AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #1 Skrevet 23. februar 2014 Jeg lurer på hva folk generelt mener om de som trener/er fysisk aktive hver dag, og er opptatt av kostholdet sitt. Blir dette fanatisk? Skjønner at de fleste synes dette er et valg man tar selv, men vil bare høre litt om tankene deres. Trener selv omtrent fem dager i uka, og er opptatt av sunt kosthold (men skeier ut i blant). Opplever at folk synes jeg er for opptatt av fysisk aktivitet og kosthold... Anonymous poster hash: 2a122...c2c
Gjest Runforit Skrevet 23. februar 2014 #2 Skrevet 23. februar 2014 Jeg jogger 6 dager i uka og spiser sunt. Ingen som reagerer på det. Jeg kommenterer heller ikke andres livsstil.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #3 Skrevet 23. februar 2014 Kommer an på hva slags forhold folk har til trening det da. De som trener for å holde seg i form og fordi de liker å trene, tenker jeg ingen tanker om. Fanatikere derimot er jeg betenkt til. De som oppdaterer FB og Insta dagelig på hva de spiser og hvor hardt de har trent, har det kanskje bikka over for. Jeg trener ofte og spiser bra, men sier aldri nei til en fest eller et realt måltid mat. Anonymous poster hash: 34bd2...172 3
Gjest New_Girl Skrevet 23. februar 2014 #4 Skrevet 23. februar 2014 At noen trener mye og spiser sunt har jeg selvfølgelig ikke noe i mot. Men jeg syns det er drit kjedelige samtaleemner, så sålenge man er i stand til å snakke om noe annet(og at man trener og spiser på en fornuftig måte) er det bare å kjøre på. 3
Gjest Coolaid Skrevet 23. februar 2014 #5 Skrevet 23. februar 2014 Jeg snakker lite om trening/kosthold med mindre jeg blir spurt.. Jeg holder mine idrettslige prestasjoner for meg selv. Min livsstil. Noen mennesker blir sjalu fordi man gjør noe som de selv ønsker å gjøre men ikke får til. Da prøver de å dra deg ned. Sabotører finner man alle steder og ofte nærmere en selv enn man vil tro. I tillegg har man de som skal frelse hele verden fordi de selv både trener og spiser riktig og bare må dele dette med alle og fortelle hva som er korrekt. Styrer unna disse menneskene også. Dette er bare en annen type sabotør.
AnonymBruker 42 Skrevet 23. februar 2014 #6 Skrevet 23. februar 2014 Helt greit å være "opptatt av trening", men når det går over til å være opptatt av å være opptatt av trening, da blir det for mye for meg, og det hele blirlitt vel ensporet og virker veldig krampeaktig......synes jeg... 1
skreppamedleppa Skrevet 23. februar 2014 #7 Skrevet 23. februar 2014 Jeg tenker ikke så mye om de foruten om at jeg ikke ønsker trenings idioter som nære venner eller kjæreste, altså de som kan ha bostedsadresse på treningssenter og som mener så mangt om mye ang hva som er den rette maten for folk og som mener at alle burde springe maraton og de som prøver å sprøyte birken inn i blodårene til folk. Grunnen til det er at det blir så voldsomt og slike folk har lett for å preke til omgivelsene sine på en nedlatende måte type "jeg er bedre og sunnere enn deg og du er bare misunnelig".. så er det jo greit med felles interesser også i vennegjengen, på samme måte som jeg ikke kunne tenkt meg nære venner som bare satt inne og spilte spill. Men ellers så tenker jeg ikke så mye over det.
Gjest LadyGlaGla Skrevet 23. februar 2014 #8 Skrevet 23. februar 2014 Jeg trener nesten hver dag, og det er en hobby for meg. Jeg prater aldri om det, og sysler med dette stort sett for meg sjøl. Får noen ganger kommentarer på jobb, om at jeg trener ofte og spiser litt i overkant sunt. Men dette kommer fra litt overvektige kolleger som spiser grillskiver til lunsj, som aldri beveger seg lengre enn frem og tilbake til bilen. De er vel redd at jeg skal tenke nedlatende tanker om de, men jeg kunne brydd meg mindre. Å være opptatt av trening og kosthold kan utløse irritasjon hos enkelte, så derfor holder jeg det mest mulig for meg sjøl. Det ødelegger en del av gleden for meg, ved å trene når jeg får surmaga kommentarer. Synd det skal være slik. Men hun som sjekker inn på Sats på FB 6 ganger i uken har jeg skjult fra nyhetsstrømmen min, for det blir skryt og veldig slitsomt. Jeg holder alt som handler om trening og kosthold langt unna FB. For min egen del, og litt for andres del. Sånn har det blitt
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #9 Skrevet 23. februar 2014 Noen gjør det på en måte som gjør at det ikke påvirker meg i det hele tatt. Og de tenker jeg ikke noe spesielt om Men det er en del fanatikere. Som preker kosthold og trening. Som ALDRi kan ta et kakestykke til lunsj. Proteinpulver meg her og shakes meg der. Forteller deg hvor mange karbohydrater, sukker, fett og proteiner det er alt du spiser på osv. De har jeg helt avsmak for. De er like ille som de med spiseforstyrrelser som holder på på samme måten. Ikke folk jeg henger med frivillig. (og jeg er ikke overvektig, som det virker som mange tror når man kommer med sånne her kommentarer) Anonymous poster hash: d60f8...a23
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #10 Skrevet 23. februar 2014 Opptatt av høres rart ut. Jeg spiser sunt, men er ikke opptatt av det. Det faller meg naturlig. Derfor skriker jeg ikke inni meg når jeg en dag spiser usunt, og jeg går ikke rundt og aktivt tenker "MÅ HA MER BROKKOLI I DETTE MÅLTIDET", og jeg lager ikke krampeaktige måltider som ikke passer sammen bare fordi jeg prøver å være sunn. Synes jeg ser det siste ganske ofte, at folk som ikke har et naturlig sunt kosthold tenker "Gulrot er sunt. Skyr er sunt. Havregryn er sunt. La meg legge disse tre tingene på en tallerken og kalle det middag". Jeg får svært få kommentarer på kostholdet mitt enda jeg er slank og spiser sunt, fordi jeg ikke stresser rundt det. De kommentarene jeg får på jobb når jeg har en supersunn salat med er "Ååh, det så godt ut!", og jeg har dømmende sladrekjerringer til kolleger. Anonymous poster hash: a991c...48d 1
Blod Skrevet 23. februar 2014 #11 Skrevet 23. februar 2014 Det er fanatisk hvis man ikke kan spise usunt en gang iblant.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #12 Skrevet 23. februar 2014 Er det ikke litt meningsløst å stille dette spørsmålet her på underforumet "Kosthold, trening og sport"? Hvis vi ikke hadde vært opptatt av trening, ville vi ikke ha vært her. Prøv heller å stille spørsmålet under "Generell debatt" eller kanskje "Mat og drikke" eller "Kropp og helse"! Anonymous poster hash: 6c107...1e0
Gjest Lypcha Skrevet 23. februar 2014 #13 Skrevet 23. februar 2014 Kommer an på hva slags forhold folk har til trening det da. De som trener for å holde seg i form og fordi de liker å trene, tenker jeg ingen tanker om. Fanatikere derimot er jeg betenkt til. De som oppdaterer FB og Insta dagelig på hva de spiser og hvor hardt de har trent, har det kanskje bikka over for. Jeg trener ofte og spiser bra, men sier aldri nei til en fest eller et realt måltid mat.Anonymous poster hash: 34bd2...172 Jeg har en sånn på Facebook. Det blir litt sånn : "Ja vi vet at du trener og spiser sunt og at du har gått ned mange kilo, MEN DU TRENGER IKKE Å NEVNE DET HVER GANG DU FÅR SJANSEN!!!" Men ellers så tenker jeg at det er flott at man tar vare på kroppen og helsen sin og bryr meg ikke nevneverdig mye om det. Kun disse få som skryter hele tiden som jeg blir litt irritert på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå