Solstrålemamma Skrevet 23. februar 2014 #1 Skrevet 23. februar 2014 Er på jakt etter en god oppskrift på hjemmelaget tomatsuppe gjerne uten hønsebulliong som jeg har fått et tips om tidligere. Takker for de som vil dele!
Surriball Skrevet 23. februar 2014 #2 Skrevet 23. februar 2014 (endret) Løk, hvitløk og litt chili surres olje. Ta opp i én til to bokser hakket tomat (avh av hvor mange du lager til), kanskje en spiseskje tomatpure, pluss litt vann. La det koke, så lenge som du orker. Smak til med salt, pepper, koriander, spisskummen og litt sukker (tomat er surt, blir bedre med sukker i). Jeg synes det er godt å servere med litt revet ost man kan ha oppi, kanskje ha oppi linser, servere med en dæsj pesto og en dæsj rømme. Endret 23. februar 2014 av Stjernesol
Ixnay Skrevet 23. februar 2014 #3 Skrevet 23. februar 2014 Løk, hvitløk og litt chili surres olje. Ta opp i én til to bokser hakket tomat (avh av hvor mange du lager til), kanskje en spiseskje tomatpure, pluss litt vann. La det koke, så lenge som du orker. Smak til med salt, pepper, koriander, spisskummen og litt sukker (tomat er surt, blir bedre med sukker i). Jeg synes det er godt å servere med litt revet ost man kan ha oppi, kanskje ha oppi linser, servere med en dæsj pesto og en dæsj rømme. Jeg har aldri hatt sukker i min tomatsuppe, ellers er den ganske lik, men uten fersk chili. Jeg har brukt cayenne pepper, men skal prøve dette en gang. Legger også til at jeg har brukt ferske tomater, men har sluttet med det etter jeg leste en artikkel om at det ikke spilte noen rolle om man brukte tomater eller tomat på boks (så lenge man kjøper skikkelig hermetikk). Mindre stress - like bra, og omtrent like enkelt som posesuppe, men mange ganger sunnere
Solstrålemamma Skrevet 23. februar 2014 Forfatter #4 Skrevet 23. februar 2014 Det er noen stoffer i hermetikk som visstnok ikke skal være så bra å få i seg iflg Forbrukerrapporten på TV for ca et halvt år siden. Har tenkt å lage hjemmelaget tomatsuppe i dag likevel og følge tips her inne! Gleder meg
Ixnay Skrevet 23. februar 2014 #5 Skrevet 23. februar 2014 Det er noen stoffer i hermetikk som visstnok ikke skal være så bra å få i seg iflg Forbrukerrapporten på TV for ca et halvt år siden. Har tenkt å lage hjemmelaget tomatsuppe i dag likevel og følge tips her inne! Gleder meg Det er også mulig å få knuste tomater i pappbokser. Tror det er Go green som har det, hvis du vil unngå metallboksene.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #6 Skrevet 23. februar 2014 Det er også mulig å få knuste tomater i pappbokser. Tror det er Go green som har det, hvis du vil unngå metallboksene. Eldorado har også i papp Anonymous poster hash: cca32...095
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #7 Skrevet 23. februar 2014 Mæsj en boks hakkede tomater i blender sammen med fløte, creme fraiche eller noe. Så koker du opp med vann, hiver oppi det du vil ha oppi, og serverer. Sånn pleier jeg å gjøre det ihvertfall! Anonymous poster hash: 6cdda...082
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå