AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #1 Skrevet 22. februar 2014 Kjæresten (snart samboer) har neste gjort ferdig jobben med å totalrehabilitere/pusse opp den store leiligheten sin (håndtverkere har gjort jobben). Kjæresten er usynlig "syk" så han jobber ikke for tiden. Han jobber veldig sakte med å rydde...rommene/stuene er helt fulle av rotvog unødvendige ting. Mye kan kastes/gis bort (mener jeg). Kjæresten er handlingslammet...han har brukt opp all lagringsplass han har (loft, kjeller, hytte) og han aner ikke hvor han skal gjøre av alt... Da får vi jo aldri flyttet inn! I mellomtiden bor vi i min 3-romsleilighet. Hvordan får jeg ham til å "gjøre noe" uten å pushe ham for mye?Anonymous poster hash: b53cd...b4b
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #2 Skrevet 22. februar 2014 Dere kan jo kanskje gjøre det sammen? Vet det kanskje ikke frister så veldig, men da blir det kanskje litt lettere for han å komme i gang Anonymous poster hash: 7766b...dfd 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #3 Skrevet 22. februar 2014 Bensinkanne og lighter. Anonymous poster hash: 353df...a85 1
Gjest Eurodice Skrevet 22. februar 2014 #4 Skrevet 22. februar 2014 (endret) Er han selv innstilt på og enig i at mye kan kastes, men at han kanskje ikke har ork til å gå i gang og vite hvilken ende han skal ta tak i? Eller er en samler som vil ta vare på alt? Da blir det verre. Men gjør som en annen foreslår her. Gå sammen om det . Lei en henger og kjør alt på fyllingen. Endret 22. februar 2014 av Arabella 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #5 Skrevet 22. februar 2014 Vi har barn sammen og er travle med jobb/barnehage etc. Vi kan derfor ikke jobbe der samtidig. Mitt praktiske bidrag har vært, så langt, vasking av noen rom. Han har lovet å desinfisere/vaske bad etc men det har gått mange uker uten at han har gjort det! Ja, han er samlertype som ikke kaster med lett hjerte.......:-( Godt tips det med å leie henger!Anonymous poster hash: b53cd...b4b
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #6 Skrevet 22. februar 2014 Dette må jo ha pågått en stund siden dere har rukket å få barn sammen. Jeg hadde tenkt å spørre deg om du virkelig ville bruke livet ditt på en Navende samler, men det var til jeg så at det var barn i bildet... Lykke til sier nå jeg - da du har påtatt deg en mammarolle for en voksen mann... Anonymous poster hash: 0a758...f4c 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #7 Skrevet 22. februar 2014 Dette må jo ha pågått en stund siden dere har rukket å få barn sammen. Jeg hadde tenkt å spørre deg om du virkelig ville bruke livet ditt på en Navende samler, men det var til jeg så at det var barn i bildet... Lykke til sier nå jeg - da du har påtatt deg en mammarolle for en voksen mann...Anonymous poster hash: 0a758...f4c Snakker du av erfaring? :-)Anonymous poster hash: b53cd...b4b
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #8 Skrevet 22. februar 2014 Snakker du av erfaring? :-)Anonymous poster hash: b53cd...b4b Nei, har bare sett på sånne serier med samlere på tv... Anonymous poster hash: 0a758...f4c 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #9 Skrevet 22. februar 2014 Nei, har bare sett på sånne serier med samlere på tv...Anonymous poster hash: 0a758...f4c Høres håpløst ut. Har aldri før spilt "mamma" rolle for noen! Ønsker jo ikke det!! Ønsker bare at han får ræven i gir!Anonymous poster hash: b53cd...b4b
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #10 Skrevet 22. februar 2014 Snakker du av erfaring? :-)Anonymous poster hash: b53cd...b4b Man trenger ikke mye erfaring her for å se at du har påtatt deg en oppgave som dere mest sannsynlig må ha profesjnell hjelp for å løse. Han er handlingslammet, usynlig syk, naver, samler... Ingen gode kombinasjoner dette... Anonymous poster hash: 0a758...f4c 3
Robert1972 Skrevet 22. februar 2014 #11 Skrevet 22. februar 2014 Se en sesong eller to "Ekstreme samlere" sammen...det gjør nok susen, skulle jeg tro 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #12 Skrevet 22. februar 2014 Dere har barn sammen og er kjærester, men bor ikke sammen Har dere bodd sammen før også flyttet fra hverandre, eller misforstod jeg hva du skrev? Anonymous poster hash: 08fc0...b6a
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #13 Skrevet 22. februar 2014 Vær klar over at dette problemet ikke kommer til å gå over av seg selv, selv om dere kaster mye sammen! Det er vaner, og de er vanskelige å bli kvitt. Bare være OBS på at dette kan bli et problem mange, mange ganger. Anonymous poster hash: 6f5c2...582
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå