Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble 17 tidlig i januar, og jenta blir 15 senere på året. Jeg leste nylig i en tråd om samme situasjon bortsett fra at jenta var 15 og skulle bli 16.

Nå tilbake til min situasjon, er det greit? Er det lovlig i det hele tatt? og selvsagt skal det jo være frivlig.

Anonymous poster hash: 777dd...397

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er godt under seksuelle lavalderen, og du er nesten voksen. Så nei, ikke lovlig.

Dessuten: Finn deg noen på din egen alder, og la henne gjøre det samme..

Anonymous poster hash: ac341...bb8
  • Liker 9
Gjest Coolaid
Skrevet

Absolutt ikke greit. Hadde du prøvd deg på min datter når hun var 14 hadde vi nok tatt en prat. Så hadde du nok syns det var greiest å avslutte det du prøvde å begynne på.

Skrevet

Rent juridisk: Spørsmålet etter loven er om dere er noen lunde like i alder og utvikling, for straff for seksuell omgang med personer under den seksuelle lavalder faller bort hvis man da er noen lunde like. Dette er helt i grenseland, og det spørs på om hun er særlig moden eller du særlig umoden. Normalt er tre år ganske mye der, så du kan ikke være trygg hvis det først mot formodning skulle bli noen sak.

Moralsk: Jeg synes nei. Det er ikke det aller verste jeg har hørt, men det er borti tre år og dere er veldig unge. 17 og 20 går vel greit, 14 og 17 gjør ikke. Er for ordens skyld mann selv.

Anonymous poster hash: f0ecf...dfa
  • Liker 4
Skrevet

Kommer ann på hva intensjonen din er

Anonymous poster hash: 6930d...224

Skrevet

Jeg mener det er helt greit.

Gjest bustyvel
Skrevet

Tre år er ikke noen stor aldersforskjell, men i den alderen er det stor forskjell, både juridisk og moralsk. Hva mener foreldrene deres?

Skrevet

Rent juridisk: Spørsmålet etter loven er om dere er noen lunde like i alder og utvikling, for straff for seksuell omgang med personer under den seksuelle lavalder faller bort hvis man da er noen lunde like. Dette er helt i grenseland, og det spørs på om hun er særlig moden eller du særlig umoden. Normalt er tre år ganske mye der, så du kan ikke være trygg hvis det først mot formodning skulle bli noen sak.

Moralsk: Jeg synes nei. Det er ikke det aller verste jeg har hørt, men det er borti tre år og dere er veldig unge. 17 og 20 går vel greit, 14 og 17 gjør ikke. Er for ordens skyld mann selv.

I tillegg til at hun er på 14-årsgrensa. Mye strengere da.

Anonymous poster hash: af55e...94b

Skrevet

I tillegg til at hun er på 14-årsgrensa. Mye strengere da.

Ja, men etter straffelovens § 195 er det vel snakk om barn under 14, ikke på 14. Uten at jeg på noen som helst måte sammenligner TS med den jævelen var det jo en mye omtalt sak i fjor som etter anke endte med domfellelse for omgang med barn under 16 fordi det var bevist at det fant sted da jenta var 14 og 15, men ikke 13. Som sagt, jeg kan ikke understreke nok at jeg overhodet ikke sammenligner sakene, jeg bare nevner det i forbindelse med hvordan 14-åringer anses etter straffeloven.

Uansett mener jeg at dette er for mye. Om noen år er det helt i orden, pr. nå er dere for unge til at borti tre år er greit i mine øyne. Da jeg var gutt på 17 var det jevnaldrende jenter eller kanskje de et år under som var interessante, og folk hadde nok stusset litt på mer enn det.

• Liker 2
Skrevet

Ja, men etter straffelovens § 195 er det vel snakk om barn under 14, ikke på 14. Uten at jeg på noen som helst måte sammenligner TS med den jævelen var det jo en mye omtalt sak i fjor som etter anke endte med domfellelse for omgang med barn under 16 fordi det var bevist at det fant sted da jenta var 14 og 15, men ikke 13. Som sagt, jeg kan ikke understreke nok at jeg overhodet ikke sammenligner sakene, jeg bare nevner det i forbindelse med hvordan 14-åringer anses etter straffeloven.

Uansett mener jeg at dette er for mye. Om noen år er det helt i orden, pr. nå er dere for unge til at borti tre år er greit i mine øyne. Da jeg var gutt på 17 var det jevnaldrende jenter eller kanskje de et år under som var interessante, og folk hadde nok stusset litt på mer enn det.

Jeg mente at de nok vil være mer tilbøyelig til å straffe når det er så nærme 14-årsregelen enn om hun hadde vært 15,5 år. Men han kan ikke bli straffet for under 14 nei.

Skrevet

Jeg mente at de nok vil være mer tilbøyelig til å straffe når det er så nærme 14-årsregelen enn om hun hadde vært 15,5 år. Men han kan ikke bli straffet for under 14 nei.

Slik ment. Da misforsto jeg, beklager :) Ja, det er definitivt nærmere å bli straffet når jenta er 14 enn hvis hun straks hadde vært 16, selv hvis forskjellen i alder og utvikling er den samme. Kan uansett ikke være sikker, men dette er ikke en no-brainer slik det er når en gutt født i februar og en jente i mai samme år lurer på om han havner i fengsel av det.

Skrevet

Synes ikke det er greit. Tre år er ganske mye på deres alder.

• Liker 2
Skrevet

Nei. Hvorfor vil du være med en fjortenåring?

Anonymous poster hash: 4c948...f7b

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er fortsatt ulovlig. Men får bare ikke straff dersom vilkårene du nevner er til stede.

Endret av Montefalco
Skrevet

Kommer an på hva dere begge vil.

Jeg var med en som var tre år eldre fra jeg var 13 til jeg var 15 ca (av og på), men vi hadde ikke sex.

Er du med henne og vil ligge med henne, synes jeg forskjellen blir for stor..

• Liker 1
Skrevet

Helt greit at dere er kjærester. Jeg vil ikke oppfordre dere til å ha sex, da det ikke er lov, på generell basis. Men de som bastant synes det er galt at dere i det hele tatt er sammen er jeg uenige med.

Anonymous poster hash: 02029...556

Skrevet

Min kusine var i lignende situasjon.Husker ikke helt om han var 17,eller noe eldre.Men de er nå gift,holdt sammen i i hvert fall 16 år og har to barn. Ja min tante prøvde å stoppe det,men det lot seg ikke gjøre. I utgangspunketet så vet jeg at det er ulovlig,men det er ikke alle eldre gutter som kun utnytter småjenter til en ting.

Anonymous poster hash: b778d...169
  • Liker 1
Skrevet

Hun er godt under seksuelle lavalderen, og du er nesten voksen. Så nei, ikke lovlig.

Dessuten: Finn deg noen på din egen alder, og la henne gjøre det samme..

Anonymous poster hash: ac341...bb8

Tull, dette er helt vanlig, og ikke ulovlig i de aller fleste tilfeller.

Anonymous poster hash: 766a7...ca3

Skrevet

Hvem bryr seg om hva du mener?

Gutt på 17 og jente på 14,5 år, det er selvsagt en helt grei relasjon. Latterlig å antyde noe annet. At f.eks, en gutt i 10. klasse ikke kan bli sammen med en jente i 8. klasse er helt idiotisk å påstå. Politiet vil aldri bry seg med noe som dette.

• Liker 1
Skrevet

I utgangspunketet så vet jeg at det er ulovlig,men det er ikke alle eldre gutter som kun utnytter småjenter til en ting.

Anonymous poster hash: b778d...169

Nei, det er ikke ulovlig i praksis når man er såpass jevnbyrdige i alder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...