Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Fast bruker
Skrevet

Jeg sliter med å finne ut om jeg skal fortsette i forholdet eller gå. Et av problemene er hans manglende interesse for hva jeg jobber med. Han vil aldri høre om jobben (ikke sånt kaffe-kjerringsnakk, men fagrelaterte greier). Dette synes jeg er frustrerende, det er viktig for meg at man kan snakke om sånt. Han interesserer seg ikke for fagfeltet i det hele tatt. Jeg mener ikke at han trenger å ha like stor interesse som meg, men å være villig til å høre de gangene jeg har noe jeg vil fortelle.

Sexlivet er også ganske fraværende. Han ønsker mer, men jeg har ikke lyst lenger. Jeg tror at det er fordi vi har så mange problemer, og jeg har begynt å tvile på om dette er mannen i mitt liv.

Vær så snill, kom med noen råd. Jeg er så fortvivlet. Hva vil du ha i et forhold, og hva aksepterer du ikke?

Videoannonse
Annonse
Gjest lmari
Skrevet

Jeg ønsker meg ikke lange diskusjoner om jobben ved middagsbordet - men vil gjerne ha en partner som spør hvordan dagen min har vært, som er noenlunde interessert i hva jeg driver med, og som også gidder å høre på hvis det er helt spesielle ting på jobben.

Men generelt så er det ikke viktig for meg å kunne ha lange, intrikate jobbdiskusjoner med partneren. Jeg jobber i en bransje hvor vi snakker og diskuterer faglige spørsmål hele dagen, og har endel venner i samme bransje, så jeg får min ventil der. Faktisk er det deilig at sambo er i en helt annen bransje, ellers er jeg redd det hadde blitt ganske ensporet hjemme hos oss....

Gjest Mer lytting = mer sex
Skrevet

Problemet her er en klassiker. Han stiller ikke opp på samtaler, hun ikke på sex.

Til ditt spørsmål: JA. Det er fullt mulig å få seg en mann som er villig til å høre på sin kvinne, og hva hun har å fortelle ham fra jobben sin, og om løst og fast.

Det handler om respekt, sosiale antenner, empati og det å bare lytte. Da antar jeg at du lytter til ham? Hvis du gjør det, er det helt rimelig å ønske seg dette tilbake. MANNEN burde vite at nøkkelen til mer sex er kunsten å LYTTE mer til "alt maset" (som menn sier) til sin kvinne. Klarer han det uten å klage, bli det automatisk mer god sex på ham.

Tenk om alle menn forsto dette?

Mer lytting og forståelse (regelmessig) = mer sex.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hmmm.jeg tror ikke det automatisk er noen sammenheng her. Men klart det er viktig å føle at man kan snakke med sin kjære om ting som opptar en. Og jobb er en viktig del av livet for de fleste mennesker. Så jeg ville også bli såret over å møte manglende interesse, iallefall innenfor visse grenser.

Men er dette et eksempel på flere ting som mangler i forholdet kanskje?

Gjest Trådstarter
Skrevet

Ja, dette er et av flere områder i forholdet som skaper problemer.

Skrevet

Oki.. det er ikke så uvanlig det du skriver. tror mange sliter med akkurat det samme...

Jeg skal gå rett over på sexlivet deres, for ut ifra det du skriver er det et resultat av hans manglende interesse for ditt interessefelt..

Når den andre parten ikke viser interesse for ens liv, så kommer tankene og negative følelser. Hva vil han med meg? Er han glad i meg? Hvorfor bryr han seg ikke? Dette er tanker som man tar med seg hele tiden også til sengs.. Jeg tror at skal man ha et godt sexualliv, må også de andre tingene i livet være ganske så bra..

Kvinner kan være slik at de ikke klarer tanken på sex når det er mye som foregår i hodet eller det er mye å gjøre i huset ( gjelder ikke alle selvfølgelig )

En mann ser ikke bestandig hva som er galt, selv om man sier det rett opp i ansiktet på dem ( gjelder ikke alle salvfølgelig )

Jeg gikk fra en mann fordi han aldri klarte å "se" meg, da jeg gikk fra han, var han sikker på at jeg kom tilbake, men jeg gikk ikke tilbake. Da førsta skjønte han alvoret og at jeg faktisk mente det jeg sa...

finn ut om din mann er "en mann som må være i krigen for å skjønne hva som skjer og ikke bare se det på tv" .

Hvorfor er han ikke interessert?? Hvis en mann føler seg "dum" overfor sin kjærest hvis hun vet mer enn han, så kan det hende han lar være å prate om det og heller vrir samtalen over til noe annet.. Hvis det er motsatt, at han er fokusert på større ting enn det du opplever, føler han kanskje at dine interesseser ikke er verd å diskutere..

Uansett, så finn ut hvorfor han velger å kutte dine interesser bort fra sitt vokabular :)

Gjest Trådstarter
Skrevet

Takk for svar. Han sier han ikke er interessert i mine greier fordi det er noe han ikke har peiling på så han føler seg dum. Jeg synes det er idiotisk, man kan ikke alt her på jord, jeg hører da på han fortelle om ting jeg ikke har peiling på, jeg kan jo lære han det!

Dette er bare ett av flere områder vi sliter med. Vi krangler kjempemasse, misforståelser som fører til krangling. Det mest alvorlige er vel at vi er på forskjellige steder i livet. Jeg jobber, han studerer. Jeg er klar for å få barn, det er ikke han, osv... Har forskjellige meninger om stort sett det meste. Jeg er usikker på om dette er mannen i mitt liv, vet ikke om det er riktig å fortsette. Bare det at jeg har begynt å tvile er for meg et tegn på at det er riktig å gå, men som sagt er jeg usikker.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Det du egentlig sier i siste innlegget er at alt skal være som du vil det, når du vil det. For ellers er ikke dette det rette.

Hvordan hadde du stilt deg til om han ville ha barn, mens du var under utdannelse? Jeg forstår godt at han ikke vil ha barn før han er ferdig med studiene. Det burde faktisk du også forstå, om du har vært igjennom en studietid som var beinhard.

Kan dere ikke snakke om andre ting enn jobb?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg forstår godt at han ikke vil ha barn under studietiden. Jeg mener ikke at det er riktig at vi får barn nå heller. Det var et eksempel på hvor forskjellige steder i livet vi er. Vi har forskjellige meninger og ønsker om alt, det er det som er problemet. Mange jeg har snakket med sier at vi må inngå kompromisser, men jeg mener det ikke er mulig. Vi er på så forskjellige plan. Dette er grunner til å gå. Han er en kjempefin fyr som jeg stoler masse på. Han har egenskaper som jeg bare har sett i han. Han elsker meg, og vil meg bare godt. Jeg vet at han alltid er der for meg. Dette er grunner til å bli. Det er så vanskelig å veie de opp mot hverandre. Jeg vet ikke hva andre forhold kan gi i forhold til hva jeg har nå.

Gjest Trådstarter
Skrevet
Jeg forstår godt at han ikke vil ha barn under studietiden. Jeg mener ikke at det er riktig at vi får barn nå heller. Det var et eksempel på hvor forskjellige steder i livet vi er. Vi har forskjellige meninger og ønsker om alt' date=' det er det som er problemet. Mange jeg har snakket med sier at vi må inngå kompromisser, men jeg mener det ikke er mulig. Vi er på så forskjellige plan. Dette er grunner til å gå. Han er en kjempefin fyr som jeg stoler masse på. Han har egenskaper som jeg bare har sett i han. Han elsker meg, og vil meg bare godt. Jeg vet at han alltid er der for meg. Dette er grunner til å bli. Det er så vanskelig å veie de opp mot hverandre. Jeg vet ikke hva andre forhold kan gi i forhold til hva jeg har nå.[/quote']

Det var trådstarter som skrev dette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...