Gå til innhold

Noen her som har Hellstrøm stekepanne?

Gjest Crazycatlady

Anbefalte innlegg

Gjest Crazycatlady

Kjøpte meg en i går og gjorde alt som stod på, men når jeg skulle steke så ble alt svidd fast i bunnen. Hadde ikke spesielt høy varme heller.

Nå har jeg gjentatt det med at man skal varme oljen i panna, og vaske den.

Har også smurt den inn med olje.

Vil jo helst kunne bruke den. Brukte jo ikke 1000 kroner på noe som ikke kan brukes.

Noen som har råd til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mary Quant

Jeg har pannen.

Kjøpte den fordi jeg ville ha en panne som var stål overalt - og uten belegg inni.

Har ikke merket at maten setter seg fast, men jeg bruker den lite av den grunn at den er så vanvittig tung.

Hadde den ikke vært så tung, så hadde den vært genial.

Grunnen til at jeg synes den er altfor tung er at jeg liker å kunne holde pannen i den ene hånden mens jeg tar ut maten med den andre hånden. Dette er litt vanskelig, synes jeg - pga tyngden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en i går og gjorde alt som stod på, men når jeg skulle steke så ble alt svidd fast i bunnen. Hadde ikke spesielt høy varme heller.

Nå har jeg gjentatt det med at man skal varme oljen i panna, og vaske den.

Har også smurt den inn med olje.

Vil jo helst kunne bruke den. Brukte jo ikke 1000 kroner på noe som ikke kan brukes.

Noen som har råd til meg?

Vet ikke hvilken panne du har, men jeg har stålpanne selv.

Det er viktig å ha riktig temperatur. Da vil det du steker danne en stekeskorpe fort, som slipper underlaget. Det betyr ikke at det ikke blir sittende igjen små rester i bunnen. Når man er ferdig å steke, før man tar av varmen heller man kaldt vann eller kraft i pannen. Disse restene vil da slippe bunnen og du får lagd en fantastisk sky som du enten kan bruke som saus eller ta vare på for bruk i suppe senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...