Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er platåhælen helt ute?

Jeg elsker å gå med høye hæler. Men mine små og brede føtter er ikke så glad i smale pumps. Jeg har derimot to fine par støvletter med platåhæler som er veldig gode på foten. Men jeg ser svært sjelden at det er andre som bruker slike hæler lengre, så er jeg helt umoderne når jeg bruker disse??

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Det er vel "ute" i den forstand at nesten ingen bruker de lenger. Hvis du liker platå, så er sikkert kilehæle noe for deg :)

Skrevet

Ja, jeg har et par med kilehæle sandaler. Men har ikke funnet noen som er lukket foran som man også kan bruke i regnvær.

Skrevet

Sko med platå kommer mer og mer tilbake nå, og det finnes masse sko med kilehæl for tiden.

Nå har det vært mye flate sko en stund, så har det kommet sko med høye hæler, men jeg har sett litt platå også faktisk.

Skrevet

Men de er ikke så høye nå da, litt mer moderate.

Bruk de skoene du føler for du! Det viktigste er at skoene er gode for deg.

De er nok kanskje ikke det hotteste akkurat, men det gjør vel ingenting.

Det finnes forresten masse sko med høye hæler som ikke er smale eller platå også.

Flere skomerker har litt bredde på lestene.

Disse merkene er kjente og har gode lester for føtter som ikke alltid trives i smaaale sko :)

Högl

Gabor

Klaveness(brede lester)

Ecco

Hush Puppies

La Badia(de har enormt med sko med kilehæl, og er myke i skinnet så den strekker seg fint etter foten, er som pumps bare med kilehæl)

Ara, (spesielt Jenny serien, men de har kanskje litt for kjerringaktig sko?)

Kanskje Pertti Palmrot

Gjest Xavia
Skrevet

Hæ?? Kommer platå tilbake? Det har ikke jeg fått med meg. Jeg må ærlig innrømme at jeg synes platå er skikkelig UT, og at jeg himler litt med øynene når jeg ser folk som fortsatt trasker rundt i sine fra gamle fra flere år tilbake!! Pent av meg er det ikke, det vet jeg...

Skrevet

Tja, ikke sånn skikkelige bulldozerplatå, men litt mer høyde over hele synes jeg at jeg har sett.

Skrevet
Hæ?? Kommer platå tilbake? Det har ikke jeg fått med meg. Jeg må ærlig innrømme at jeg synes platå er skikkelig UT, og at jeg himler litt med øynene når jeg ser folk som fortsatt trasker rundt i sine fra gamle fra flere år tilbake!! Pent av meg er det ikke, det vet jeg...

Trodde også at platå var veldig "ut", for meg er det hvertfall ekstremt ut..

Det er så stygt synes jeg..kan virkelig ikke noe for det jeg heller..men platå er stygt, minner meg om de tragiske bufffallloooskoene..

Skrevet
Hæ?? Kommer platå tilbake? Det har ikke jeg fått med meg. Jeg må ærlig innrømme at jeg synes platå er skikkelig UT' date=' og at jeg himler litt med øynene når jeg ser folk som fortsatt trasker rundt i sine fra gamle fra flere år tilbake!! Pent av meg er det ikke, det vet jeg...[/quote']

Jeg er faktisk enig. Men jeg bryr meg ikke om hva som er in eller ut, platåsko er stygt uansett. Men bevares, folk må da få gå i hva de vil. Jeg synes ikke noen skal la seg hindre av negative svar fra KG.

Gjest the imp
Skrevet

Lurer da bittelitt på hva folk legger i platåsko? Har sett så mange sko bli omtalt som platåsko så fort de har mer enn 1 cm tjukk såle foran. Vil dere si at disse

http://www.shoes.com/product.asp?p=5005541...ariant_id=36524 er platåsko? Eller må de være høyere?

Uansett, synes vel i grunn det er penere at folk går med høye hæler i sko de kan gå med, enn at de skal stavre rundt som kalver som står på beina for første gang i syltynne stilletthæler. Vet hvordan det er selv å ikke kunne gå med slike sko, men nesten være nødt til å gå med høye hæler for at ikke buksa skal subbe i bakken.

Skrevet

Det der var velkdig høye sko, det er ikke platå. Platå er når det er en ekstra såle under hele skoen.

Så forresten i går en voksen jente med hvite buffalojoggings... vær så snill da... :o

Gjest Xavia
Skrevet

De skoa du viser til, The imp, er forressten i mine øyne flatåsko ja!

Skrevet

Ja, jeg mente platåsko som de på bilde.

Mener å ha set påå på flere motebilder jeg, men kanskje jeg har blinsa helt?

...jeg må også bare tilføye at jeg ikke bruker platåsko jeg heller.

Jeg bruker bare lave sko, ikke høye hæler engang..

Skrevet

Takk for mange svar! :)

Jeg vet ikke helt hva andre legger i platåsko, så derfor skrev jeg platåhæl og ikke platåsko.

De støvelettene jeg har er lave foran(2 cm) men med bred høy hæl. Skulle hatt bilde å vise til, men de platåskoene jeg finner på nettet ligner ikke noe en gang. De er mer høst/vintersko, så jeg håper at de kan komme mer på moten til høsten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...