AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #21 Skrevet 25. februar 2014 Kvifor skiftar du når det blir fest, då? Trur du ikkje det er same grunnen? Nei det tror jeg ikke.. Skifter fordi jeg ikke vil søle på den (klarer alltid å søle på meg i fylla) og det er mye lettere å danse en hel kveld i kjole enn i bunad. I tillegg er det veldig tungt å gå med bunad fra 12 på dagen til 3 på natta.. Der jeg kommer fra er det i alle fall vanlig å komme i bunad i kirka og til middag og skifte til kvelds, men mulig det er helt annerledes andre steder i landet. Anonymous poster hash: 7dab2...6cc
Athene Skrevet 25. februar 2014 #22 Skrevet 25. februar 2014 Hvorfor ville du aldri brukt den i bryllup? Bare lurer Selv bruker jeg min på 17 mai, dåp, konfirmasjon og bryllup. I bryllup har jeg på bunaden i kirka og til middag, men skifter til kjole når det blir fest. Anonymous poster hash: 7dab2...6cc Kunne godt brukt bunad i kirka, men foretrekker kjole til festen. Både fordi jeg er glad i å pynte meg med flotte kjoler, sminke og opppsatt hår, og fordi bunad ikke er et behagelig plagg på en bryllupsfest. Bunaden er for meg mer en uniform, som passer 17.mai, konfirmasjoner og dåp. (understreker for meg, dette er jo personlig smak og behag), mens et bryllup gir en ypperlig anledning til å pynte seg etter beste evne. Å skifte mellom vielsen og festen er for meg kun stress. Ofte er man jo ikke innom hotellet. Og en bunad krever annen sminke, annet hår og andre smykker enn en kjole, derfor er det tungvint med et skifte midt i feiringen.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #23 Skrevet 25. februar 2014 Bruker den på 17.mai og ved dåp og konfirmasjoner! Anonymous poster hash: 3d689...9b9
Gjest Tigress Skrevet 25. februar 2014 #24 Skrevet 25. februar 2014 Nei det tror jeg ikke.. Skifter fordi jeg ikke vil søle på den (klarer alltid å søle på meg i fylla) og det er mye lettere å danse en hel kveld i kjole enn i bunad. I tillegg er det veldig tungt å gå med bunad fra 12 på dagen til 3 på natta.. Der jeg kommer fra er det i alle fall vanlig å komme i bunad i kirka og til middag og skifte til kvelds, men mulig det er helt annerledes andre steder i landet. Anonymous poster hash: 7dab2...6cc Det er ganske vanleg å ha bunad i kyrkja, men når ein vel å droppe bunaden er det jo av same årsakar som du nemner - det er tungt å gå med, og han er utsett for søl. Ofte har ein jo køyrt langt dit ein skal i bryllaup, og då er det ikkje alltid så greitt med skift, veit du, og stilen er jo ganske annsleis også...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå