Gå til innhold

Flere enn meg som syns det er vidunderlig å være alene hjemme i noen dager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært samboer i 9 mnd,og jeg har ei på 6 år som vi har annehver uke.

Vi går somregel ut sammen når vi har fri,og når han er ute (kino,spillkveld osv) er han hjemme tidlig. Så vi er ikke noe natteranglere.

Vi er i full jobb og har Hektiske dager.

Denne helga er han på kurs og jeg sto opp til tomt hus. Vi har så og si null kontakt når han eller jeg er på kurs, for å være 100% til stede og ikke bli distrahert av sussenusselige meldinger.

Kaffekopp, avokado og litt annet snacks kombinert med litt søndagssøppel på tv. Aaaaaah!! Hærlig!

Gleder meg som en unge til han kommer hjem, men dette var sabla deilig også ass.

Det et vel lov til å kose seg alene? For jeg kjenner også ekstra mye på hvor høyt jeg elsker den vidunderlige mannen, og gleder meg til å høre hvordan han har hatt det.

Anonymous poster hash: ecd24...673

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alenetid er gull! Jeg har ikke barn, men elsker å ha huset for meg selv alikevel de gangene jeg har fri og han jobber.

Skrevet

JA! :Nikke:

Jeg har ikke barn da, men elsker å være alene hjemme. Tror jeg har litt introverte tendenser, så er helt avhengig av å ha litt alene-tid innimellom.

Skrevet

Alenetid er gull! Jeg har ikke barn, men elsker å ha huset for meg selv alikevel de gangene jeg har fri og han jobber.

Ganske digg ja :) syns også det er befriende at vi ikke ringer og melder i tid og utid. Fikk en Melding i går kveld hvor det sto "hei skatten :)" da holdt hjertet mitt på å hoppe ut. Følte meg som den kleine fjortisen hehehe :)) superdigg :)))

Ts

• Liker 1
Skrevet

JA! :Nikke:

Jeg har ikke barn da, men elsker å være alene hjemme. Tror jeg har litt introverte tendenser, så er helt avhengig av å ha litt alene-tid innimellom.

Skikkelig Zen-modus hehe :))

Ts

Gjest Sitronen
Skrevet

Jeg har brukt å ha to faste alenehelger i året, og nå når jeg ikke har disse alenehelgene lenger, kjenner jeg hvor mye jeg savner å ha dem. :)

Selv om jeg synes det er koselig når de kommer hjem igjen, har jeg aldri vært av dem som savner mann og barn når de er borte noen dager, og har faktisk problemer med å forstå de som bruker sin alenetid på å "sutre" over hvor mye de savner den, eller dem som er borte.

(Altså, jeg aksepterer at de savner partner/barn, men jeg skjønner ikke årsaken til et så stort savn etter så kort tid)

Nyt alenetiden din!

• Liker 2
Skrevet

Det er fantastisk innimellom :)

Skrevet

Tror det er viktig å kunne være bort fra hverandre og nyte litt alenetid.

Skrevet

Jeg har brukt å ha to faste alenehelger i året, og nå når jeg ikke har disse alenehelgene lenger, kjenner jeg hvor mye jeg savner å ha dem. :)

Selv om jeg synes det er koselig når de kommer hjem igjen, har jeg aldri vært av dem som savner mann og barn når de er borte noen dager, og har faktisk problemer med å forstå de som bruker sin alenetid på å "sutre" over hvor mye de savner den, eller dem som er borte.

(Altså, jeg aksepterer at de savner partner/barn, men jeg skjønner ikke årsaken til et så stort savn etter så kort tid)

Nyt alenetiden din!

Tror mange av disse som blir så innmari lei seg når de blir "forlatt" er at de kjenner på gamle følelser av svik fra barndommen. Og når de finner seg en make så legger de ansvar for følelsene sine på de slik at de skal bli tatt vare på slik de ønsket og hadde behov av da de var små. Når de ikke får disse behovene dekket av sin utvalgte, så tror jeg de traumarepeterer så til de grade og kjenner på gamle følelser av svik, som ikke har NOE å gjøre med nåværende kjæreste. Men vi mennesker er avhengige av å finne grunner til følelsene våre og da blir det enkelt å skylde på at typen er et rævhål.

Ts

Skrevet

Det er fantastisk innimellom :)

Nyter det :) Aner ikke når han kommer hjem i dag , men håper jeg rekker å lage noe skikkelig digg middag. Er nemlig han som er kjøkkeneksperten, så ville vært tidenes overraskelse om jeg sto klar med maten for en gangs skyld hehehe

Ts

Skrevet

Nyter det :) Aner ikke når han kommer hjem i dag , men håper jeg rekker å lage noe skikkelig digg middag. Er nemlig han som er kjøkkeneksperten, så ville vært tidenes overraskelse om jeg sto klar med maten for en gangs skyld hehehe

Ts

Jaa, da blir han sikkert kjempeglad :) Kos deg siste tida idag, og når han kommer hjem ;)

Skrevet

Alenetid er for meg både viktig og veldig deilig. Kjæresten har det på akkurat samme måte som meg. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Sitronen
Skrevet

Tror mange av disse som blir så innmari lei seg når de blir "forlatt" er at de kjenner på gamle følelser av svik fra barndommen. Og når de finner seg en make så legger de ansvar for følelsene sine på de slik at de skal bli tatt vare på slik de ønsket og hadde behov av da de var små. Når de ikke får disse behovene dekket av sin utvalgte, så tror jeg de traumarepeterer så til de grade og kjenner på gamle følelser av svik, som ikke har NOE å gjøre med nåværende kjæreste. Men vi mennesker er avhengige av å finne grunner til følelsene våre og da blir det enkelt å skylde på at typen er et rævhål.

Ts

Du har nok rett i noen tilfeller, men jeg tror det kan være mer sammensatt, og at det er like mange årsaker som det er mennesker som "savner" sterkere enn "alle andre".

For eksempel har jeg noen venninner som alltid "savner mannen såååå mye" to timer etter at mannen har reist på jobbreise, eller guttetur.

Noe av denne "sutringen" tror jeg kommer av at det er forventet at de skal gi uttrykk for å føle savn, og at det å gi uttrykk for at det er deilig med alenetid blir sett på som synonymt med problemer på hjemmebane.

De vil ikke innrømme at de synes det er godt å være alene.

Dette tror jeg, fordi jeg, når jeg har gitt uttrykk for at det er deilig å være alene noen dager, alltid har måttet forsvare meg.

Men så har vi også de som av ulike årsaker ikke liker å være alene, og de som er usikre når de ikke har kontroll på hva partneren gjør til enhver tid.

Skrevet

Åsså er det friendsmaraton :-O

Har arrangert en liten labbetur med noen bekjente,så er spent på hvordan det går. Gøy å bli kjent med nye mennesker

Ts

Skrevet

Du har nok rett i noen tilfeller, men jeg tror det kan være mer sammensatt, og at det er like mange årsaker som det er mennesker som "savner" sterkere enn "alle andre".

For eksempel har jeg noen venninner som alltid "savner mannen såååå mye" to timer etter at mannen har reist på jobbreise, eller guttetur.

Noe av denne "sutringen" tror jeg kommer av at det er forventet at de skal gi uttrykk for å føle savn, og at det å gi uttrykk for at det er deilig med alenetid blir sett på som synonymt med problemer på hjemmebane.

De vil ikke innrømme at de synes det er godt å være alene.

Dette tror jeg, fordi jeg, når jeg har gitt uttrykk for at det er deilig å være alene noen dager, alltid har måttet forsvare meg.

Men så har vi også de som av ulike årsaker ikke liker å være alene, og de som er usikre når de ikke har kontroll på hva partneren gjør til enhver tid.

Det har du rett i. Jeg har også vært der. Men da har jeg vært veldig uærlig i hvordan ståa har vært generelt i forholdet. Det var i et tidligere forhold for 6 år siden.

Ts

Skrevet

I iåmine forhold som ikke varte evig elsket jeg det. Nå som meget lykkelig gift kunne jeg ikke tenke meg,at noe er bedre enn å tilbringe tid sammen.

Anonymous poster hash: 53460...a38

Skrevet

Skjønner deg godt, TS. Selv er jeg avhengig av alenetid med jevne mellomrom, så tror nok jeg bør finne meg noen som også liker det. :) Det trenger ikke å dreie seg om flere dager, men en time eller to på kveldstid med huset for meg selv en gang i blant er gull verdt. Jeg har mange mennesker rundt meg hver dag på jobb, og bor i en tettbygd by, så selv om jeg er glad i folk og selskap generelt så trenger jeg et outlet av og til.

Eksen var veeldig motsatt. Vi bodde på 40kvm, og med mindre vi hadde felles planer så droppet han som regel det meste han var invitert med på uten meg, som pils med jobben, henge med kompiser ect. Jeg prøvde å hinte om at han gjerne måtte finne på noe uten meg også, men han sa at han ikke orket og heller ville være hjemme. På et år så var jeg vel alene hjemme en 3-4 ganger (mens han jobbet overtid), så jeg skjønte at det var på tide å flytte ut når jeg alltid håpet at trafikken skulle være treig slik at jeg rakk 15 minutters alenetid, haha huff.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...