AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #1 Skrevet 23. februar 2014 Hei. Jeg har mottatt en faktura fra en helsetjeneste (ikke fastlege). Jeg hadde tydeligvis blitt tildelt en time hos dem (dette var en øyelege), og de mente de hadde sendt innkallelse. Jeg mottok aldri en slik innkallelse, og gikk derfor selvfølgelig glipp av timen. Er det rett og rimelig at øyelegen dermed kan kreve penger for at jeg ikke har møtt opp? Jeg føler selv dette er urimelig, mtp. at jeg ikke var klar over at jeg hadde timen. Fikk fakturaen i går, har ikke kunnet ringe enda siden det er helg. Tenkte å spørre her om råd før jeg ringer i morgen, siden jeg er usikker på hvilke rettigheter jeg har.Anonymous poster hash: 66572...895
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #2 Skrevet 23. februar 2014 Du ringer og sier at du bestrider kravet fordi du aldri har mottatt noen innkallelse. Er ikke det bra nok, gjør du det samme skriftlig. Da kan det ikke sendes til inkasso. Anonymous poster hash: cb03e...2b0 6
Thorn Skrevet 23. februar 2014 #3 Skrevet 23. februar 2014 Jeg opplevde dette med tannlegen, de slettet regningen da jeg ringte og forklarte saken. Det pleier å ordne seg
Tiarra Skrevet 24. februar 2014 #4 Skrevet 24. februar 2014 Samme skjedde med med min gamle fastlege. Jeg sa i fra, men de var litt vanskelige og mente at jeg skulle betale. Jeg betalte ikke. Det har gått 7-8 år, har ikke sett til purringer eller inkasso siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå