Gå til innhold

rense sterilisator med kaffetrakterrens?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bruker sitronsyre for å rense vår avent sterilisator. Men kan man bruke sånn rensemiddel som er til kaffetrakter?

Anonymous poster hash: 28f90...45d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Eg vaske min i oppvaskmaskin... Og det e sjelden, for alt som går inn i den er reint, og den steriliserer seg sjøl...

Endret av attegløyma
Skrevet

Glemte å nevne at vi har en benksterilisator, så den kan ikke i oppvaskmaskinen :)

Skrevet

Man skal bruke eddik og vann i det blandingsforhold som står i pakningsvedlegget.

Jeg ville ikke brukt noe annet.

Anonymous poster hash: d23a9...732
Skrevet

Eg og har elektrisk benksterilistor, men det sto i rettleiinga at alt unntatt varmeelementet skulle vaskast i oppvaskmaskin ved behov. Så det gjer vi, sjelden men når det trengst.

Skrevet

Eg og har elektrisk benksterilistor, men det sto i rettleiinga at alt unntatt varmeelementet skulle vaskast i oppvaskmaskin ved behov. Så det gjer vi, sjelden men når det trengst.

Avent?

Skrevet

Vår avent kan iallefall ikke vaskes i maskinen, da må vi bryte den opp og ta ut all det elektroniske, og da er den allerede ødelagt. De "hyllene inni" er noe annet, men det er ikke de jeg spør om. Er selve maskinen jeg lurer på. Men kan fortsette med sitronsyre siden det er anbefalt.

Skrevet

Eg har Avent ja, det er ei plate som eg set den som varmar vatnet, så er det ei stor korg nederst og ei mindre oppå, den er mao enten i ein eller to etg. Men som sagt er alle plastdelar lause frå alt elektronisk. http://m.philips.no/m/avent-forberedelse-til-mating/avent-3-i-1-elektrisk-dampsterilisator-scf284_02/prd/

Er ikke den vi har, vi har denne https://www.flust.no/ImageStore/093038_1_NY_kv.jpg?width=500&height=500 og elektronikken er innebygd.

Uansett så lurer jeg på det med kafferens. Men klarer oss fint med sitronsyre egentlig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...