AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #1 Skrevet 23. februar 2014 Og jeg takler nok avslag dårlig, og legger gjerne mer i det enn det som godt er. F.eks; inviterte til fest forrige helg, var tidlig ute slik at folk kunne få sjanse til å skaffe seg barnevakt osv. Var noen få som ga beskjed om at de kom, men så avlyste de i siste liten. En del kom ikke med noe svar, så da jeg spurte dem noen dager før festen om de kom eller ikke, var de litt unnvikende, visste ikke ennå osv. Da tolker jeg det som at de egentlig ikke har lyst å komme, men at de er redde for å bare si nei. Endte med at vi var 3 stk som satt her på "fest," noe som var veldig koselig, men litt sårt at så mange tydeligvis ikke ville komme. Et annet eksempel er at vi hadde avtalt å reise på ferie med et vennepar i sommer. Plutselig ville de ikke likevel, fordi de heller vil på hytten og pusse opp der. Vi har da spurt flere andre par, men ingen har lyst å reise med oss. Vi blir heller aldri invitert til noen i helgene, selv om vi ofte inviterer selv, både på middag eller bare et kakestykke. I sum gjør dette meg veldig sår, og jeg lurer på hva som er galt med oss, siden det er så få som vil omgås oss. Nå høres jeg veldig sytete ut i dette innlegget, men det er fordi jeg er litt fed up på dette akkurat nå. Tror vi oppfører oss ganske normalt når vi er sammen med andre folk, og er normalt oppegående folk på de fleste områder. Som nevnt innledningsvis takler jeg avvisning dårlig av en eller annen grunn, og har nok en tendens til å legge mer i avslag enn det som er ment. Noen som har forslag til hvordan vi kan ordne dette? Det er ikke så lett å spørre folk rett ut om de ikke har lyst å være med oss. Anonymous poster hash: 18de5...47d
tore55 Skrevet 23. februar 2014 #2 Skrevet 23. februar 2014 Man skal kjenne hverandre godt for å dra på ferie med venner. vi har aldri gjort det. mht fest og besøk så synes jeg det er dårlig når folk ikke sier fra eller står ved en avtale. må vel bare snakke med dem. vi har gitt opp slike venner. man må ønske å være sammen 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #3 Skrevet 23. februar 2014 De er sikkert bare ikke så interessert, har nok med sitt. Jeg ville ikke fortsatt å invitere de som har avslått, men la det være opp til dem å ta initiativ til bake neste gang. På den måten finner du jo ut hvem som er interessert. Gi oppmerksomhet til de som gir noe tilbake, og prøv å bli kjent med nye. Anonymous poster hash: b839c...dce 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #4 Skrevet 23. februar 2014 Det er nok en del som ikke liker å dra på ferie med andre par heller. Jeg vil bare dra på ferie med kjæresten alene, for det er jo da vi virkelig får tid for hverandre og å oppleve ting sammen. Anonymous poster hash: b839c...dce 3
Hecubaa Skrevet 23. februar 2014 #5 Skrevet 23. februar 2014 Det er nok ikke dere det er noe feil med. Det er heller det at folk har nok med sitt og at i en travel hverdag frister kanskje fest generelt mindre enn å ligge på sofaen en kveld. Det er uansett frekt å ikke svare på en invitasjon.. 1
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2014 #6 Skrevet 28. februar 2014 Forfriskende med par som faktisk vil være sosiale, selv om det bare er med andre par.
Marie90 Skrevet 28. februar 2014 #7 Skrevet 28. februar 2014 Tror nok folk har nok med seg selv veldig ofte, spesielt naar de har familie. Hva med vennene dere hadde foer dere traff hverandre? Har de slaatt seg til ro eller er de single? Har dere mistet kontakten? Det er jo ikke som om man slutter aa like noen etter de har giftet seg (hvis man er gode venner i utgangspunktet), da er det vel heller hverdagen som staar i veien. Jeg er uansett enig i at det er frekt aa ikke svare paa en invitasjon. Tror nok alle kan identifisere seg med folelsen av aa bare ville late seg hjemme etter en lang dag i stedet for aa dra i middag. Men det er viktig aa tenke paa hva slags signaler man gir og at det kan oppfattes saarende.
Måndagsbarn Skrevet 28. februar 2014 #8 Skrevet 28. februar 2014 Jeg er i et avstandsforhold, og det blir naturlig nok ganske annerledes- men det er ihvertfall slik at når vi først har tid sammen (helger, ferier etc) så vil vi være bare oss. Nå har vi riktignok en løs avtale om å ta en interrail-reise sammen med et annet par vi kjenner, men jeg kjenner meg igjen i at vi ikke vil omgås andre så mye når vi først er sammen. Men da gir vi selvfølgelig beskjed om hvorfor! Synes det er minimum, og ville også sluttet å invitere de som ikke gir noen beskjed overhode.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 28. februar 2014 #9 Skrevet 28. februar 2014 Man skal kjenne hverandre godt for å dra på ferie med venner. vi har aldri gjort det. mht fest og besøk så synes jeg det er dårlig når folk ikke sier fra eller står ved en avtale. må vel bare snakke med dem. vi har gitt opp slike venner. man må ønske å være sammen Tull. Jeg fikk med en bekjent på reise 1 uke før flyet gikk. Morsomste ferien jeg har vært på
septemberbrura Skrevet 28. februar 2014 #10 Skrevet 28. februar 2014 Og jeg takler nok avslag dårlig, og legger gjerne mer i det enn det som godt er. F.eks; inviterte til fest forrige helg, var tidlig ute slik at folk kunne få sjanse til å skaffe seg barnevakt osv. Var noen få som ga beskjed om at de kom, men så avlyste de i siste liten. En del kom ikke med noe svar, så da jeg spurte dem noen dager før festen om de kom eller ikke, var de litt unnvikende, visste ikke ennå osv. Da tolker jeg det som at de egentlig ikke har lyst å komme, men at de er redde for å bare si nei. Endte med at vi var 3 stk som satt her på "fest," noe som var veldig koselig, men litt sårt at så mange tydeligvis ikke ville komme. Et annet eksempel er at vi hadde avtalt å reise på ferie med et vennepar i sommer. Plutselig ville de ikke likevel, fordi de heller vil på hytten og pusse opp der. Vi har da spurt flere andre par, men ingen har lyst å reise med oss. Vi blir heller aldri invitert til noen i helgene, selv om vi ofte inviterer selv, både på middag eller bare et kakestykke. I sum gjør dette meg veldig sår, og jeg lurer på hva som er galt med oss, siden det er så få som vil omgås oss. Nå høres jeg veldig sytete ut i dette innlegget, men det er fordi jeg er litt fed up på dette akkurat nå. Tror vi oppfører oss ganske normalt når vi er sammen med andre folk, og er normalt oppegående folk på de fleste områder. Som nevnt innledningsvis takler jeg avvisning dårlig av en eller annen grunn, og har nok en tendens til å legge mer i avslag enn det som er ment. Noen som har forslag til hvordan vi kan ordne dette? Det er ikke så lett å spørre folk rett ut om de ikke har lyst å være med oss. Anonymous poster hash: 18de5...47d MÅ dere dra på ferie med venner, da? Som andre nevner, akkurat ferietur er ikke noe man planlegger med folk uten at man kjenner hverandre veldig godt. Selv foretrekker jeg å reise som par/ familie, det gjør alt mye enklere. Vanskelig å vite hvorvidt du legger for mye i avslag, enten det gjelder ferieplaner eller fest. Det viktigste er hva du gjør med det i etterkant og fremover. La være å invitere folk som gjentatte ganger avlyser eller ikke gjengjelder invitasjoner. Søk opp nye miljøer og finn andre venner.
kaprifolen Skrevet 28. februar 2014 #11 Skrevet 28. februar 2014 Vi har det periodevis litt på samme måten. Men når man tenker seg litt om, ser jeg at det nok ikke hadde så mye med oss å gjøre, men med familiesituasjon, krevende jobber/studier, energinivå etc. Og ferieturer synes jeg hvertfall ikke du skal ta personlig: jeg kunne absolutt ikke tenkt meg å reise på ferie med venner på den måten før, ferietid er kjærestetid. I dag er vi foreldre, og ting er litt annerledes. Vi har ett vennepar med barn på samme alder, samme holdninger til ting etc, og vi kunne nok reist på ferie sammen. Litt sammen, litt hver for oss, passe hverandres barn en kveld hver osv.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #12 Skrevet 28. februar 2014 Hvor gamle er dere? Fest er noe folk ikke nødvendigvis prioriterer lenger, etter en viss alder. Da er det middager som gjelder. Så da er det ikke så rart folk avlyser, når alt du stiller med er chips og musikk. Beklager, men sånn er det å bli voksen. Å finne andre par å reise på ferie med er utrolig vanskelig for de fleste av oss. Det skal virkelig klaffe mellom alle fire for at det skal være en bra ferie, og mange sliter med å ha nok tid til bare hverandre i hverdagen. Foreslår at dere heller inviterer ett eller to vennepar og gjør en bra middag ut av det. For at man skal prioritere en barnevaktkveld OG en fyllesyk dagen derpå, må det være verdt det! Anonymous poster hash: ecc9b...a50 1
Verpus Skrevet 28. februar 2014 #13 Skrevet 28. februar 2014 Hva med å invitere til noe roligere og kortere, og sjeldnere? Er sikkert lettere for folk å komme om de kan ha med barn, og det kun er en kort visitt med kaffe og boller feks. Om dere også inviterer litt sjeldnere (nå vet jo ikke jeg akkurat hvor ofte dere gjør det), så er det kanskje flere som har muligheten. Med tanke på at de fleste skal rekke jobb/skole, familiebesøk, vennebesøk, trening og alt annet. Hvis det er alt for ille, hadde jeg fortsatt å invitere de som svarer, og funnet noen andre som er hyggeligere å be enn de som aldri virker interesserte. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå