AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #1 Skrevet 22. februar 2014 Jeg flyttet halve landet pga kjærligheten. Han bodde der fra før av og hadde akkurat fått ny jobb. Jeg fikk jobb hos samme bedrift og vi jobber begge der enda. Vi giftet oss, kjøpte hus og fikk barn. Vi var sjelden ute på byen eller med noen andre venner de første tre årene. Så fikk mannen en god del gode kamerater og har de siste to årene vært ute i ny og ne for å dra på kino og spille tv-spill med dem. Jeg har da vært hjemme alene med barnet og har stort sett syntes dette har vært greit. Nå i det siste har mannen min begynt å gå ut en del på byen og har det veldig moro der. Supert det altså, er bare glad for det. Mitt problem er bare det at de vennene jeg står nærmest bor 14 timer unna. Jeg har ingen nære venninner her og har for all del prøvd, men ikke klart å komme like tett innpå folk. Det bærer preg av mange "klikker" her og at alle kjenner alle fra tidligere av, f.eks i skolesammenheng. Jeg skulle bare ønske jeg kunne trives like mye sosialt her som mannen men det virker umulig. Jeg er jo venn av mannens venner men vi går aldri ut sammen fordi han føler han ikke kan slå seg løs like mye når jeg er der, samt at han ikke vil at vi skal bli fulle begge to fordi én av oss må stå opp bakfull med ungen dagen etter.. jeg savner virkelig hjemstedet mitt og det å ha et sosialt liv utenom ekteskapet! Har dere noen gode råd annet enn "så flytt da vel!"? Vil gjerne ha erfaringer fra andre som har flyttet uten å studere i ny hjemby (merker at mange vennskap skapes innenfor studier).Anonymous poster hash: a905f...8bf
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #2 Skrevet 23. februar 2014 Jeg og mannen har gjort akkurat det samme. Men vi har bare hverandre. Synes tankegangen til mannen din er litt ufølsom ovenfor deg. At det er viktigere for han at han skal kunne slå seg mere løs enn at du skal kunne få være med å ha det sosialt. Hmmm... har ikke så mange råd siden jeg bor sånn selv. Men det er ikke problematisk for oss. Kunne du ha prøvd å bli kjent med folk på nettet? Altså type" søker jevnaldrene veninner i området *hvordubor*? Jeg gjorde det. Vi jobber hjemme og treffer INGEN her vi bor. Anonymous poster hash: 330c3...61d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå