AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #1 Skrevet 23. februar 2014 Min samboer har to hunder den ene av de er en gammel rottweiler. Han skvetter på alt så å si hele dagen lang for han klarer ikke å holde på det. Jeg har forsøkt bellbandit uten hell for han bare gnir den av! Vi har nå fått oss en baby som skal begynne å krype om ca 2-3 mnd. Og gulvet er jo dekket med hvite flekker etter hunden så å si hele tiden for jeg klarer ikke å holde rent når han skvetter hele dagen. Det er liksom ikke nok timer på døgnet til å gå med moppen 24/7. Hunden er vel 12 år og full av kreft i tillegg. Og det går jo også utover møblene våres siden samboer har gjort det til vane at de kan være på sofaer osv. Men jeg lurer likevel er tiden inne for å ta han eller tenker jeg egoistisk? Jeg har bare ikke energi til å holde et hus vedlike alene. Og hvordan kan jeg ta det opp med samboer uten at han blir irritert igjen.. ? Anonymous poster hash: d6a20...c79 1
Libertas Skrevet 23. februar 2014 #2 Skrevet 23. februar 2014 Hunden er gammel, og full av kreft som du sier, så jeg ville ikke nølt med å avlive. Ikke av den grunn at den skvetter, men av den grunnen at den er kreftsyk.
lille_fiol Skrevet 23. februar 2014 #3 Skrevet 23. februar 2014 Ja, har den kreft eller er det bare noe du tror? og har dere vært hos veterinær og fått sjekket det? 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #4 Skrevet 23. februar 2014 Min "regel" på min hund er at når den er så gammel at den ikke klarer å holde seg lenger er det på tide å avlive. Dette er noe også dyrlegen har sagt til meg. Anonymous poster hash: 2069c...494 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #5 Skrevet 23. februar 2014 Hva sier veterinæren? Hvite flekker høres jo dessuten ikke normalt ut. Urin er ikke hvitt, så om han skvetter ville det blitt blankgule flekker. Sikker på at det ikke er puss fra en infeksjon? Er han diagnostisert med kreft av veterinæren, og behandles han for det? Har hunden smerter (husk at hunder er flinke til å skjule smerter!), eller har den god livskvalitet? Har den flere gode stunder enn vonde? Man skal ikke holde hunder i live bare fordi de enda klarer å holde seg på bena. Noe av det verste man kan gjøre mot en hund er å la den leve med smerter, kvalme, ubehag og uten mulighet til å løpe i skogen, spore, leke, utforske og kose seg slik en hund skal. Så om hunden faktisk er full av kreft som du sier, så vil jeg påstå at det er på tide å avlive den. Det samme om det ikke er mulig å gjøre noe med disse hvite flekkene du snakker om, enten det er urin eller puss. Hva sier veterinæren om det? Det høres ikke godt ut for hunden. Anonymous poster hash: 95a7d...b8e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå