Gå til innhold

Stikkontakt løsnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp flyttet inn i ny leilighet. Jeg oppdaget ganske tidlig at flere av stikkontaktene var ganske løse, slik at jeg må være forsiktig når jeg drar ut støpsel. Den ene stikkontakten løsnet nesten med en gang og falt helt ut. Er dette elektrikerarbeid? Det er ganske irriterende å betale mye for noe som burde vært i orden da jeg kjøpte leiligheten, og det er jo bare å skru i to skruer, samtidig er jeg livredd for alt slikt og pleier å spør pappa om å bytte vanskelige lyspærer. Hvis det ikke kan gjøres av bekjente så kommer jeg sikkert til å vente til flere andre detter ut for å slå det sammen, men akkurat denne stikkontakten trenger jeg egentlig ukentlig. Og hvis det er elektrikerarbeid, gjelder dette også de som er litt løse? Eller kan jeg stramme dem opp for å forebygge løsning?

Agh, hvorfor er det ikke noen av de fjorten malplasserte stikkontaktene som datt ut heller? Det har vært noen svært kreative utbyggere i arbeid her :D

Anonymous poster hash: bccff...46a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få en elektriker på befaring og gå over ALT det elektriske.

Skrevet

Gå over ALT det elektriske? Hvorfor det?

Skrevet

Skru av strømmen (hovedbryter) og stram til. Det klarer du selv. Men det er uansett en god idé å få en elektriker til å sjekke anlegget ditt. Leier du, må du si fra til huseier, da gjør du ingenting selv.

Skrevet

Jeg eier og det er nybygg og det høres litt overdramatisk ut at jeg skal betale for at noen sjekker anlegget.

Hovedbryter vet jeg ingenting om, men kan nok tvinge en handykvinne jeg kjenner til å se på det.

Skrevet

Er det helt nytt, ville jeg reklamert. Da skal slikt være i orden. Hovedbryteren din må du finne ut hvor er. :-)

• Liker 1
Skrevet

Sjekk alle kontakter, det var det jeg mente. Kontakt det firmaet som har hatt oppdraget. De er sikkert interessert i å ordne opp uten at hovedentreprenør blir blandet inn, om ikke så kontakter du selger.

Gå over ALT det elektriske? Hvorfor det?

Skrevet

Er det nytt så ville jeg jeg sagt ifra! Ja, det er en veldig simpel jobb, derfor det er helt surrete at det ikke er i orden! Men, er det selve stikkontaktene (dekslene og der ledningene er festet i) som løsner, eller hele den røde boksen?

Skrevet

Skru av strømmen (hovedbryter) og stram til. Det klarer du selv. Men det er uansett en god idé å få en elektriker til å sjekke anlegget ditt. Leier du, må du si fra til huseier, da gjør du ingenting selv.

I de fleste tilfeller er det ikke bare å skru til.

I mange nybygg nå brukes det en type røde bokser fra Elko, og ringene i disse løsner stort sett alltid. Elendig patent, og dette er i utgangspunktet en garantisak, hvis huset er relativt nytt. Du kan klare å fikse det selv, men det er vanskelig å forklare her hvordan man gjør det, da denne ringen må skrus til med nye skruer.

Elektriker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...