Gå til innhold

Ekteskap og "stebarn"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min har en datter fra før, han snakker om ekteskap.. Og jeg bare lurer, hva blir denne guttungen iforhold til meg da? Blir jeg da offisielt stemor eller hvordan blir det? Får jeg mer ansvar for denne ungen jeg og om vi gifter oss, enn jeg har nå?

Han er jo for det meste til moren sin uansett, men.

Anonymous poster hash: 8ff4e...712
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det forandrer ingenting om dere gifter dere, du har ingen juridiske forpliktelser for barnet uansett.

Skrevet

Hvis dere kjøper bolig sammen og hvis mannen din dør før deg så har sønnen hans krav på noe arv.

Jeg er ikke helt inne på arveregler men han har krav på farsarv.

Anonymous poster hash: f2b5f...77c
Skrevet

Kjøper dere hus sammen så pass iallefall på at huset står i bare ditt navn så blir du iallefall ikke kastet ut om mannen din dør.

Anonymous poster hash: 31928...7e5
  • Liker 2
Skrevet

er det en gutt eller jente? Bestem deg

Skrevet

Hva? Passe på at ungen ikke får sin rettmessig arv? Det synes jeg var litt drøyt.

Kjøper dere hus sammen så pass iallefall på at huset står i bare ditt navn så blir du iallefall ikke kastet ut om mannen din dør.

Anonymous poster hash: ba6bb...1c0

Gjest Kathakombine
Skrevet

Dette virker lovende syns jeg, stakkars stebarn.

For de som trekker barn inn i dette, et uskyldig barn som ikke har valgt at foreldrene skulle skille lag, hvordan i all verden kan dere rettferdiggjøre å gjøre mest mulig for å frata et barn dets farsarv?

TS, du blir å regne som en stemor. Intet ansvar men det hadde så klart vært det beste for barnet, mannen og deg om dere fikk et godt og kjærlig forhold til hverandre. En dag kommer det sikkert felles barn også, som blir søsken til ditt stebarn.

• Liker 1
Skrevet

Anonymous poster hash: ba6bb...1c0

Ungen har en mor å. Hvorfor skal TS ende som hjemløs om mannen dør?

• Liker 1
Skrevet

Du vil bli akkurat det du er nå.

Du velger selv om du vil vere der i livet til barnet, vil du ikke det skal du heller ikke gifte deg med barnets far!

Har man barn fra før gifter man seg med dem også.

Anonymous poster hash: 600d8...de0
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...