Gå til innhold

Gratis ransler til 1- klassinger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hadde vært noe det,for alle førsteklassinger og deres foreldre.

Flott start på skolen og billig for foreldrene.

Kanskje knalle farger,men hvem bryr seg om det om småunga synes bedre i trafikken.

http://www.eidskog.kommune.no/default2.asp...md_ID=5590&pf=&

Tenk om det var sånn i kommunen her jeg bor også. :):):):)

Flott tiltak av de kommunene som får til å gjennomføre noe sånt.

Er det mange kommuner i Norge som har denne ordningen???? :o :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i Trondheim har vi hatt den ordningen med gratis sekker til alle 1 klassingene noen år,kjempebra ordning mener jeg. :tunge1:

Gjest Tabby
Skrevet

Jeg trodde alle 1.klassingene fikk sånne sekker jeg, at det var en ordning som ble innført da de satte ned alderen for start på skole til 6 år. Mener begrunnelsen var at de er så små og ikke var klare for å bevege seg i trafikken egentlig, siden de ofte glemmer å se seg for når de krysser vegen og slikt, at det da var viktig at de syntes, og at bilister kunne se at disse var ekstra små.

Gjest gjesta
Skrevet

Ikke alle kommuner nei - i Bergen kommune får førsteklassingene caps og refleksvest.

Skrevet

Aner ikke om det er sånn her jeg bor, men det var i hvertfall en kjempeflott idè!

Skrevet
Ikke alle kommuner nei - i Bergen kommune får førsteklassingene caps og refleksvest.

Det samme hos oss - Akershus. :enig_animasjon:

Gjest Tabby
Skrevet

Det viktigste er jo uansett at de får noe som gjør dem synlige.

Skrevet

Her jeg bor får vi det. Og det er lysende "farger" på disse så alle kan se at det er 6 åringer som er ute og går.

Gjest anonymus
Skrevet

De fleste kommunene i dette landet har dårlig økonomi. å da bruke penger på å kjøpe ransler syntes jeg er helt latterlig. Dette bør da foreldrene kunne kjøpe selv.... Prioriter pengene til viktigere ting!!! (og nå sier jeg ikke at å være synlige i trafikken ikke er viktig, bare at dtte bør være foreldrenes ansvar)

Skrevet

I Tromsø kommune får alle 1. klassingene gratis ransler. De er knall-oransje og synes godt. Det synes jeg bare er bra. Da vet alle at her går en 1. klassing. Det er kjempefine sekker som er anatomisk rette for små rygger.

De er sponset av Statens vegvesen. Rart at ikke alle kommuner har en slik ordning egentlig. De får en veldig fin "samhørighet" når de vandrer avgårde med lik sekk på ryggen. Alle har pyntet sin sekk på sin måte, med små bamser og lignende. De er så søte så...

Men jeg har fått klar beskjed om at nå som hun skal begynne i 2. klasse, skal hun ha ny sekk, og den skal være ROSA!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...