Gå til innhold

Har skadet bilen. Hvordan si fra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søren altså, har oppdaget en skade på den splitter nye bilen vår, som jeg kjører mest :( det er en skrapeskade i lakken ved bakhjulet, på bakre støtfanger.

Hva sier jeg til mannen? Han kommer til å bli sint, og fortvilet. Han er veldig glad i denne bilen, og det er veldig viktig for han at den er ren og fin, og at jeg ikke legger fra meg rot i den osv. Han kommer ikke til å bli blid...

Jeg vet ikke at det er jeg som har gjort det, det kan være noen som har kjørt på meg. Men mest sannsynlig er det ikke mannen hvertfall, for han bruker den lite. Jeg har tenkt mye, og husker en episode der jeg var nær en brøytekant med siden av bilen. Sjekket etterpå, og så ingen merket. Merkene ser ut som skitt, så mulig de var der, men at jeg trodde det bare var skitt den gangen. Det er ca to uker siden.

Oppdaget det i går, og har grudd meg i hele går og i dag.

Skal jeg si fra, eller bare vente til han oppdager det, og late som jeg ikke vet?

Noen som vet hva jeg kan forvente av kostnader? Jeg vet lite om bil.... Det er ikke bare overflatiske riper, for jeg ser mørk farge under (hvit bil). Det er kun på den bakre støtfangeren, på siden ved hjulet. Må den omlakkeres, eller kan man fikse slikt på annen måte?

Anonymous poster hash: 72a3e...dcd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, er ikke redd han, han kunne aldri gjort meg noe, jeg bare gruer meg til reaksjonen hans. Han kommer til å bli sint :(

Anonymous poster hash: 72a3e...dcd

Skrevet

Bare ha is i magen, og si det som det er. :) Ingen grunn for han å bli sinna på deg, du vet jo ikke om det er du som har ripet den. Ta evt turen innom et verksted og få taksert skaden før du sier noe.

Skrevet

Bare si det som det er. Han blir gjerne fortvilet, men sånt skjer. Det kunne like så godt vært han som var uheldig. Det ordner seg :)

Skrevet (endret)

Du har da laget en tråd om dette før, og fått en ca pris på reparasjonen og du har fått tilbakemelding om hva du burde gjøre angående typen din.

Endret av -Leon-
Skrevet

Hadde mannen blitt så sur at jeg gruet meg for å fortelle noe til han, hadde jeg revurdert forholdet, det høres ikke behagelig ut med et slik forhold. Særlig dersom det ikke er sikkert at det er din feil en gang.

Jeg har krasjet for 45 000 kroner en gang. Fortalte det med en gang. Ikke et vondt ord om meg eller noe sinne, selv om det var jeg som var idiot og kjørte inn i en parkert bil. Han visste jo at jeg ikke hadde gjort det med vilje.

• Liker 1
Skrevet

Som en man som tar bil litt for alvorlig, så vil jeg anbefale å fortelle det med en gang.

Hvis du venter virker det som at det er din skyld og du vil skjule det.

Det er ikke din skyld noen ikke kan kjøre bil og i tillegg ikke sier ifra når de bulker

bilen din når den står parkert.

Hvis han blir sint så er nok stress over det som er skjedd, ikke at han er sint på deg.

Første skaden på ny bil er alltid trist.

Lykke til

Skrevet

Mannen min er akkurat sånn han også, og jeg presterte å rygge i garasjen ifjor. Fant ut at det beste bare var å si det med en gang, slippe å grue seg. Han var irritert i en time eller noe, så var det glemt. Men han sier fremdeles "har du vraka bilen nå eller?" Når jeg ringer han :P

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...