Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kjæreste som jeg har vært sammen med i 8 mnd og som jeg er veldig glad i. Han er snill og god og stiller alltid opp for meg når jeg trenger ham. Men vi har veldig ulike personligheter, noe som fører til at vi krangler en del. Det er først og fremst disse kranglene som sliter meg ut, da han har en veldig umoden og manipulerende måte å krangle på. Nesten hver eneste gang jeg prøver å ta opp ting i forholdet vårt på en saklig måte, så går han med en gang i selvforsvar og kjører taktikken "angrep er beste forsvar". Han blir usaklig, beskylder meg for å hakke og pirke på han og forteller meg alt jeg gjør feil, som kan være alt fra å legge meg på sofaen når han snorker så han må sove på soverommet alene, til å prioritere venner foran å være sammen med han (sannheten er at jeg knapt har vært sammen med venner etter at jeg ble sammen med ham, mens han fortsatt treffer kompisene ofte).

Jeg blir så utrolig sliten av at vi ikke kan ha konstruktive og saklige samtaler om forholdet vårt uten at det skal ende opp i disse usaklige kranglene. I tillegg tar han sjeldent selvkritikk og det virker som han totalt mangler selvinnsikt på enkelte områder. Som regel unnskylder han seg etter krangelen og sier at han skal skjerpe seg, men så er det på'an igjen med de samme gamle sakene i neste krangel. Jeg vet at han har vært mye usikker i oppvoksten, og fortsatt sliter med litt lav selvtillit. I tillegg er han ganske uerfaren med forhold, og er en veldig følsom person. Noe som også er positivt, da han er en tvers igjennom snill og god. Denne "emosjonelle umodenheten" hans begynner dog å tære så pass mye på forholdet at jeg ikke vet om det er verdt det. Jeg kan føle meg utslitt i flere dager etter en krangel, og merker at jeg er mindre sliten når jeg holder meg borte fra ham noen dager.

Kan man få slike folk til å innse hvor ødeleggende oppførselen deres er, eller er eneste løsning å forlate ham? Det skal nevnes at han er 35 år, så det er vel neppe noe håp om at han skal "vokse det av seg".

Anonymous poster hash: eab2e...807
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dump han...

Anonymous poster hash: 3c277...16b

• Liker 2
Skrevet

Dump han...Anonymous poster hash: 3c277...16b

Standard svar på KG...

• Liker 1
Skrevet

Standard svar på KG...

Greit nok, men er det så veldig mye annet fornuftig å gjøre da?

• Liker 2
Skrevet

Kan dere som sier at jeg skal dumpe han vennligst utdype litt? Jeg er som sagt veldig glad i denne mannen og han har mange gode kvaliteter. Men jeg ser jo at det ikke kan fortsette slik...

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Kan dere som sier at jeg skal dumpe han vennligst utdype litt? Jeg er som sagt veldig glad i denne mannen og han har mange gode kvaliteter. Men jeg ser jo at det ikke kan fortsette slik...

Tror du han kunne være villig til å være med deg til parterapi, hvis du ville forsøke det? Jeg forstår at det er slitsomt å måtte veie sine ord hele tiden og at det blir stadige krangler.

Endret av Arabella
  • Liker 1
Skrevet

Hadde TS fått det samme svaret hvis det var omvendt? At det var en mann som ble sliten av dama si..?

Skrevet

Dump han...

Anonymous poster hash: 3c277...16b

Enig.

Standard svar på KG...

Kanskje, men det forholdet der er jo destruktivt. Skal ts vente til hun er helt nedkjørt før hun dumper han?

Enig

Hadde TS fått det samme svaret hvis det var omvendt? At det var en mann som ble sliten av dama si..?

Ja.

Anonymous poster hash: d0cab...0ab

• Liker 1
Skrevet

Tror du han kunne være villig til å være med deg til parterapi, hvis du ville forsøke det? Jeg forstår at det er slitsomt å måtte veie sine ord hele tiden og at det blir stadige krangler.

Jeg var sammen med en slik fyr. Det var bare ord og atter ord hele veien. Han tok aldri initiativ til å ordne opp i problemene.

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg var sammen med en slik fyr. Det var bare ord og atter ord hele veien. Han tok aldri initiativ til å ordne opp i problemene.

Da går man jo lei til slutt. Er bedre å være alene da.

• Liker 1
Skrevet

Ja helt klart

Skrevet

Enig. Kanskje, men det forholdet der er jo destruktivt. Skal ts vente til hun er helt nedkjørt før hun dumper han? Enig Ja. Anonymous poster hash: d0cab...0ab

Ja helt klart

Forstår grunnen til at skilsmisseraten i Norge er så høy...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...