AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #21 Skrevet 23. februar 2014 Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å "gi opp" en valp på 5 måneder. Ingen valper kommer som "klar pakke"; det å være alene tar lang tid å lære. For noen hunder kan man ikke satse på å la de være hjemme en arbeidsdag før de er over 1 år gammel. Hvor lenge hadde du egentlig planlagt og forberedt dette valpekjøpet? En uke hjemme og så rett på jobb 9 timer hver dag mens du lar en liten valp være alene? Det er utrolig uansvarlig å kjøpe seg en hund hvis du ikke har mulighet til å ta vare på dyret. Å ha hund er en tillegg ingen billig affære og man bør ikke kjøpe seg kjæledyr om du ikke har økonomisk evne til å ta hånd om dem ved uforutsette eventualiteter som sykdom, behov for reise og transport osv. Det er dette jeg mener også! At TS kanskje har kjøpt en valp og trodd at den skal være rolig, stille og godt oppdratt fra første dag? Mange valper på 5 mnd piper når de er alene hjemme. Det tar tid å bli trygg på egen hånd. Og dette kunne vel de TS bor med hjulpet henne med? Og har du først kjøpt valp men ikke har råd å reise for å hente den? Det skjønner jeg ikke noe av. Min erfaring er at det er superdyrt å ha hund - mat/vaksiner/dyrlegeregninger/utstyr/kurs etc. Det må jo TS ha forutsett siden hun skaffet seg hund. Men ga den opp etter 2 mnd... Nei, TS, det rette her er å hente hjem igjen valpen og enten gi en skikkelig innsats selv eller finne snillere mennesker som kan ta seg av den, og som ikke har små barn. De er ikke så lett med små barn sammen med valper. Anonymous poster hash: 7f6de...84b 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #22 Skrevet 23. februar 2014 Han skriver: "Slapp ut hunden som du sa" Har du sagt at han skal slippe ut en hund som har vært på et nytt sted i en uke?? Med "slapp ut" antar jeg du mente uten bånd og, siden du skriver i svaret ditt at den holdt seg i nærheten der du bor da du hadde den. Hva tenker du med? Anonymous poster hash: 0e8b0...89c 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #23 Skrevet 23. februar 2014 Har du ikke fri, så hent han i helgen. Har du aldri fri, så benytt en egenmelding. Pengene til å reise å hente han får du låne av noen. Hunden har det helt klart ikke bra! Og de nye eierene blottet for kunnskap om hvordan de skal behandle den stakkars hunden. Å få en ukjent kennel til å overta hunden er ingen god løsning - for hunden. Jeg kan nesten garantere at du finner hunden din på finn.no til omplassering om kort tid. Dette er dessverre ikke et enkeltstående tilfelle. Så forferdelig mange hunder ender opp som kasteballer og blir omplassert til de har så mange "problemhundfakter" at de ender opp hos veteriæren. Dette er ikke spekulasjon, men rene fakta. Det koster over 10 000 å komme meg dit. Det er ikke penger jeg har på kort varsel. Hva slags mennesker bor du med?? Snike en hund til veterinæren for avlivning?? Høres ut som verste hillbilly-land for meg dette. Men er hunden 5 mnd gammel? Du har ikke svart på det. For hvis den er 5 mnd nå, er det en liten valp som ikke skal behandles slik du har beskrevet. Verken av deg eller den som har hunden nå.... Trist historie. Anonymous poster hash: 7f6de...84b Hunden er 5 måneder gammel ja, eller 6 nå. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å "gi opp" en valp på 5 måneder. Ingen valper kommer som "klar pakke"; det å være alene tar lang tid å lære. For noen hunder kan man ikke satse på å la de være hjemme en arbeidsdag før de er over 1 år gammel. Hvor lenge hadde du egentlig planlagt og forberedt dette valpekjøpet? En uke hjemme og så rett på jobb 9 timer hver dag mens du lar en liten valp være alene? Det er utrolig uansvarlig å kjøpe seg en hund hvis du ikke har mulighet til å ta vare på dyret. Å ha hund er en tillegg ingen billig affære og man bør ikke kjøpe seg kjæledyr om du ikke har økonomisk evne til å ta hånd om dem ved uforutsette eventualiteter som sykdom, behov for reise og transport osv. Det var ikke noe jeg ville gjøre, og det var veldig tungt for meg å faktisk ta det steget. Men når jeg er redd hunden blir avlivet bak ryggen min så prøvde jeg selvsagt å finne et annet passende hjem. Jeg snakket med denne mannen i en uke før jeg tok avgjørelsen om å la han få hunden, for det virket som han skjønte hva han påtok seg. Nei, jeg fikk ikke hunden og dro på jobb dagen etter. Har faktisk vært hjemme med den siden jeg fikk den. Men det kan jeg jo ikke gjøre for alltid. Og når jeg må ut, så lagde han såpass leven at de jeg bodde med rett og slett ble sinte. JEG var villig til å jobbe med det, DE var ikke det. Og når det ikke er mulig for meg å finne en annen plass å bo, så ble det som det ble. Hunden var forsikret forresten... så sykdom og slikt ville vært dekket. Det er dette jeg mener også! At TS kanskje har kjøpt en valp og trodd at den skal være rolig, stille og godt oppdratt fra første dag? Mange valper på 5 mnd piper når de er alene hjemme. Det tar tid å bli trygg på egen hånd. Og dette kunne vel de TS bor med hjulpet henne med? Og har du først kjøpt valp men ikke har råd å reise for å hente den? Det skjønner jeg ikke noe av. Min erfaring er at det er superdyrt å ha hund - mat/vaksiner/dyrlegeregninger/utstyr/kurs etc. Det må jo TS ha forutsett siden hun skaffet seg hund. Men ga den opp etter 2 mnd... Nei, TS, det rette her er å hente hjem igjen valpen og enten gi en skikkelig innsats selv eller finne snillere mennesker som kan ta seg av den, og som ikke har små barn. De er ikke så lett med små barn sammen med valper. Anonymous poster hash: 7f6de...84b Jeg kjøpte ikke valp fordi jeg trodde den skulle være stille og rolig, jeg har hatt hund før og vet at det kan gå alle veier. Jeg er som sagt villig til å jobbe med den, jeg var klar til å ha den livet ut selv om den skulle bli en "problem hund" for å si det slik. Men igjen, i fare for å repetere meg selv, så var det altså trusler om avliving. Hadde han blitt avlivet så vet jeg ikke hvor jeg ville gjort av meg. Da hadde jeg nok endt opp i arresten for lvold. Jeg vet hva det koster med hund. Har som sagt hatt hund før. Vaksiner, forsikring, mat, veterinær og hele pakka har jeg klart å betale for. Noe annet å måtte finne fram over 10 000 på kort varsel for noe jeg ikke har forsikring på. Uansett om jeg hentet han, så ville fortsatt trusselen for avliving være der. Han skriver: "Slapp ut hunden som du sa" Har du sagt at han skal slippe ut en hund som har vært på et nytt sted i en uke?? Med "slapp ut" antar jeg du mente uten bånd og, siden du skriver i svaret ditt at den holdt seg i nærheten der du bor da du hadde den. Hva tenker du med? Anonymous poster hash: 0e8b0...89c Jeg har sagt at når jeg tar hunden ut for å tisse, så har jeg bare sluppet han ut, fordi han har vært såpass eier fokusert, på meg hvertfall, at han alltid har kommet på innkalling, jeg har følt meg trygg på det og han. Mannen som tok over har en annen hund, så jeg regnet med han ikke kom til å slippe ut hunden for første gang mens han var alene hjemme med barn uten mulighet til å hente hunden om den ikke skulle adlyde og heller ikke at han skulle slippe den ut uten bånd før han følte han hadde kontroll på den. Anonymous poster hash: f010e...273
Portvinpiken Skrevet 23. februar 2014 #24 Skrevet 23. februar 2014 10.000? Vet du, det nekter jeg å tro. Da må du nesten forklare litt nærmere hvordan det kan koste så sinnsykt mye å reise (regner med at det er innenlands...). Og jo - om det virkelig kostet 10.000 så hadde jeg brukt kredittkortet om så var nødvendig. Det er et liv det er snakk om her. 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #25 Skrevet 23. februar 2014 10.000? Vet du, det nekter jeg å tro. Da må du nesten forklare litt nærmere hvordan det kan koste så sinnsykt mye å reise (regner med at det er innenlands...). Og jo - om det virkelig kostet 10.000 så hadde jeg brukt kredittkortet om så var nødvendig. Det er et liv det er snakk om her. Flybilletter med 3 overføringer på kort varsel, ja, det koster faktisk det. Vi bor ikke alle i Oslo. Anonymous poster hash: f010e...273 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #26 Skrevet 23. februar 2014 Hvis hunden holder til i Trøndelag så er det muligheter for at Charlottes omplassering www.charlottes.no kan ta over hunden. De har utvalgte personer som har et type krisehjem for hunden til den finner nye eiere. I dette krisehjemmet får hunden også god trening og oppfølging. Kunne gjerne ha hjulpet deg siden jeg bor i Trøndelag selv. Anonymous poster hash: 0770f...7fc 1
Portvinpiken Skrevet 23. februar 2014 #27 Skrevet 23. februar 2014 Flybilletter med 3 overføringer på kort varsel, ja, det koster faktisk det. Vi bor ikke alle i Oslo. Anonymous poster hash: f010e...273 Jeg bor heller ikke i Oslo. 3 overføringer - mener du tre flybytter? Jeg skjønner at du vil være anonym, men jeg ser fremdeles ikke hvordan du får det til. Med mindre du bor i Finnmark og skal fly til f.eks. Stavanger og du bor langt fra en flyplass med direltefly til f.eks. Oslo? Og til og med da, får man rimelige billetter med Norwegian. Bor du i Hammerfest får du kjøre til Alta og fly derfra i steden. Og uansett. Om pengene er viktigere en hunden så ja... da har du jo valgt det da. Personlig hadde jeg sittet i bilen for lengst (eller på et fly), istedenfor på KG. Hunden er da viktigst. 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #28 Skrevet 23. februar 2014 Jeg bor heller ikke i Oslo. 3 overføringer - mener du tre flybytter? Jeg skjønner at du vil være anonym, men jeg ser fremdeles ikke hvordan du får det til. Med mindre du bor i Finnmark og skal fly til f.eks. Stavanger og du bor langt fra en flyplass med direltefly til f.eks. Oslo? Og til og med da, får man rimelige billetter med Norwegian. Bor du i Hammerfest får du kjøre til Alta og fly derfra i steden. Og uansett. Om pengene er viktigere en hunden så ja... da har du jo valgt det da. Personlig hadde jeg sittet i bilen for lengst (eller på et fly), istedenfor på KG. Hunden er da viktigst. Så hyggelig at livet ditt er så enkelt at du bare kan gå ut å gjøre slike ting, men ikke alle er i din situasjon. Anonymous poster hash: f010e...273 1
Portvinpiken Skrevet 23. februar 2014 #29 Skrevet 23. februar 2014 Så hyggelig at livet ditt er så enkelt at du bare kan gå ut å gjøre slike ting, men ikke alle er i din situasjon. Anonymous poster hash: f010e...273 Det handler om å ta ansvar. Ikke hva man liker/ikke liker å gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #30 Skrevet 23. februar 2014 Det handler om å ta ansvar. Ikke hva man liker/ikke liker å gjøre. Har ikke sagt noe om liker eller ikke liker. Det handler om kan og ikke kan. Anonymous poster hash: f010e...273
Portvinpiken Skrevet 23. februar 2014 #31 Skrevet 23. februar 2014 Har ikke sagt noe om liker eller ikke liker. Det handler om kan og ikke kan. Anonymous poster hash: f010e...273 Disse som overtok hunden - hvordan fikk de hentet den da?
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #32 Skrevet 23. februar 2014 Disse som overtok hunden - hvordan fikk de hentet den da? De kjørte hit. Anonymous poster hash: f010e...273
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #33 Skrevet 23. februar 2014 www.charlottes.no omplassering der hunden får krisehjem inntil nytt hjem med trening og god oppfølging. Anonymous poster hash: 0770f...7fc
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #34 Skrevet 23. februar 2014 Da har jeg avtalt å hente han iløpet av mars om ting fortsatt ikke funker for de. Jeg kan som sagt ikke hente på kort varsel, men å bestille billett noen uker i forveien skal være mulig. Da koster det 2000 istedet for 10 000. Anonymous poster hash: f010e...273 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #35 Skrevet 24. februar 2014 Fatter ikke hvorfor noen skaffer seg et dyr når forholdene ikke ligger til rette for å drive et godt dyrehold. Det er snakk om levende dyr, ikke teddybjørner!! Anonymous poster hash: aafc2...173 1
Gjest Heartbeat Skrevet 24. februar 2014 #36 Skrevet 24. februar 2014 Jeg er helt sjokkert! Selvsagt knurrer hunden , den er jo livredd! Du sa jo selv at den var veldig nervøs, det tar TID å tilpasse seg, ofte flere måneder! Min omplasseringshund brukte nesten ett år før den ble en trygg hund!! Og du hiver jo ikke en hund ut etter KUN ei uke på fremmed plass!! Grunnen til at den snapper eller knurrer er engstelse og frykt og da gjør den mannen alt feil! Min hund tisset ned huset i over 6 mnd, selv om den var helt tørr og ren hos forrige eier. Hent hunden din hjem!!! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå