Gå til innhold

Samboer blir lei seg fordi jeg rømmer soverommet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en samboer som snorker. Nå de siste 14 dagene har han vært tett i nesa også, så han snorker mye. Nå hører jeg han selvom jeg ligger to rom nedenfor han med døra igjen. For har rømt soverommet igjen. I går sa min samboer til meg at han er så skuffet over at jeg ikke klarer å sove på samme rom som meg. Han sier han våkner om natta og savner meg og ikke får sove igjen. Men jeg orker ikke å ligge våkem i timesvis hver natt. Er det jeg som er vanskelig her?

Anonymous poster hash: 75a54...5f0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, si du er skuffet over at han snorker så høyt, er jo akkurat like idiotisk!

• Liker 2
Skrevet

Det fins jo all mulig hjelp for folk som snorker, bare å ta seg en tur på apoteket det :) prøv ut litt forskjellige ting som skal hjelpe mot snorking, så får dere sovet sammen å bedre begge to :)

Anonymous poster hash: b1744...d23

• Liker 2
Skrevet

Det fins jo all mulig hjelp for folk som snorker, bare å ta seg en tur på apoteket det :) prøv ut litt forskjellige ting som skal hjelpe mot snorking, så får dere sovet sammen å bedre begge to :)

Mye av det fungerer jo overhodet ikke. Jeg deler også seng med en snorker, og det eneste som hjelper er ørepropper.

• Liker 3
Skrevet

Mye av det fungerer jo overhodet ikke. Jeg deler også seng med en snorker, og det eneste som hjelper er ørepropper.

Bruker ørepropper hver natt jeg, men nå er snorkingen så ille at selv ikke det hjelper.

Skrevet

Å sove sammen med noen som snorker er tortur! Jeg hadde sent samboer av sted for å få fikset problemet. Jeg hadde IKKE kunnet sove med ham. Sover dårlig og innsovning er håpløst. Så nei, få sett på det, kanskje han kan bli kvitt problemet.

• Liker 8
Skrevet

Bruker ørepropper hver natt jeg, men nå er snorkingen så ille at selv ikke det hjelper.

Noen snorker så ille at hele sengen rister. Svigerfar snorker så ille at når vi er på ferie der, rister veggen på vårt rom. Det er helt uutholdelig. Så ørepropper hjelper ikke alltid! :D

Skrevet

Det kan jo umulig være sunt for snorkerne å holde på på dette viset? Våkner de uthvilt? Har dere sjekket om de har søvnapné? Det er jo oksygentilførselen deres som forstyrres...

Anonymous poster hash: 6c6f1...751
  • Liker 1
Skrevet

be mannen gå til utredning. jeg fikk en cpap og kona er fornøyd. ja jeg også for man blor mer opplagt av god søvn.

• Liker 1
Skrevet

Uff. Den dagen mannen min snorker så ille at ørepropper ikke hjelper sender jeg han til legen. Det er jo verd et forsøk.

Skrevet

Ta opp snorkingen hans på opptaker, han skjønner tydeligvis ikke hvor ille det er for deg!

Skrevet

Det er forståelig at du ikke orker å sove med han, når du ikke får sove. Spesielt nå som han er syk...

Skrevet

Her er det han som er vanskelig, snorking kan være svært forstyrrende. Forstår deg veldig godt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Her er det han som er vanskelig, snorking kan være svært forstyrrende. Forstår deg veldig godt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Enig med deg, men er vel ikke noe særlig festlig å være et "problem"

Jeg ville blitt lei meg om jeg ødela nattesøvnen til min kjære Så vi Ikke fikk sove sammen.

Men er jo umodent av han å bli snurt på deg da Ts :-O

Anonymous poster hash: 5fba9...c91

Skrevet

Ta opp snorkingen hans på opptaker, han skjønner tydeligvis ikke hvor ille det er for deg!

En veldig god idè.

Anonymous poster hash: dc43d...54a

Skrevet

be mannen gå til utredning. jeg fikk en cpap og kona er fornøyd. ja jeg også for man blor mer opplagt av god søvn.

Meget god idé. Det er greit nok å snorke mens man er forkjølet el.l., men om man snorker så ille hele tiden, så bør man oppsøke lege.

Anonymous poster hash: 6c6f1...751

Skrevet

Forstår deg jeg også. For dem som ikke helt vet hva snorking kan være, er det på linje med å skulle forsøke å sove ved siden av et trykkluftbor som aldri stopper. Da får en rett og slett ikke sove, og det er urimelig at man må få nattesøvnen ødelagt hele tiden, fordi et menneske snorker fryktelig høyt. Å legge seg på et annet rom så langt borte som mulig, er helt nødvendig. Det "å bare gå på apoteket, for der har de hjelpemidler" er heller ikke noen hjelp for dem som virkelig snorker høyt og gjennomtrengende. Å sove med ørepropper er heller ikke godt for alle. Få vedkommende til å søke hjelp hos legen sin for husfredens og helsens skyld.

Skrevet

Omtrent alt som er reseptfritt og selges over disk er fullstendig virkningsløst og bare bortkasta tid, penger og falske forhåpninger. Les f.eks. her og her.

Det som kan ha mye mer for seg er å justere livsstil - om det er mulig. Overvekt, konstant for lite søvn, røyking, lite mosjon, alkohol og tung mat på kveldstid er ting som kan øke snorkingen.

TS: full sympati fra meg, jeg bor også med en snorker. Her er stort sett ørepropper løsningen (tok meg noen netter å venne meg til dem, det føles gjerne litt rart til å begynne med. Jeg bruker en type som heter Max Lite som fås på endel apotek, de er ganske myke og "presser" ikke like mye som endel andre typer gjør). Noen netter må jeg også ut av soverommet. Det er ikke en optimal løsning, men vi er begge enige om at det er bedre enn alternativet; at jeg skal være kjempetrøtt, uopplagt og irritabel på dagtid. Samlivet vårt blir ikke akkurat noe bedre om jeg går rundt som konstant zombie.

Anonymous poster hash: 051c5...702

Skrevet

Det er jo også veldig rart at det er "oss andre" som må lide for snorkingen.

Det burde ha vært snorkeren som gikk og la seg en litt vond plass og lot oss ha den gode senga.

Skrevet

Det er jo også veldig rart at det er "oss andre" som må lide for snorkingen.

Det burde ha vært snorkeren som gikk og la seg en litt vond plass og lot oss ha den gode senga.

Tror du snorkerne snorker på pur faen, eller?

Man kan like gjerne snu på det - at de som er så sarte at de ikke får sove pga litt snorking flytter seg.

Eller at de bytter på. Som etter mitt syn må være det beste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...