Gå til innhold

Jeg er 16, hun er 15, no go?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir 17 om et par uker nå, og hun fyller 16 sent på året. Er det greit at vi blir sammen nå?

Anonymous poster hash: 056ea...6e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke noen aldersgrense på å bli sammen med noen, men bare husk hva den seksuelle lavalderen i Norge er før du/dere gjør noe dumt.

Anonymous poster hash: aff78...d25
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Den seksuelle lavalderen er ikke absolutt, en 16-17 åring som har frivillig sex med en 15 åring vil aldri kunne dømmes. Gud så mye uvitenhet det hersker rundt dette.

Endret av meh
  • Liker 7
Skrevet

Er ikke noen aldersgrense på å bli sammen med noen, men bare husk hva den seksuelle lavalderen i Norge er før du/dere gjør noe dumt.

Han kan nok ha sex med henne likevel, siden de er i lik alder. Det er ikke ulovlig

Anonymous poster hash: 99e9b...0f2

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig er det ikke noe problem her... Det er bare ett (og et halvt) år forskjell mellom dere. Kjør på! :)

• Liker 2
Skrevet

Riktig det som skrives over her , men om denne jenta er en skikkelig bitch , kan hun anmelde deg for ufrivillig sex. Da har du lite du skulle ha sakt , dessverre.

Anonymous poster hash: 1dc61...837
  • Liker 1
Skrevet

1 år er da ingenting. Og tror ikke man blir dømt når en blikker 16, mens den andre fortsatt er 15 liksom. De er jo så å si jevngamle.

Skrevet

Den seksuelle lavalderen er ikke absolutt, en 16-17 åring som har frivillig sex med en 15 åring vil aldri kunne dømmes. Gud så mye uvitenhet det hersker rundt dette.

Da burde du ta en tur til noen rettsaker om dette.

Om hun(15år) og han (16 år) har frivillig samleie sammen, men hun angrer på dette i ettertid å sier det var voldtekt sitter han med skjegget i postkassa fordi hun er 15 år på papiret.

De har lov ja, men tenk på konsekvensene om det går "galt" noe som faktisk skjer for enkelte.

• Liker 1
Skrevet

Da burde du ta en tur til noen rettsaker om dette.

Om hun(15år) og han (16 år) har frivillig samleie sammen, men hun angrer på dette i ettertid å sier det var voldtekt sitter han med skjegget i postkassa fordi hun er 15 år på papiret.

De har lov ja, men tenk på konsekvensene om det går "galt" noe som faktisk skjer for enkelte.

Da kan jo alle menn sitte med skjegget i postkassen hvis kvinnen sier det var ufrivillig og melde fyren for voldtekt eller pga berusning osv.

Anonymous poster hash: d2652...798

• Liker 1
Skrevet

Da kan jo alle menn sitte med skjegget i postkassen hvis kvinnen sier det var ufrivillig og melde fyren for voldtekt eller pga berusning osv.

Er det ikke det vi leser ofte om i avisene støtt og stadig?

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke helt det samme. Er jenta 15 år så kan gutten bli dømt rett og slett fordi hun er for ung.

Det krever ikke noe særlig etterforskning for å få bekreftet det.

Er det en voksen dame som anmelder en voksen mann, så er det ikke lengre alderen som "feller" mannen.

Anonymous poster hash: 338be...03b

Skrevet

Da burde du ta en tur til noen rettsaker om dette. Om hun(15år) og han (16 år) har frivillig samleie sammen, men hun angrer på dette i ettertid å sier det var voldtekt sitter han med skjegget i postkassa fordi hun er 15 år på papiret. De har lov ja, men tenk på konsekvensene om det går "galt" noe som faktisk skjer for enkelte. Anonymous poster hash: aff78...d25

Uskyldig inntil det motsatte er bevist gjelder, heldigvis, og derfor vil vedkommende ikke sitte med skjegget i postkassa juridisk sett i hvert fall. Sosialt sett blir noe helt annet.

Skrevet

Er dette vanlig? Må jeg passe meg for sånt? Jeg har kjent jenta i 2 år, og begynte nylig å flørte med henne. Men trodde serriøst at hun var på min alder, men jeg snakket ikke mye med hun før så fant ut dette ganske nylig. Men er det ofte at jenter lyver om voldtekt og sånt? Hun ser snill og hyggelig ut, men akkuratt nå gjør dere meg litt nervøs. Trenger hun bare å si at det var voldtekt så blir jeg dømt? Selv om det ikke finnes noen bevis, så blir jeg dømt siden hun er 15?

Gjest Ingaborga
Skrevet

Nei herregud så lenge du er under atten blir du ikke dømt bare fordi hun er under seksten. Det er ulovlig når den ene parten er atten eller eldre mens den andre parten er under seksten.

Skrevet

Det er ikke helt det samme. Er jenta 15 år så kan gutten bli dømt rett og slett fordi hun er for ung.

Det krever ikke noe særlig etterforskning for å få bekreftet det.

Er det en voksen dame som anmelder en voksen mann, så er det ikke lengre alderen som "feller" mannen.

Anonymous poster hash: 338be...03b

Riktig, men det er ikke ofte mannfolk kommer ut som den vinnende delen i voldtektsaker. (Ja. Kvinner voldtar også)

Skrevet

Er dette vanlig? Må jeg passe meg for sånt? Jeg har kjent jenta i 2 år, og begynte nylig å flørte med henne. Men trodde serriøst at hun var på min alder, men jeg snakket ikke mye med hun før så fant ut dette ganske nylig. Men er det ofte at jenter lyver om voldtekt og sånt? Hun ser snill og hyggelig ut, men akkuratt nå gjør dere meg litt nervøs. Trenger hun bare å si at det var voldtekt så blir jeg dømt? Selv om det ikke finnes noen bevis, så blir jeg dømt siden hun er 15?

Få lyver om voldtekt, og de fleste voldtektsmenn blir ikke straffet. Slapp av.

Anonymous poster hash: 28f63...ead

Skrevet

I straffeloven §195 og §196 står det:
"Den som har seksuell omgang med barn under 14 år, straffes med fengsel inntil 10 år..."
"Den som har seksuell omgang med barn under 16 år, straffes med fengsel inntil 6 år."...
"Straff etter denne bestemmelsen kan falle bort dersom de som har hatt den seksuelle omgangen, er omtrent jevnbyrdige i alder og utvikling".

Anonymous poster hash: 9b94f...3d7
  • Liker 1
Skrevet

Ok, men den loven er ikke akkuratt så tydelig på hva jevnbyrdige i alder betyr. Er det noen måneder, eller kan det gå så langt som nesten 2 år?

Skrevet

Jeg blir 17 om et par uker nå, og hun fyller 16 sent på året. Er det greit at vi blir sammen nå?

Kutt ut med sånt tull! Det hadde vært ok om hun hadde vært 14 også, så kjør på og ikke se deg tilbake.

Anonymous poster hash: 38b22...de1

Skrevet

Ok, men den loven er ikke akkuratt så tydelig på hva jevnbyrdige i alder betyr. Er det noen måneder, eller kan det gå så langt som nesten 2 år?

Mer enn 2 år. Grensen for en 15 åring går ved ca. 19 år. Det kan komme an på flere ting, modenhet, om det er noe tillitsforhold involvert (trener/leder for noe) så må aldersforskjellen helst være mindre.

Men om aldersforskjellen er 3 år eller mindre, så er det ikke noe politiet vil bry seg om.

Anonymous poster hash: 38b22...de1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...