Enilorac Skrevet 23. februar 2014 #1 Skrevet 23. februar 2014 Det begynte i går kveld, og jeg var sikker på at hun bare hadde bark i halsen fordi vi er på hytta og hun går stadig å stjeler en vedkubbe. Men når dette da varte fra i går kveld, gjennom hele natten og nå fortsetter i dag tidlig med høye harkelyder hvor hun kaster opp vann og slim så tenker jeg at det ikke kan være noe som bare sitter fast. Det jeg begynner å tenke er kennelhoste... Det har seg nemlig slik at jeg gikk tur i skogen, så kommer det en valp fra samme nabolag i hundre mot oss. Jeg tenker "åå så koselig, litt lek". Men så roper eiern 20 meter bak i stien "STOP HUN HAR KENNELHOSTE" seriøst? du slipper valpen som du ikke har innkalling på løs i skogen med kennelhoste. For det første skal de vel ikke løpe rundt når de er syke, og det er ekstremt smittsomt. Det har kanskje gått en uke nå fra møtet, og nå hoster hunden min. Ååååh merker at jeg ikke er stor fan av de nå... Er det slik at man behandler hunden for kennelhoste hvert år? Hunden min er akkurat 1 år, så skal snart på årskontroll. Trodde nemlig at det holdt, men det er vel nye virus hvert år eller? Så da lurte jeg egentlig på om det er noe jeg kan gjøre nå før jeg ringer veterinær i morgen for å høre hva dette er for noe, er jo ikke 100% sikker enda. Noe jeg kan gi henne for å forbedre det, kan hun få mat som vanlig og er det bra å drikke mye? Hva gjorde dere når hunden hadde kennelhoste? Noe jeg skal tenke på?
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #2 Skrevet 23. februar 2014 Den behandles ikke, men du kan gi kennelhostevaksine hvert år.Anonymous poster hash: 8f060...6dd
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #3 Skrevet 23. februar 2014 Du kan ringe veterinær vakttelefon og få tips til hva du bør gjøre inntil imorgen. http://www.dyreklinikk.no/kunnskap/fagartikler/kennelhoste.html http://www.nettdyrlegen.com/artikler/hund/infeksjoner-og-parasitter/kennelhoste-hund/277 Anonymous poster hash: 1e6b4...a67
Omnivore Skrevet 23. februar 2014 #4 Skrevet 23. februar 2014 Det er dumt å ha kennelhostedyr løse med fare for å infisere andre. Har du hatt kontakt med andre hunder? Gi de beskjed og hold hunden din unna andre hunder. Når dyra her hadde kennelhoste så åt de dårlig og snørra fælt, men de hostet ikke heldigvis. Kan hende vetten har noen kjærringråd for å lette plagene, men vanligvis gjør de ikke noe og det går over som en vanlig forkjølelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå