AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #1 Skrevet 22. februar 2014 Det er en venninne i venninnegjengen som jeg har kjent i alle år. Hun har et stort hjerte og vi deler mye av den samme humoren. Problemet er at med en gang det blir snakk om f.eks. universitetet (det har ikke gått bra med henne) så skal hun overkompensere noe helt vanvittig og snakke om "når hun skal ta doktorgrad", presitisjeuniversitetene som hun kunne kommet inn på, osv. Nevner man noe som helst om sin egen situasjon på universitetet blir hun med en gang veldig høylytt og skal proklamere hvordan hennes universitet er. Jeg skjønner jo at en del av en samtale er å utveksle erfaringer, men dette blir ekstremt. Vi andre får omtrent ikke diskutert mellom hverandre fordi hun avbryter og drar inn seg selv som samtaleemne hele tiden. I det siste har temaet tinder også dukket opp,og da er det ikke måte på hvor mange ulikemenn som har "likt" henne. Hun kan holde det gående i evigheter om menn vi aldri har hørt om engang som hun har gjort ditten og datten med, seksuelt. Da blir det ofte en litt klein stemning, da vi andre er litt pripne når det kommer til å diskutere sex. Hvordan takler man på best måte sånne mennesker? Vi har vært venner siden vi var små, men personlig har ikke jeg passet helt med henne, selv om en del av de andre har nærere bånd med henne. Det virker bare så utrolig slitsomt å hele tiden måtte proklamere for alle til stede hvor stort og flott alt mulig er, og dynamikken i samtalene blir helt skjev pga stadig høylytte avbrytelser og av og til nedlatende kommentarer. vi er jo glade i henne og vet at hun kanskje ikke har det så godt med seg selv, men det eskalerer stadig til nye nivåer.Anonymous poster hash: b7cd0...501
Gjest LadyGlaGla Skrevet 22. februar 2014 #2 Skrevet 22. februar 2014 Tja, jeg hadde taklet det ved å ikke tilbringe så mye tid sammen med henne. Bare jeg når måtte. Og hadde det blitt uutholdelig hadde jeg sagt i fra, veldig tydelig, så det holder med én gang. Som, -du, nå prater jeg, nå må du vente på tur, og si det med et smil. De fleste tåler en liten korrigering, og vi alle har godt av det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå