Gjest ? Skrevet 27. mai 2004 #1 Skrevet 27. mai 2004 jeg har spurt om hjelp til å gå ned i vekt, men uansett hvem jeg henvender meg til får jeg det ikke.. :-( jeg er tyngre enn jeg bør, men likevel får jeg høre at -du er ikke overvektig... noe jeg er ! hva gjør jeg??
Suzy Skrevet 27. mai 2004 #3 Skrevet 27. mai 2004 jeg har spurt om hjelp til å gå ned i vekt, men uansett hvem jeg henvender meg til får jeg det ikke.. :-( jeg er tyngre enn jeg bør, men likevel får jeg høre at -du er ikke overvektig... noe jeg er ! hva gjør jeg?? Hvordan vet du at du er tyngre enn du bør være? På hvilket grunnlag baserer du det og hva slags hjelp er du ute etter?
Letti Skrevet 27. mai 2004 #4 Skrevet 27. mai 2004 jeg har spurt om hjelp til å gå ned i vekt, men uansett hvem jeg henvender meg til får jeg det ikke.. :-( jeg er tyngre enn jeg bør, men likevel får jeg høre at -du er ikke overvektig... noe jeg er ! hva gjør jeg?? Det må jo være en grunn til at du ikke får hjelp!! Hadde du hatt et reelt problem ville du fått hjelp! Selv veide jeg 85 kilo og er 165 cm høy og fikk hjelp under tvil av legen fordi jeg er ikke helseskadelig overvektig. Jeg kler meg antageligvis slik at i andres øyne, så er jeg "normal". men i følge BMI så er jeg overvektig og jeg bruker store str. Men har fettet jevnt fordelt. Men nå fikk jeg en gutt for to dager siden og om ikke lenge skal jeg trå til for fullt og har nå fått beskjed av min lege at nå skal han hjelpe meg ned i matchvekt. Så har du et problem med vekta, ikke bare i dine øyne, så bør du få den hjelpen du har behov for. Men først må du ha det problemet!! Du skriver ikke noe om hva du veier eller hvor høy du er!!
Gjest Poirot Skrevet 27. mai 2004 #6 Skrevet 27. mai 2004 er 167 og veier 78! Meld deg på et Grete Roede kurs (eller tilsvarende), da vel! Man må jo prøve selv først.... Du er jo ikke blant de største her i verden.
Gjest ? Skrevet 27. mai 2004 #7 Skrevet 27. mai 2004 jeg har prøvd selv!! har en stoffskitfe sykdom som gjør det ekstra vanskelig for meg..
Gjest Poirot Skrevet 27. mai 2004 #8 Skrevet 27. mai 2004 Orker ikke diskutere med folk som man må haaaale opplysninger ut av.
Suzy Skrevet 27. mai 2004 #9 Skrevet 27. mai 2004 jeg har prøvd selv!! har en stoffskitfe sykdom som gjør det ekstra vanskelig for meg.. Hvem er det som ikke vil hjelpe deg og hva slags hjelp er du ute etter??? Generelt; Begynn å trene aktivt, legg om kostholdet og kutt ut sukker. Det burde hjelpe litt. Ellers veier jeg akkurat like mye som deg og er akkurat like høy. Prøver å gå ned i vekt, men har mye muskler og kraftig beinbygning, så jeg er faktisk ikke tjukk... Lykke til
Gjest ? Skrevet 27. mai 2004 #10 Skrevet 27. mai 2004 som sagt har jeg prøvd alt for å gå ned og det inkluderer SELVFØLGELIG dropp av alle unødvendige kalorier! så det går mye i vann, og resten i kaffe. er jeg snill mot meg selv drikker jeg et par glass lett! melk.. jeg har spurt lege, fysioteraput, ostopat, naturmedisiner osv osv!! kanskje det er meg det er noe feil med? :-(
Suzy Skrevet 27. mai 2004 #11 Skrevet 27. mai 2004 Jeg sliter litt med å få et klart bilde av hva du egentlig har bedt om. Du trener altså aktivt, og spiser fornuftig (mange små måltider hver dag, lite sukker og drikker mye vann) og går fremdeles ikke ned i vekt og hverken leke, naturmedisiner eller andre vil gi deg noen råd?? Høres veldig snodig ut, synes jeg... Om det er slik at du har en stoffskiftesykdom må da vel legen din kunne råde deg til en fremgangsmåte for å gå ned i vekt? Ellers er det mye å hente på www.iform.no
Gjest Anonymous Skrevet 27. mai 2004 #12 Skrevet 27. mai 2004 kanskje det er meg det er noe feil med? :-( Umiddelbart virker det for meg som du har et unormalt forhold til mat og egen kropp. Hvis legen mener du ikke er overvektig er du antakelig ikke det. Du skulle ikke ha en spiseforstyrrelse tro?
Gjest Lizbet Skrevet 28. mai 2004 #14 Skrevet 28. mai 2004 Hvordan regulerer du stoffskiftet ditt da?? Kan de medisinene du eventuelt tar ha noen innvirkning?
Diaz Skrevet 28. mai 2004 #15 Skrevet 28. mai 2004 Sliter du med en stoffskiftesykdom kan jo det var en årsak til at du sliter med å gå ned. Lavt stoffskifte kan jo føre til vektøkning. Dette er en sak som legen din må evt hjelpe deg med, og føler du at du ikke får hjelp der, bytt lege!! Når dette er sagt, synes jeg ikke du er spesielt overvektig, så i noe risikogruppe er du ikke. Men det er selvfølgelig viktig å trives i egen kropp Lykke til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå