Gå til innhold

Ekstreme samlere, finnes det noen sånne i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha sett serien Ekstreme samlere fra UK/USA blir jeg veldig fascinert over at det går an å ha det så skittent og rotete hjemme. Tror dere det finnes nordmenn som bor sånn?

Anonymous poster hash: ec5bb...a41
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes garantert nordmenn som har det sånn også. Man bare ser det ikke.

Anonymous poster hash: 27014...b89
Skrevet

Ja, min tante er en ekstrem samler.

Anonymous poster hash: d3357...13d
Skrevet

Jeg kom på en nabo jeg hadde før. Hun hadde masse rot og støv hjemme hos seg og gadd ikke bytte lyspærer når de gikk. Hun brukte stearinlys. Pussig dame. I tillegg hadde hun en hund så det ble mye dyrehår i den lille leiligheten.

Skrevet

En nabo av farfar var en slik. Hadde aviser fra tidenes morgen!

Skrevet

Elsker det programmet! De finnes nok her også. Jeg hadde gladelig stilt opp å ryddet.

Hilsen Monica (friends)

Anonymous poster hash: 3fbe2...367
  • Liker 2
Skrevet

Moren til en eks-kjæreste var sånn. Og det var en tilsynelatende oppegående og høyt utdannet dame. Lege faktisk. Men hjemmet hennes var en krigssone av ting som hadde hoper seg opp.

Anonymous poster hash: 3fcb3...173

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Selvsagt finnes det mennesker med slike obsessive-compulsive tvangstanker her hjemme også.

Å tro noe annet er vel i overkant naivt...

Edit: presisert

Endret av Lille-pus
Skrevet

De trenger jo ikke bare hjelp til å rydde opp i hjemmet, de trenger jo også hjelp til å rydde opp i hodet!

Anonymous poster hash: eb772...7c8
  • Liker 3
Skrevet

Jeg så et program på NRK om en dame i Norge som bodde i blokk og hadde hele verandaen sin full av hagemøbler i alle varianter i tilfelle hun fikk hus...verandaen kunne derfor ikke brukes den var jo full av møbler. Måtte dra litt på smilebåndet. :) Tror serien het ekstrem opprydding og programlederen var Hilde Hummelvold. Så litt av hvert i den serien. Kan jo hende det kommer noe lignende :)

Skrevet

Ja, de finnes, men de kommer nok ikke på tv. Jeg har et familiemedlem som er godt i nærheten, bortsett fra at han ikke har det så møkkete. Han samler alt fra fiskebollebokser til gamle motorer og aviser. Alle boder og uthus er fulle av skrot. Men i hans øyne er det jo ikke skrot.

Skrevet

Etter å ha sett serien Ekstreme samlere fra UK/USA blir jeg veldig fascinert over at det går an å ha det så skittent og rotete hjemme. Tror dere det finnes nordmenn som bor sånn?

Ja, definitivt. Flere.

Skrevet

Ja, vi har jo en sjelden gang i lokal presse en bygdeorginal hvor nå enn i Norge, der naboer har klaget i åresvis grunnet forsøpling på personens tomt, med gamle rustne biler og hva nå enn som har ståttt der i 20 + år, og det tyter ut av uthus og hus osv. Når da kommunen endelig fatter et vedtak, og får domsavsigelse på det, bestiller de inn firma med containere og personell til å rydde boligen. Da finner de at personen har knapt kastet en eneste ting i sitt liv, aviser fra 1912 til dags dato liksom + +

Anonymous poster hash: c573e...af4
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har en person i familien som er sånn. Heldigvis bor denne personen sammen med en ektefelle som holder huset på et levelig nivå. Det har aldri sklidd sånn ut som på tv.

Anonymous poster hash: 9ff97...da8
Skrevet

Min svigermor er samler. Ikke like ille som de man ser på tv men hun kaster aldri noenting, og hamstrer billige ting på salg. De har et svært innholdsrikt kjøkken og det er stappfullt i alle skap med kjempegamle og utslitte ting. Mat som er gått ut på garanti for flere år siden gjemmes innover i skapene. Alle skap og skuffer i huset renner over av ting, og de har to soverom som er fulle av gamle ting og klær som hun nekter å kaste. Utslitte og gamle møbler stues opp på de rommene i stedet for å kastes. Møblene var jo så dyre for 20-30 år siden så det kan ikke kastes når det ser helt nytt ut! Problemet er at hun neppe ville blitt kvitt dem i en gis bort annonse på finn.no en gang..... Loftet er stappa av alt fra gamle leker etter barna og tomme pappesker. Man kan jo ikke kaste esken til stereoanlegget som ble kjøpt for 8 år siden i tilfelle det går i stykker.... Det finnes knapt en ledig cm på veggene.

Man kan trygt si vi gruer oss til å tømme det huset den dagen de dør. Det triste er at hun sjelden kjøper ting som er verdt å ta vare på. Det er bare en haug med ræl. Svigerfar har gitt opp og bare lar henne holde på. Problemet er at ingen av de vasker rundt bortsett fra vanlig helgevask, så det har satt seg en ekkel litt muggen lukt i huset. Jeg vil ikke tenke på hva som gjemmer seg av mugg og drit bak alle tingene.

Anonymous poster hash: c3d29...f78

• Liker 1
Skrevet

Jeg husker et avisoppslag fra Bergen der leiligheten var så full i søppel og dritt at for å bevege seg rundt så måtte man krype oppå berget av søppel for der var bare en halv meter klaring opp til taket. De ble til slutt kastet ut og et renovasjon kastet flere tonn med søppel og regningen ble kjempestor husker jeg.

Og så husker jeg en skikkelig snåling som var med på Norges Herligste som virkelig var en sånn ekstrem samler. Han hadde utedo tror jeg, der han brukte avsipapir som dopapir og så gikk han rundt og lagde knuter på tær for at de skulle kunne brukes til spaserstokker. Akkurat det var jo smart. Men resten av huset og eiendommen var helt forferdelig.

Anonymous poster hash: 981a6...64a
Skrevet

Jeg så også et annet tv-program om en mann i Oslo med leiligheten full av søppelposer med søppel han ikke hadde kastet. Det ble ikke oppdaget før han kom på sykehus for et brukket ben. Mens han var der måtte sosialtjenesten gå inn å tømme alt for det stinket osv. Da mannen kom ut igjen fra sykehuset ble han rasende sint og gikk til sak mot kommunen og vant (!) fordi de ikke hadde rett å tømme mannens leilighet. Han hadde også noen gamle triste møbler mellom alt søppelet. Denne saken er et mysterium for meg. Når folk lever i et søppelberg og det lukter for naboene må det være bedre at noen går inn å tar affære. Skikkelig ekkelt! Litt utenfor tema men apropos samle.. :) Ekkelt !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...