dem mat som er usunn fra en fastfood kjede som bidrar til å ødelegge helsen til mange mennesker. Jeg har ikke fordommer mot jobben du gjør, eller syns at du bør skamme deg.

Gjest Coolaid
Skrevet

Må innrømme jeg og at det er litt ekkelt å se veldig store mennesker hvor magen henger nedenfor t-skjorte og med en stor big mac meny i handa..

Helt enig! Usunn og helseskadelig mat er kun forbeholdt de tynne og vellykkede. :fnise:

Skrevet

Helt enig! Usunn og helseskadelig mat er kun forbeholdt de tynne og vellykkede. :fnise:

Sa jeg det? Nei, tror ikke det altså.

Skrevet

Sånn. Er det ikke like sant nå?

Anonymous poster hash: 29b1a...ca1

• Liker 2
Skrevet

Du har lov å ha akkurat de meninger som du selv ønsker. Også fordommer. Jeg skrev også "kanskje". Det jeg mente var at du skulle utfordre tankene dine litt. Du har fordommer mot overvektige, samtidig som du selger dem mat som er usunn fra en fastfood kjede som bidrar til å ødelegge helsen til mange mennesker. Jeg har ikke fordommer mot jobben du gjør, eller syns at du bør skamme deg.

Jeg jobber på en bensinstasjon. Kjedelig hvis de ikke fantes, eller hva?

Skrevet

Sånn. Er det ikke like sant nå?

Anonymous poster hash: 29b1a...ca1

Ikke egentlig. Hvis de hadde hatt en salat i stedet så hadde det vist litt at de faktisk prøvde å leve ett sunnere liv.

• Liker 1
Skrevet

Men, det hadde jeg ikke visst om deg om jeg bestilte på en fast food kjede. Akkurat som at du ikke vet hvordan livssituasjonen og livsstilen til den overvektige du selger junk til. Nå spiser jeg ekstremt sjeldent fast food, men syns det er dobbeltmoral å tenke slik, når man selv selger.

Anonymous poster hash: 4bf67...b1d

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet (endret)

Jeg jobber på en bensinstasjon. Kjedelig hvis de ikke fantes, eller hva?

Jeg jobber i en fast food kjede

Når du skriver at du jobber i en fastfood kjede i første innlegg så vet vi hva det er. Bensinstasjon er noe annet. Du forandrer forutsettningene for diskusjonen. Jobber du på bensinstasjon eller i en fastfoodkjede..eller begge? Uansett det er ironisk dersom du jobber med fastfood og klager på overvektige.

Og for ordens skyld. Jeg bruker ikke bensin eller annet drivstoff. Jeg er hverdagssyklist.

Endret av Coolaid
Gjest Coolaid
Skrevet

Ikke egentlig. Hvis de hadde hatt en salat i stedet så hadde det vist litt at de faktisk prøvde å leve ett sunnere liv.

Er det på noen som helst måte viktig eller påkrevd at overvektige mennesker skal vise deg at de faktisk prøver å leve et sunt liv? Hvorfor det ?

Skrevet

Når du skriver at du jobber i en fastfood kjede i første innlegg så vet vi hva det er. Bensinstasjon er noe annet. Du forandrer forutsettningene for diskusjonen. Jobber du på bensinstasjon eller i en fastfoodkjede..eller begge? Uansett det er ironisk dersom du jobber med fastfood og klager på overvektige.

Og for ordens skyld. Jeg bruker ikke bensin eller annet drivstoff. Jeg er hverdagssyklist.

En bensinstasjon er en fast food kjede.

Gjest Coolaid
Skrevet

Sa jeg det? Nei, tror ikke det altså.

Nei, det var det jeg som skrev. Dersom bildet til venstre på siden ved innlegget ditt ligner på noen andres så er det altså ikke du som skriver det som står der.

Skrevet

Hoooh, diskusjoner på kvinneguiden altså :fnise:

• Liker 3
Gjest Coolaid
Skrevet

Hvem vil være med å spise burger...på en bensinstasjon....ts, vil du ? :fnise:

Skrevet

Jeg fikk ikke sitert fra denne tråden, men jeg syntes dette var godt skrevet:

Jeg lurer på om overvektige i enkeltes øyne kan gjøre noe riktig?

Drikker de vann - Latterlig! Hvem tror de at de lurer?

Drikker de lettbrus - Latterlig! Hvem tror de at de lurer? De burde heller drikke vann!

Drikker de kaloriholdige drikker - hvorfor drikker de ikke vann eller lettbrus? Ikke rart de er overvektige!

Spiser de salat - Latterlig! Hvem tror de at de lurer?

Spiser de lite - Latterlig! Hvem tror de at de lurer?

Spiser de normal mat, i normale mengder - Latterlig! Hvem tror de at de lurer?

Spiser de store porsjoner, en sjokolade/kjeks, eller lignende - Hvorfor spiser de ikke mindre, en salat, eller i det minste normale mat? Ikke rart de er overvektige!

Anonymous poster hash: e1d13...823
  • Liker 21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...