Gjest solstråle99 Skrevet 22. februar 2014 #1 Skrevet 22. februar 2014 Jeg har mange ganger tidligere prøvd å ta opp ting med kjæresten min som jeg ikke har er spesielt fornøyd med. Jeg har prøvd face 2 face, brev, telefon, sms... Ingenting virker... Han tror heletiden jeg bare er ute etter å kritisere han og setter dermed opp en vegg hver gang...Jeg skal ærlig innrømme at jeg har prøvd å ikke kritisere, men det har skjedd at jeg har gjort det. Nå i det siste har jeg funnet ut at det nytter ikke å ta opp ting som HAR skjedd, men jeg tenkte å ha en samtale med han der vi kan snakke om hvordan begge vil ha det i forholdet, regnt generelt, slik at vi vet hvordan vi skal takle lignende situasjoner i fremtiden. Mye av det som har skjedd til nå er bagateller i det store bildet, derfor tenker jeg det er viktigere å tenke på fremtiden. Noen som har vært i lignende situasjoner? Jeg trenger tips til hvordan jeg skal få han til å ville ha en slik samtale med meg uten at han setter opp en vegg og tror jeg skal kritisere han igjen. Jeg vil ikke kritisere han, og tror heller ikke jeg gjør det i en så stor grad, men det skal utrolig lite til før han føler seg trakket på desverre.. Noen tips?
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #2 Skrevet 22. februar 2014 Orker du dette ? Anonymous poster hash: cd57d...0e4 3
Gjest LadyGlaGla Skrevet 22. februar 2014 #3 Skrevet 22. februar 2014 Fortid bryr ikke mannfolk seg så mye om, de glemmer det og går videre i livet. Så la fortiden ligge, gjør han noe du ikke liker igjen, gi et helt konkret beskjed om hva du ønsker av han og hva du ikke synes er greit. Du vil at han skal forstå deg, og han oppfatter det som mas. Så, gi litt mer faen. Men nå spørs det litt hva som har skjedd også da.
Havbris Skrevet 22. februar 2014 #4 Skrevet 22. februar 2014 Utgangspunktet ditt er dårlig - du ønsker å finne en måte å kunne ta opp ting med typen din som du ikke er fornøyd med, og opplever å møte en vegg. Tenk deg den omvendte veien, typen din ønsker å fortelle deg det han ikke er fornøyd med. Jeg synes du skal inivitere til en prat om hvordan dere ønsker å ha det, hvordan dere skal fine beste veien sammen og hvordan dere skal kunne snakke om det som skurrer. Hvilke verdier skal forholdet hvile på? De færreste av oss liker ikke kritikk, men mye handler om hva det gjelder og hvilken måte det formidles på. Om det handler om irritasjoner om skoplassering, sure sokker og tannkremtuber kan det løses lett. Om det handler om problemer med å akseptere at dere er forskjellige som personer så er nok veien lenger å går. Hva er det du vil ta opp med kjæresten som du ikke er spesielt fornøyd med? 1
Gjest solstråle99 Skrevet 22. februar 2014 #5 Skrevet 22. februar 2014 Utgangspunktet ditt er dårlig - du ønsker å finne en måte å kunne ta opp ting med typen din som du ikke er fornøyd med, og opplever å møte en vegg. Tenk deg den omvendte veien, typen din ønsker å fortelle deg det han ikke er fornøyd med. Jeg synes du skal inivitere til en prat om hvordan dere ønsker å ha det, hvordan dere skal fine beste veien sammen og hvordan dere skal kunne snakke om det som skurrer. Hvilke verdier skal forholdet hvile på? De færreste av oss liker ikke kritikk, men mye handler om hva det gjelder og hvilken måte det formidles på. Om det handler om irritasjoner om skoplassering, sure sokker og tannkremtuber kan det løses lett. Om det handler om problemer med å akseptere at dere er forskjellige som personer så er nok veien lenger å går. Hva er det du vil ta opp med kjæresten som du ikke er spesielt fornøyd med? Ja, det er dette jeg vil, til nå har jeg fokusert på småting jeg tar opp med han og "kritiserer", men jeg vil tenke på fremtiden.. Egentlig handler det primært om at vi ikke klarer å snakke sammen. Det er derfor jeg vil ha en samtale med han om hvordan vi kan kommunisere bedre... Hovedproblemet til nå har vært at han f.eks. spør om jeg kan komme til han for han orker ikke komme til meg, og da blir jeg sur og føler han ikke vil gjøre noe for meg, så ender vi opp med å snakke så og si ingenting med hverandre de neste dagene så blir det bare flaut når vi snakker sammen igjen. Samme problemet når vi ER med hverandre, så kan en av oss komme med en dårlig kommentar så blir f.eks. jeg stille og overlegen for jeg vet det ikke nytter å ta noe opp med han (pga veggen han sitter opp når jeg prøver å kommentere det), så begynner jeg å snakke med han igjen, men da er han overlegen fordi jeg har oversett han.... Det er altså en barnselig ond sirkel jeg vil bryte.. Jeg er så lei disse tørkeperiodene fordi vi ikke klarer å kommunisere rett.. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal få han med på en slik samtale i og med han alltid desverre tror jeg vil kritisere han selv om jeg selv ihvertfall tror jeg vil gjøre alt bedre..
Steinar40 Skrevet 22. februar 2014 #6 Skrevet 22. februar 2014 Kanskje TS bør begynne å vurdere om hun og denne fyren passer godt nok i sammen? Det tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå