AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #1 Skrevet 22. februar 2014 Jeg liker ikke kjæresten til faren min. Jeg synes hun oppfører seg utrolig barnslig til tider, og jeg begynner faktisk å bli irritert av henne. Hun er ca 26 år, og faren min er 47. At det er aldersforskjell mellom dem er ikke noe som plager meg, men det er rett og slett henne. Hun har liksom tatt fra meg faren min, og når hun er hos oss er det hun som liksom skal bestemme. Jeg bor halvparten av tiden hos faren min, og jeg har lagt merke til at når jeg er hos mamma så bor hun liksom her. Men med en gang vi kommer til pappa drar hun. Derfor har jeg ikke noe nært forhold til henne. Hun er her ofte i helgene, men da er det liksom hun og pappa som er sammen likevel. Hun skal også bestemme mye over pappa, hva vi skal se på tv og hva vi skal gjøre. Hvis jeg og pappa vil dra på ski, så vil hun at vi skal gjøre noe annet fordi hun ikke står på ski. Noen ganger oppfører hun seg faktisk mer som en slags stesøster enn en "stemor". Hun oppfører seg bare veldig barnslig. Hvis vi skal se på en film f.eks, så kan hun finne på å si: men jeg vil ikke se på den filmen, jeg vil se på Terminator". Med sånn barnslig stemme. Og jeg vet at dette er et teit argument, men jeg har liksom en favorittplass i sofaen, hvor jeg alltid bruker å sitte, og i det siste har hun begynt å ta plassen min. Liksom hvis jeg er borte i bare noen minutter. Det er kanskje litt barnslig av meg og være sånn her, men hun er jo 26 år! Jeg har aldri kranglet direkte med henne, men jeg blir bare litt irritert. Hilsen jente 16 år Anonymous poster hash: 664c2...266
Gjest Runforit Skrevet 23. februar 2014 #2 Skrevet 23. februar 2014 Det høres mer ut som et søster enn en stemorforhold ja. Hun virker mest irriterende fremfor noe annet. Jeg ville rett og slett bare sagt ifra direkte til henne. "Vet du hva? Når jeg bor her med pappaen min så er det viktig at vi finner på ting sammen som far og datter. Om du ikke vil være med på de tingene så er det helt greit, men ikke lag hinder for at vi skal gjøre ting sammen, som å stå på ski""PS: dette er min plass og det har det vært i mange år så fint om du kan velge et annet sted når du er på besøk her hos oss. Ja det er litt Sheldeon, men håper du kan respektere det" 6
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #3 Skrevet 23. februar 2014 Jeg ser at det er vondt for deg at din stemor er bare 10 år eldre enn deg og i tillegg oppfører seg "barnslig" for alderen. Det lureste du kan gjøre er å spørre om du og din far kan gjøre ting bare dere to noen ganger. Hun trenger jo ikke å alltid være der når dere er sammen, det er helt vanlig at skilte foreldre innimellom gjør ting alene med sine barn uten ny partner. Og så må du nesten bare akseptere at han har valgt å være sammen med henne, selv om du er skuffet over hvordan hun oppfører seg. Det er jo dessverre sånn at det som er skilt noen ganger velger nye partnere som er det helt motsatte av det de hadde da de var gift, og noen menn blir begeistret for ungdommeligheten til en mye yngre kvinne. Det å få en ung kjæreste, gjør at han føler seg ung og sprek igjen... Det er lurt av deg å være rolig og grei når du er hos faren din, akseptere hans kjæreste og gjøre det beste ut av situasjonen. Det er jo ikke mange årene til du bor for deg selv og kan ta dine egne valg, og være sammen med mennesker som er gode for deg. Anonymous poster hash: 5aeba...e48
Majott Skrevet 23. februar 2014 #4 Skrevet 23. februar 2014 Det må være vanskelig å ha en så ung stemor, dere er jo i samme generasjon, og mer som søstre enn som mor/datter. Jeg er selv 46, og har en datter på 26. Vanskelig å se for meg at hun er sammen med en mann på 46-47, med en stedatter på 16. Jeg tror ikke at ei dame som er litt barnslig som 26-åring kan finne rollen som stemor for en 16-åring. Der blir det nok mer konkurranse om oppmerksomhet fra far/mann. Og det bør du ikke finne deg i. Sett ned foten, og forklar henne hva hennes rolle er. Det er altså IKKE som en forvokst datter. 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #5 Skrevet 23. februar 2014 Har du snakket med faren din om det? Anonymous poster hash: f83de...6ac
Betasuppe Skrevet 24. februar 2014 #6 Skrevet 24. februar 2014 Har du snakket med faren din om det? Anonymous poster hash: f83de...6ac Nettopp.. TS må snakke med faren sin. Det er ikke TS som skal ordne opp i det her, men faren som burde forstå dette selv. Forklar situasjonen til faren din. Og gjør han ikke noe med det, så er han en idiot som det ikke verdt å kaste bort tiden sin på.
Gjest BettyBoop Skrevet 24. februar 2014 #7 Skrevet 24. februar 2014 Jeg skjønner ikke hva faren ser i en kjæreste som oppfører seg som om hun skulle være dattra hans istedet for kjæreste. St han gidder å holde ut med dama. 1
Medusa13 Skrevet 24. februar 2014 #8 Skrevet 24. februar 2014 Nettopp.. TS må snakke med faren sin. Det er ikke TS som skal ordne opp i det her, men faren som burde forstå dette selv. Forklar situasjonen til faren din. Og gjør han ikke noe med det, så er han en idiot som det ikke verdt å kaste bort tiden sin på. Tviler jeg sterkt på at han gjør. Mannfolk i den alderen som får tjangs på en yngre jente har en tendens til å miste hodet totalt. Han føler seg sikkert som en attraktiv hingst, og vil ikke foreta seg noe som kan bidra til å ødelegge forholdet til den nye kjæresten 1
Betasuppe Skrevet 24. februar 2014 #9 Skrevet 24. februar 2014 Tviler jeg sterkt på at han gjør. Mannfolk i den alderen som får tjangs på en yngre jente har en tendens til å miste hodet totalt. Han føler seg sikkert som en attraktiv hingst, og vil ikke foreta seg noe som kan bidra til å ødelegge forholdet til den nye kjæresten Det vil tiden vise. Men i og med at han ikke leser de sosiale situasjonen av seg selv så KAN du ha rett. TS burde iallefall gjøre et forsøk.
Gjest BettyBoop Skrevet 24. februar 2014 #10 Skrevet 24. februar 2014 Tviler jeg sterkt på at han gjør. Mannfolk i den alderen som får tjangs på en yngre jente har en tendens til å miste hodet totalt. Han føler seg sikkert som en attraktiv hingst, og vil ikke foreta seg noe som kan bidra til å ødelegge forholdet til den nye kjærestenfordelen er at når han fær vettet tilbake så blir det nok slutt. Akkurat nå lever han i en rosa sky av forelskelse og midtlivskrise
Medusa13 Skrevet 24. februar 2014 #11 Skrevet 24. februar 2014 Jeg liker ikke kjæresten til faren min. Jeg synes hun oppfører seg utrolig barnslig til tider, og jeg begynner faktisk å bli irritert av henne. Hun er ca 26 år, og faren min er 47. At det er aldersforskjell mellom dem er ikke noe som plager meg, men det er rett og slett henne. Hun har liksom tatt fra meg faren min, og når hun er hos oss er det hun som liksom skal bestemme. Jeg bor halvparten av tiden hos faren min, og jeg har lagt merke til at når jeg er hos mamma så bor hun liksom her. Men med en gang vi kommer til pappa drar hun. Derfor har jeg ikke noe nært forhold til henne. Hun er her ofte i helgene, men da er det liksom hun og pappa som er sammen likevel. Hun skal også bestemme mye over pappa, hva vi skal se på tv og hva vi skal gjøre. Hvis jeg og pappa vil dra på ski, så vil hun at vi skal gjøre noe annet fordi hun ikke står på ski. Noen ganger oppfører hun seg faktisk mer som en slags stesøster enn en "stemor". Hun oppfører seg bare veldig barnslig. Hvis vi skal se på en film f.eks, så kan hun finne på å si: men jeg vil ikke se på den filmen, jeg vil se på Terminator". Med sånn barnslig stemme. Og jeg vet at dette er et teit argument, men jeg har liksom en favorittplass i sofaen, hvor jeg alltid bruker å sitte, og i det siste har hun begynt å ta plassen min. Liksom hvis jeg er borte i bare noen minutter. Det er kanskje litt barnslig av meg og være sånn her, men hun er jo 26 år! Jeg har aldri kranglet direkte med henne, men jeg blir bare litt irritert. Hilsen jente 16 år Anonymous poster hash: 664c2...266 Synes du har fått mange fine svar her inne. Hva med å ta igjen med samme mynt. Om hun vil setter på en film, så si med barnslig stemme "ååå jeg vil se *********". Så fort hun reiser seg fra sofaen eller hvor det måtte være noen minutter så ta hennes plass. Finner hun på en aktivitet, så si at du heller vil gå på ski eller gjøre noe annet. Om hun bemerker det, så si vennlig at du ser på henne som et forbilde og du bare prøver å etterligne hennes måte å være på. Lykke til. Det der hørtes ikke særlig festlig ut. 1
Medusa13 Skrevet 24. februar 2014 #12 Skrevet 24. februar 2014 fordelen er at når han fær vettet tilbake så blir det nok slutt. Akkurat nå lever han i en rosa sky av forelskelse og midtlivskrise Pleier de å få vettet tilbake? I så fall er det et godt tegn. I motsatt fall får kanskje den unge dame nok etter en stund
Gjest BettyBoop Skrevet 24. februar 2014 #13 Skrevet 24. februar 2014 Pleier de å få vettet tilbake? I så fall er det et godt tegn. I motsatt fall får kanskje den unge dame nok etter en stundja altså jeg tenker når forelskelsesrusen går over vil han begynne å legge merke til det som er irriterende med henne
Medusa13 Skrevet 24. februar 2014 #14 Skrevet 24. februar 2014 ja altså jeg tenker når forelskelsesrusen går over vil han begynne å legge merke til det som er irriterende med henne La oss håpe at dette er tilfelle for TS skyld.. TS.. Du får trekke pusten å håpe på det beste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå