Gå til innhold

Sa sitter jeg her alene på en lørdagskveld..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typen er på jobb, og jeg med null venner sitter da her alene på en lørdagskveld. Tankene begynner å trykke på, og det er deprimerende. Føler meg tåpelig som synes synd på meg selv. Folk får det til å virke som ingenting å få venner, men jeg flyttet til Oslo for omtrent 2 år siden, og har ikke fått noen nye venner her. Mistet gamle fra der jeg bodde før. Jeg føler meg ensom... Enkelte vil sikkert påstå at det er min egen feil, men det er ikke så lett. Jeg er sosial og prøver, men jeg kan ikke bare spørre hvemsomhelst "vil du bli vennen min?".. Er under 20 og burde hatt fult av venner..Blir godt likt at nye mennesker jeg møter men det blir jo aldri noe mer..

Anonymous poster hash: 1d3a2...4fe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går du på skole og/eller jobber du?

Anonymous poster hash: ce9ed...29b

Skrevet

Begge deler..

Skrevet

Startet på et studie, men droppet ut og tar heller enkeltfag nå. Så kjenner ingen fra de studiene jeg tar fag fra.

Skrevet

Har du væry ærlig om situasjonen din? At du er interessert i å bli kjent med noen som du kan gå på kino med o.l? Be noen av jentene i klassen på kino eller no. Man må jo starte et sted.

Skrevet

Er det ingen på skolen eller jobben du føler du har fått noe kontakt med? Min erfaring er i hvertfall at det er lettere å komme i kontakt med folk på en naturlig måte via skole og jobb, som ofte kan føre til kontakt på fritiden også..

Kanskje du ikke burde ta enkeltfag, men begynne på et studie igjen?

Anonymous poster hash: 8636b...4ce
Skrevet

Typen er på jobb, og jeg med null venner sitter da her alene på en lørdagskveld. Tankene begynner å trykke på, og det er deprimerende. Føler meg tåpelig som synes synd på meg selv. Folk får det til å virke som ingenting å få venner, men jeg flyttet til Oslo for omtrent 2 år siden, og har ikke fått noen nye venner her. Mistet gamle fra der jeg bodde før. Jeg føler meg ensom... Enkelte vil sikkert påstå at det er min egen feil, men det er ikke så lett. Jeg er sosial og prøver, men jeg kan ikke bare spørre hvemsomhelst "vil du bli vennen min?".. Er under 20 og burde hatt fult av venner..Blir godt likt at nye mennesker jeg møter men det blir jo aldri noe mer..

Du har ihvertfall en kjæreste da, hadde vært verre om du hadde vært helt alene.

Anonymous poster hash: 306cb...a60

• Liker 2
Skrevet

Studerer på universitetet så er rimelig stort. Men pratet såvidt med ei som også tar fag, virket hyggelig men ikke sett henne igjen enda da vi har forelesning 1 dag i uken. På jobb har jeg kun god kontakt med ei, men hun er over 20 år eldre enn meg. Jeg har planer om å begynne på studie igjen, men ønsker å jobbe litt og betale ned lånet jeg allerede har opparbeidet meg (strøk på alle fagene i mitt forrige studie). Og i tillegg finne ut av hva jeg ønsker å gå. Takk for svar!

Skrevet

Du har ihvertfall en kjæreste da, hadde vært verre om du hadde vært helt alene.

Anonymous poster hash: 306cb...a60

Ja, og jeg verdsetter det absolutt. Men det er ikke alltid like lett mellom oss heller, og han tar det ikke så seriøst når jeg prater med ham om at jeg sliter.

Skrevet

Startet på et studie, men droppet ut og tar heller enkeltfag nå. Så kjenner ingen fra de studiene jeg tar fag fra.

Men du kan vel melde deg inn i noen foreninger på høyskolen? Mange av dem er der bare pga det sosiale , så går man på noen vors, blir kjent og får venner.

Skriv hvilke skole du går på(du mister ikke anonymitet av det) så kan sikkert noen komme med konkrete forslag.

Anonymous poster hash: 22936...e18

Skrevet

Noe sier meg at du ikke er særlig trygg på deg selv?

Hvot gammel er du? Har du noen hobbyer? :)

Skrevet

Men du kan vel melde deg inn i noen foreninger på høyskolen? Mange av dem er der bare pga det sosiale , så går man på noen vors, blir kjent og får venner.

Skriv hvilke skole du går på(du mister ikke anonymitet av det) så kan sikkert noen komme med konkrete forslag.

Anonymous poster hash: 22936...e18

Ja, tenkt litt på det. Jeg har aldri vært på fest o.l siden mine tidligere venninner heller ikke hadde interesse av slikt. Så føler meg litt hengende etter, men jeg vil absolutt prøve.

Går på universitetet i Oslo.

Skrevet

Ja, og jeg verdsetter det absolutt. Men det er ikke alltid like lett mellom oss heller, og han tar det ikke så seriøst når jeg prater med ham om at jeg sliter.

Hvordan møtte du han da?

Jeg tror det er viktig også ift til kjæresten din at du gjør sosiale ting med andre, slik at han ikke føler at du er avhengig av han på en måte, at han får dårlig samvittighet f eks for å dra ut fordi han vet du sitter alene hjemme og kjeder deg. Snakker av erfaring (jeg satt ensom hjemme, mens han var ute).

Jeg tror at hvis mangelen på sosial omgang blir veldig plagsom, noe som er naturlig at det gjør, så er det bedre å tenke på å begynne på studie igjen til høsten.. det løper jo ikke renter på lånet ditt mens du studerer.. så får du muligheten til å starte på "nytt" og bli kjent med folk, bli med på fadderuken o.l.

Skrevet

Noe sier meg at du ikke er særlig trygg på deg selv?

Hvot gammel er du? Har du noen hobbyer? :)

Jeg er ikke det. Har opplevd stort svik av min tidligere bestevenninne for noen år siden, men ønsker ikke å legge ut info om hendelsen da jeg sikkert vil bli gjenkjent. Jeg er fornøyd med meg selv, og hvordan jeg er - jeg er bare redd for å virke desperat og dumme meg ut. Jeg elsker spesielt en sport (sluttet for en del år siden, ønsker å starte på nytt), men pga. skade kan jeg enda ikke starte med det. Er snart 20 :)

ts

Skrevet

Hvordan møtte du han da?

Jeg tror det er viktig også ift til kjæresten din at du gjør sosiale ting med andre, slik at han ikke føler at du er avhengig av han på en måte, at han får dårlig samvittighet f eks for å dra ut fordi han vet du sitter alene hjemme og kjeder deg. Snakker av erfaring (jeg satt ensom hjemme, mens han var ute).

Jeg tror at hvis mangelen på sosial omgang blir veldig plagsom, noe som er naturlig at det gjør, så er det bedre å tenke på å begynne på studie igjen til høsten.. det løper jo ikke renter på lånet ditt mens du studerer.. så får du muligheten til å starte på "nytt" og bli kjent med folk, bli med på fadderuken o.l.

Møtte han via internett (hehe, dog via en bekjent (fra internett, hehe....)....). Det som er er at kjæresten min ikke er kjempe sosial av seg han heller, utenom i jobbsammenheng.

Jeg har planer om et studie men pga økonomiske grunner i forhold til det studiet jeg planlegger kan jeg ikke starte helt enda. Det plager meg at det føles ut som dette i bunn og grunn er fordi jeg er usikker på meg selv som noen nevner ovenfor. Jeg har opplevd mye tøft, opplevd mobbing (ikke på grunn av utseende, men pga. en eks som la ut forferdelige rykter om meg),har hatt mye depresjoner og slitt med selvmordstanker i flere år. Jeg høres helt tåpelig ut, jeg vet folk har det verre. Men det er vondt... Jeg føler meg som en taper...

Skrevet

Skjønner det er vanskelig når du har blitt brent :/ Kjenner meg igjen Jobber hardt for å skape nye relasjoner med noen jenter jeg har møtt. Veldig utfordrende og til tider krevende. Men så virkelig verdt det. Kommer fra en jentekveld nå nettopp med sushi og kjas. Vi drikker ikke alkohol, så vi kan ha spillkvelder, lager mat osv. Jeg grudde meg som pesten, men nå føler jeg meg så bra :)

Hva slags sport drev du med?

Skrevet

I know this history. Send en PM om du vil ha noen bare å prate med.

• Liker 1
Skrevet

Skjønner det er vanskelig når du har blitt brent :/ Kjenner meg igjen Jobber hardt for å skape nye relasjoner med noen jenter jeg har møtt. Veldig utfordrende og til tider krevende. Men så virkelig verdt det. Kommer fra en jentekveld nå nettopp med sushi og kjas. Vi drikker ikke alkohol, så vi kan ha spillkvelder, lager mat osv. Jeg grudde meg som pesten, men nå føler jeg meg så bra :)

Hva slags sport drev du med?

Absolutt, og den hendelsen gjorde meg så skamfull at jeg fikk angst for å vise meg ute på flere uker.. Følte meg hånet. Jeg har bare noen typer mennesker jeg føler jeg kommer overens med. Hyggelig å høre at du har hatt en fin kveld! Det er veldig bra :hug:

Håndball :-)

Skrevet

I know this history. Send en PM om du vil ha noen bare å prate med.

Takk for omtanken. Hvor gammel er du? Gutt/jente? :-)

Skrevet

Du kan jo spørre typen din om hjelp.
Har han mange venner?

Anonymous poster hash: fa150...c9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...